Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat ibiza 1.2 2004 - Pomiar sondy lambda

szymon198312 30 Maj 2016 20:09 1068 27
  • #1 30 Maj 2016 20:09
    szymon198312
    Poziom 29  

    Jak pomierzyc sondę miernikiem aby ustalić czy jest dobra? Seat Ibiza 1.2 2003

    0 27
  • Pomocny post
    #2 30 Maj 2016 20:17
    zdzichra
    Poziom 28  

    Mniemam,że chodzi o sondę lambda.Podłączasz miernik do przewodu sygnałowego uruchamiasz silnik i obserwujesz jego wskazania.Jeżeli wartość waha się między 0 a 0,9V sonda jest sprawna.Jeżeli się nie waha to może świadczyć również o zbyt ubogiej lub zbyt bogatej mieszance ale raczej sonda do wymiany

    0
  • #3 30 Maj 2016 20:23
    szymon198312
    Poziom 29  

    Taki pomiar to ja sobie mogę zrobić komputerem. Problem w tym, że nie pokazuje mi żadnych parametrów dlatego pytam jak pomierzyc ja miernikiem tzn oporność np?

    0
  • #4 30 Maj 2016 20:27
    zdzichra
    Poziom 28  

    Na zimno nie pomierzysz.Musi być gorąca i mierzysz napięcie na niej nie oporność czy pojemność.Tylko pomiar napięcia da ci obraz czy sonda pracuje.

    0
  • #5 30 Maj 2016 20:32
    tzok
    Moderator Samochody

    szymon198312 napisał:
    Jak pomierzyc sondę miernikiem aby ustalić czy jest dobra?
    Nie da się. Miernikiem można co najwyżej sprawdzić jaj grzałkę. Sprawdzenie sondy to porównanie jej wskazań ze wskazaniami analizatora spalin. Sam fakt, że sonda "pracuje" nie oznacza że jest sprawna.

    0
  • #6 30 Maj 2016 20:38
    szymon198312
    Poziom 29  

    Ok, czyli rozumiem ze mam się wpiąć miernikiem w obwód sondy? Równolegle? Pod który przewód?

    0
  • #7 30 Maj 2016 20:40
    zdzichra
    Poziom 28  

    Jak waha się szybko i w granicach 0-0,9V to na 90% jest sprawna.Masz rację że tylko porównanie z analizatorem spalin jest w stanie określić jej sprawność w 100% pod warunkiem że auto nie ma katalizatora lub sonda zamontowana jest za katalizatorem bo jak przed to trochę lipa.

    0
  • #8 30 Maj 2016 20:42
    szymon198312
    Poziom 29  

    Mam błąd " bank 1 sonda 2" nieprawidłowe działanie, czsami pokazujje się ten sam błąd ale z opisem przerwa w obwodzie. Sonda wymieniona i dalej to samo daltego chce spróbować to jakoś pomierzyc

    0
  • #9 30 Maj 2016 20:43
    zdzichra
    Poziom 28  

    szymon198312 napisał:
    Ok, czyli rozumiem ze mam się wpiąć miernikiem w obwód sondy? Równolegle? Pod który przewód?

    Ile przewodów ma sonda i jakich kolorów?Jeżeli są 2 szare biały i czarny to podpinasz się równolegle pod biały i czarny jeżeli ma 3 2 są tego samego koloru to podpinasz się pod ten innego koloru i masę

    0
  • #10 30 Maj 2016 20:44
    szymon198312
    Poziom 29  

    Mamy dwa białe, szary i czarny. Jeśli mam się podpiąć pod biały to pod który?

    0
  • #11 30 Maj 2016 20:47
    zdzichra
    Poziom 28  

    2 białe to pewnie grzałka szary i czarny to pomiar.Zapinasz się na szary i czarny.
    Kolory podałem przykładowe bo sondy nie widziałem

    0
  • #12 30 Maj 2016 20:50
    szymon198312
    Poziom 29  

    Większość ma dwa białe, czarny i szary. W czwartek auto mi wróci to spróbuję to sprawdzić. Napięcie od 0 do 0,9 volt. Nie więcej?

    0
  • Pomocny post
    #13 30 Maj 2016 21:00
    zdzichra
    Poziom 28  

    szymon198312 napisał:
    Napięcie od 0 do 0,9 volt. Nie więcej?

    Sonda w większości ma zakres pracy 0-1V jak przekroczy 0,9 to się zdziwisz.Do pełnego 0V też pewnie nie dojdzie

    0
  • #15 30 Maj 2016 21:35
    szymon198312
    Poziom 29  

    Błędy mam zapisane w komputerze w warsztacie, jutro napisze. Jeśli katalizator będzie zapchany to rozumiem ze sonda nie będzie miała napięcia

    0
  • #16 30 Maj 2016 21:46
    zdzichra
    Poziom 28  

    Coś pokazywać będzie bo spaliny jeszcze przepływają.Jak będzie pulsować 0-1V to raczej wkładu w nim nie uświadczysz

    0
  • #17 30 Maj 2016 22:00
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jak nie będzie palił bo zabity jest kat to wtedy pokaże Ci ok 0V, jak odpala to coś tam powinna pokazać przy przypchanym - chyba że wydech nie szczelny i do sondy nic nie dociera.

    0
  • #18 30 Maj 2016 22:08
    szymon198312
    Poziom 29  

    Auto pali i normalnie jeździ. Słabe jest i spala ze 12 l/100. Spaliny zdaje się, że wydostaja się z wydechu bez zakłóceń. Silnik sprawdzony pod kątem mechanicznym i nie mam jakiś zastrzeżeń

    0
  • #19 31 Maj 2016 14:07
    zdzichra
    Poziom 28  

    Słabe i dużo pali to typowy objaw uszkodzenia lambdy.Jak sygnał na lambdzie będzie ok to sprawdź czy dochodzi sygnał do kompa bo przewody lub styki gdzieś mogą być uszkodzone.Może też być kat.zabity to sprawdzić można przez zajrzenie do niego.

    0
  • #20 31 Maj 2016 15:46
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    zdzichra napisał:
    Słabe i dużo pali to typowy objaw uszkodzenia lambdy.

    Tyle że druga sonda nie ma nic do spalania - temat tyczy się sondy za katalizatorem.

    0
  • #21 03 Cze 2016 17:32
    szymon198312
    Poziom 29  

    Wracając do tematu auto wróciło zgodnie z ustaleniami i tak. Komputer pokazuje dwa błędy.
    16524- obwód sondy lambda- brak zmian sygnalu- ( bank 1 sonada 2)- nieciagly
    17526- sonda lambda 2 blok 1, podgrzewanie sondy lambda; przerwa w obwodzie- stały
    Sonda za katalizatorem została zmieniona ale problem jest ten sam. W parametrach wygląda to tak, że napięcie sondy przed katalizatorem na biegu jałowym waha się między 1,4 - 1,5 volta , regulacja sondy to 5-7%. Jeśli dodam na chwile gazu do około 2000 obrotów to napięcie sondy podchodzi do 1,6 volta a regulacja sondy od minus 4% do minus 9% natomiast przy spadku zejdzie do 0,7 volta. Przy czterch tysiącach obrotów napięcie sondy to również około 1.6 volta ale przy spadku obrotów dochodzi do ponad 4volty. Temperatura pracy silnika około 80-90 stopni. Mam też coś takiego jak blok pomiarowy grupy 30 - program delphi. Sonda przed katalizatorem świeżo po rozruchu zimnego siknika - status 100, po zalapaniu minimalnej temoeratury 110, a po dodaniu 111. Sonda za katalizatorem przez cały czas pokazuje 000. W takich parametrach podaje zazwyczaj program vag wiec nie wiem jak mam to interpretować. Może jakaś mądra głową to ocenić? Auto naprawdę dużo spala jak na ten silnik i raczej nie jest demomem przyspieszenia, choć pojemność mała to uważam że powinien być bardziej zrywny.

    0
  • #23 03 Cze 2016 17:56
    szymon198312
    Poziom 29  

    Nie sprawdzałem bo dostałem auto późno ale jutro rano będę grzebal. Mówimy o białych przewodach?

    0
  • #25 03 Cze 2016 21:39
    szymon198312
    Poziom 29  

    Jaka powinna być oporność na grzalce? Napięcie z podglądu parametrów podałem wyżej. Według informacji podanych na forum nie powinno być wyższe niż 1 volt. U mnie przekracza. Jeśli chodzi o przewody sygnalowe to jeden powinien mieć stałe napięcie a drugi zmienne w zależności od pracy silnika?

    Dodano po 2 [godziny] 59 [minuty]:

    Jeśli za spalanie jest odpowiedzialna tylko sonda przed katalizatorem to sonda za katalizatorem może pokazywać błędne odczyty z powodu niewłaściwej pracy sondy przed katalizatorem lub np z powodu zbyt małego przepływu powietrza w układzie dolotowym czy np uszkodzonego wtrysku który zalewa paliwem i pomimo że sonda próbuje korygować skład mieszanki to lejacy wtrysk to uniemożliwia. Czy dobrze rozumuje?

    0
  • #26 04 Cze 2016 10:14
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Podaj wartości zmierzone miernikiem - napięcie z sondy i rezystancja grzałki.
    Masz dwa przewody bo jeden to masa a drugi napięcie z sondy.
    Gdyby lało się paliwo do katalizatora to miałbyś błąd pierwszej sondy że mieszanka jest zbyt bogata.

    0
  • #27 04 Cze 2016 12:13
    szymon198312
    Poziom 29  

    Zdaje się że znalazłem przyczynę dużego spalania i słabego silnika. Zastanowiło mnie dlaczeego silnik rozgrzewa się do 80 stopni w trzy minuty a temperatura katalizatora dochodzi do prawie 700 stopni. Są to oczywiście dane z podglądu parametrów choć wskazówka temperatury zdaje się pokazywać tak samo. Ewidentnie widać, że sonda próbuje korygować mieszankę bo wskazania procentowe są na minus najczęściej to oznacza że zminiejsza, przez to silnik czasami pracuje na skrajnie niskich obrotach. Silnikem trochę telepie ale ze są to trzy cylindry to nie brałem tego zbytnio za wadę ale pomiar ciśnienia wykazał na pierwszym 16 nabite bardzo szybko, na trzecim 16 również nabite szybko a na środkowym nabilo 6 i to jakoś tak opornie. Pomyślałem ze może źle wkrecilem zegar i ucieka bokiem ale przy drugiej próbie dobilo do 8, przy kolejnej do 10 ale trzeba było długo kręcić. Wtyczki od wtryskow odpiete były na czas pomiarów ale miałem wrażenie ze czuje świeże paliwo. Myślę że powyższe ma bezpośredni wpływ na mieszanke i na wskazania sondy. Zatanawia mnie tylko co jest przyczyną, bo skutek juz znam. Czy np przepuszczajacy wtrysk mógł spowodować wypalenie komory spalania, zaworu lub gniazda?

    0
  • #28 04 Cze 2016 21:14
    domex32
    Moderator Samochody

    szymon198312 napisał:
    Czy np przepuszczajacy wtrysk mógł spowodować wypalenie komory spalania, zaworu lub gniazda?


    Jest taka możliwość.

    Zrób zdjęcie świec ( elektrod ) i wstaw na forum.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo