Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak sprawdzić pompę Vacum domowym sposobem ?

09 Wrz 2014 15:49 47847 10
  • Poziom 30  
    Witam

    Dzisiaj zjawiłem się u lokalnego fachmana z hamulcami...

    Wymienił tylne tarcze+klocki.

    Płynu nie kazał wymieniać bo pobrał sobie stary i mówił że jest dość klarowny.
    (Auto kupiłem 3 lata temu i do płynu nie zaglądałem)

    Fachowiec zarzekał się że mam uszkodzoną Vacum Pompę.
    (Przy kilkukrotnym hamowaniu pod rząd... za 4-5 razem auto prawie nie reaguje na hamulec)

    Pokazał mi na prostym przykładzie... Kazał wcisnąć pedał hamulca i dodać gazu... pedał hamulca sam zaczął lekko opadać...

    Czy to jest miarodajny test ?

    Pacjent :
    Audi A3 1.9TDI
  • Poziom 22  
    Proponuję wpiąć wakuometr w układ i odczytać wartość podciśnienia, chyba ze chcesz również zmierzyć wydajność pompy ile litrów na minutę przepompowuje.
    Sprawdź drożność przewodów.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Równie dobrze może być nieszczelność w samym serwomechanizmie lub przewodzie podciśnieniowym.
  • Poziom 30  
    Pytałem się faceta czy to na pewno to...
    Kojarzę go bo pochodzi z mojej miejscowości...

    Mówił że nie będzie się zakładał bo nie ma o co... ale umówiliśmy się że jak będzie to samo to wkręca starą pompę i ja nic nie płacę za robotę ;-)
  • Poziom 43  
    makaronmc napisał:
    Płynu nie kazał wymieniać bo pobrał sobie stary i mówił że jest dość klarowny
    Jak najszybciej zmień fachmana na innego.
    makaronmc napisał:
    (Przy kilkukrotnym hamowaniu pod rząd... za 4-5 razem auto prawie nie reaguje na hamulec)
    Gdy płyn hamulcowy jest zawodniony to przy częstym hamowaniu hamulec hydrauliczny zmienia się w pneumatyczny
    makaronmc napisał:
    (Auto kupiłem 3 lata temu i do płynu nie zaglądałem)
    Kupiłeś nowe czy używkę? W używce płyn może być dwukrotnie starszy, skutki jak wyżej
  • Poziom 31  
    Przy cztero, pięciokrotnym naciśnięciu na hamulec zużyjesz całe podciśnienie. Pompa na biegu jałowym nie zdąży go uzupełnić /tutaj kłania się kurs na prawko i informacja dlaczego nie jeździ się na "luzie"- to jeden z powodów/. Podciśnienie sprawdzisz miernikiem -tak jak cię informują wcześniej. Miernik wskaże czy vacum ma odpowiednią wartość i będziesz mógł sprawdzić ewentualne przecieki. O ile dobrze kojarzę Twój silnik pompa vacum w nim bardzo często psuje się- luzuje się metalowy kruciec w pompie i tam występuje ubytek vacum.
  • Poziom 17  
    A sprawdzałeś już samo serwo?
  • Poziom 30  
    Sprawdzać będzie spec w czwartek, ale mówił że zęby już zjadł na hamulcach i to na 99% będzie pompa.

    A uszkodzona pompa vacuum ma jakiś związek z turbosprężarką?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Ma, jeśli jest np. sterowana przy pomocy podciśnienia. Takie rozwiązanie stosuje się np. w zaworach upustowych, które otwierane są przy pomocy podciśnienia z pompy vacuum.