Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa Vacum w 1,9 TDi 98r

11 Wrz 2010 17:52 14522 12
  • Poziom 21  
    Witam.
    Chciałbym zgłębić budowę i działanie pompy Vacum w silniku 1,9 TDI a szczególnie interesuje mnie czy można ją zregenerować.
    Mile widziane będą rysunki, opisy, linki, gdzie można coś o tym przeczytać bo już kilka dni próbuję coś znaleźć i nic.
    Kiedyś rozebrałem swoją i są w niej 3 łopatki na kole umieszczonym mimośrodowo, które jak się domyślam pod wpływem siły odśrodkowej dociskają do ścianki pompy. Problem jest taki, że wolno rośnie podciśnienie a po naciśnięciu pedału hamulca szybko spada.
    Robiąc pomiary w innym aucie zauważyłem iż podciśnienie jest trochę wyższe i szybko rośnie a po naciśnięciu pedału nie spada tak daleko i momentalnie rośnie. Będę wdzięczny za wszelki podpowiedzi bo nie sztuka wydać kupę szmalu i nie mieć efektu. Pozdrawiam i czekam.
  • Poziom 12  
    te pompy się nie psują, jedynie króciec może się rozszczelnić, potraktuj króciec klejem

    podaj wartość mierzone wakuometrem bo gadanie że twój ma miej a nie twój więcej jest psu na budę
  • Poziom 39  
    ciahciah mało wiesz pisząc że te pomy się nie psują.
  • Poziom 12  
    temat dotyczy mechanicznej pompy vacum w TDI z 98r
    na 100 aut w ile pada mechaniczna pomapa vacum? podaj cyfre
  • Poziom 21  
    No to podaję wartości na mojej pompie jest miedzy -0,8a -0,9 w innym aucie przekracza -1,0 , po gwałtownym i puszczeniu pedału naciśnięciu u mnie spada do -0,3 a w innym do -0,6 i wytworzenie podciśnienia u mnie jest niemal 2 krotnie dłuższe niż w innym aucie. Dodam że że układ jest szczelny nie mam przecieków bo na wakumetrze nawet po 10 min. nie widać spadku i dlatego podejrzewam pompę ale się zastanawiam co tam się może zepsuć? Spróbuję wymienić jeszcze uszczelkę gumową pod deklem tym przykręcanym na 3 śrubki, no i jeszcze jak przytkam wężyk od EGRu to jest trochę lepiej to znaczy że on też trochę potrzebuje podciśniena. No i co wy na to jakie macie pomysły i sugestie, nie ma czym spryskać aby zobaczyć przecieki na pompie tak jak to jest przy ciśnieniu a syku przy pracującym silniku nie słychać.
  • Poziom 12  
    uszczelnij króciec klejem, a jak nadal będzie ciśnienie -0,8 wymień pompę, -0,9 i więcej jest ok, ja przy gruszce turbiny mam -0,65
  • Poziom 39  
    ciahciah ilości na 100 ci nie podam bo nie prowdzę ststystyki, ale przytarty dekiel górny przez wałek widzę bardzo często. Przy podciśnieniu 0,8 to pompa wcale nie jest zła tylko pytanie jak długo robi to podciśnienie.
  • Poziom 21  
    Jak wypuszczę do zera to u mnie potrzeba około 4 sek. do -08 a w aucie gdzie jest dobry hamulec 1 - 1,5 sek więc co to oznacza? A króciec spróbuję jutro uszczelnić i zobaczę co to da.
  • Poziom 21  
    Wymieniłem pompę ale nie wiele się zmieniło więc będę dalej drążył co jest przyczyną mojej usterki ale jeśli ktoś ma inny pomysł to chętnie przeczytam.
  • Admin grupy Samochody
    Nieszczelność na podciśnieniach,zawór egr,gruszka turbiny,magazyn podciśnienia-taka czarna kula i wszystkie wężyki podciśnienia-do kontroli.A co na to kolega ciachciach?
  • Poziom 21  
    Co do szczelności to jest na pewno, wspomaganie hamulca też trzyma podciśnienie, pompa hamulcowa też nie jest zapowietrzona więc myślę co jeszcze bo to nie sztuka wszystko wymienić i wydać kupę szmalu, jak coś wymyślę to się odezwę.
  • Poziom 12  
    czyli nadal pompa ładuje 4s do -0,8bar a kolegi 1,5s? cały czas to jest problem?

    czy może turbina daje nie stabilne ciśnienie? oprócz tego co wymienił T5 jeszcze sprawdź zaworek zwrotny przy turbo, N75 i N18, jak to wszystko sprawdzisz opisz dokładnie o co tobie chodzi. Zrób loga 011 dynamicznego to sam będę wiedział co w trawie piszczy.

    Tu nie ma bardzo co wymyślać bo ten układ jest prosty jak konstrukcja cepa..
  • Poziom 21  
    Trochę się poprawiło z czasami robienia podciśnienia natomiast Zawór EGR sprawdziłem i niby nie przepuszcza ciśnienia choć w pewnym momencie przypuszczam jak zawór EGR się zamknie (po jakiejś minucie) podciśnienie się poprawia czyżby to znaczyło że może przepuszczać w czasie pracy hm, hm. Co do logów to zrobić w czasie jazdy? na jakim biegu? i jakich obrotach? bo mogę zrobić mam VAG-a .