slimmm wrote: DANE:
Volvo FH 13 07r.
Na zimne luty, czyli utlenione z upływu czasu nieco za wcześnie jak "Zdzisio magik - podmiejski chiptuner" jeszcze łąpsk tam nie pchał winien chodzić następnych parę lat. Zauważ, że w poprzednich postach auto 10lat starsze było.
slimmm wrote: metodą prób i błędów wyeliminowałem skrzynie biegów, hamulce i zawieszenie:
poprostu wypinając te elementy z układanki ale mimo to dalej gaśnie ...
Wypinasz elementy, które nie maja nic do rzeczy w samej pracy silnika... to jak silnik ma zgasnąć...
Przerwa w szynie między VECU i EECU.... pod kabiną na zgięciu wiązki najczęściej - nie daj oszukać się multimetrowi samym przesłuchaniem tylko sprawdź "drożność" pod obciążeniem..
choć z drugiej strony winno iść zamiennie szyną diagnostyczną i rzucać tylko błędami więc ten błąd nie świadczy o bezpośredniej, a przynajmniej wyłącznej winie szyny informacyjnej.
Volvo to volvo, trzeba nauczyć się z nim rozmawiać, skup się i podaj wszystkie błędy rejestrowane, bo coś więcej być musi (patrz też na nieaktywne, bo z reguły to one mówią najwięcej). Para błędów z dwóch jednostek mówi co czego nie dostarczyło, a co czego nie było w stanie odebrać....
Podjedź do kogoś kto ma sprzęt do volvo i umie zrobić poprawną diagnozę -> zaoszczędzisz czasu i nerwów.
Pzdr