Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Piec olejowy - pompa nie działa

08 Paź 2010 17:09 9688 25
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam piec olejowy BROTIE POMPA danfoss .Po zatankowaniu oleju-może ma to znaczenie moze nie-pompa ustała zapaliła sie czerwona lampka .Servis kazał zmienic pompe zmieniłem i ..znowu to samo .Pompa poszła do reklamacji ,nowa pochodziła 3 godziny i znowu nie startuje,nie słychać szumu ,pompa recznie nie da sie przekręcic-tak jakby cos ja zacierało-Po paru ruchach chodzi super i znowu 3 godziny i TO SAMO ?? nie mam sił i pojęcia .Odpowietrzałem leci olej .
    Dzięki z góry za odpowiedzi
  • Poziom 17  
    Jaki masz palnik? Zrób kilka zdjęć. Może po prostu kondensator rozruchowy silnika stracił pojemność i silnik nie ma siły?
  • Poziom 9  
    Palnik BROTJE 0-42-3US.Pompa w rekach tez jest zablokowana dopiero jak recznie przekręce działa .
  • Poziom 17  
    Znaczy co dokładnie robisz żeby ruszyć pompę? Wyjmujesz serwisowo palnik i kręcisz kołem dmuchawy?
    Czy stawia opór na początku, a później już nie? Ile tej siły wkładasz? Może tylko kondensator jednak i nie ma siły ruszyć? Silnik buczy jak nie chce ruszyć?
  • Poziom 9  
    Teraz servis pokazał mi zeby tylko śrubokretem krecić wirnik i od razu pali bez problemu .Faktycznie wyglada na kondensator jutro kupie nowy moze coś pomoze tylko,że tyle kasy idzie a to wyjdzie ze 10 zł by mnie to kosztowało a nie 600 .Rozumiem kasa jest kasa ale bez przesady ja- już teraz amatorsko -naprawiam motory i jak jest jakas pierdoła to ni grosza nie biore bo to wstyd !
    Rekordzista za pompe do tego pieca i dodajmy ,że to autoryzowany servisant BROTJE zazyczył sobie 1300zł netto!!
    Pozdrawiam i dzieki za pomoc
  • Poziom 11  
    Mam wrażenie, że kupiłeś brudny olej opałowy, lub miałeś osad w zbiorniku, któren to zamącił paliwo podczas napełniania zbiornika. Dlatego zaciera się pompa, jak to opisałeś. Paliwo może również zawierać większą niż normalnie ilość parafiny, i gdy zbiornik stoi w chłodzie efekt jest ten sam. W samochodach mają ten problem południowcy jadący zimą na północ Europy, świetne paliwo z Italii u nas blokuje przewody paliwowe podczas mroźnych zim. Ale osobiście uważam, że trafiłeś na trefne paliwo albo na trefnego dostawcę, który po prostu oszukał Cię. Przefiltruj kilka litrów paliwa przez filtr, a zdiagnozujesz przyczynę zacierania się pomp. Jeśli to co opisujesz spotkało Cię po zakupie paliwa w 80% stawiam na kiepską jakość jego.
    Daj znać jaka jest przyczyna awarii. Jeśli stwierdzisz, że to przyczyna złego paliwa - to reklamuj je i koszty jakie poniosłeś również, bo chyba będą one nie małe.
  • Poziom 9  
    A jaki ma byc ten filtr? jak to zrobic?

    Dodano po 19 [minuty]:

    znowu ustała pompa i musiałem użyc dużej siły aby ruszyć pomę palcami !!!!!!!!!!!
  • Poziom 17  
    Zibikos36 napisał:
    znowu ustała pompa i musiałem użyc dużej siły aby ruszyć pomę palcami !!!!!!!!!!!


    Czy pompa zatrzymała ci pracujący silnik czy silnik nie chciał ruszyć? A może łożysko silnika lub sam silnik coś blokuje? Nie możesz rozłączyć pompy w stanie awarii i sprawdzić?
    Może to i paliwo chociaż trudno powiedzieć. Palnik na Allegro kupisz za kilkaset złotych, używany ale sprawny. Proponuję tak zrobić na zimę. Będziesz miał w zapasie. Palniki pasują wtyczkami i lufami.

    Nie napisałeś jeszcze w jakim stanie był silnik jak go ręcznie kręciłeś? Może to pole magnetyczne go trzymało, a nie zatarta mechanika? Co się działo z silnikiem? Buczał i po kręceniu ruszył czy przekręciłeś nim na wyłączonym palniku?
  • Poziom 11  
    Co do filtru. 2 lub 3 warstwy białej flaneli lub innego białego materiału przepuszczającego wodę położyć na jakimś sicie luk rozpiąć na naczyniu i przywiązać sznurkiem. w każdym razie użyj jakiegoś gęstego materiału jednokolorowego to lepiej zobaczysz ewentualny syf.
    Stawiam na paliwo, bo takie samo uszkodzenie dotknęło obie pompy. Tym bardziej, że wystąpiło po zatankowaniu nowego paliwa. Może to przypadek i chciałbym się mylić. Ale jestem na takie przypadki z paliwami uczulony, bo zatankowałem onegdaj do 126bis-a na stacji CPN jeszcze wtedy 95 ochrzczoną olejem napędowym. Nawet nie wyjechałem ze stacji tzw. benzynowej. Co było potem, szkoda gadać. Stare czasy. A i współcześnie różnie bywa.
  • Poziom 9  
    Silnik po wyjeciu pompy działa super ,kręci sie ,huczy az miło,ŻEBY PRZEKRECIC POMPE PALCAMI TRZEBA UŻYĆ SIŁY.Czy pompa zatrzymała pracujący silnik tego nie wiem musze przypilnowac zawsze jak schodziłem do kotłowni paliło sie czerwone swiatło ale wygląda na to, że wyłącza się normalnie ale przy starcie to sie dzieje.Piec jest 2 letni BROTJE servis sprawdzał silnik ,palnik, robił analize spalin kalibrował i powinno być oki a nie jest.

    Dodano po 3 [godziny] 53 [minuty]:

    Olej powinien być dobry .Dowiadywałem się od ludzi co brali tego samego dnia od tego samego dostawcy -u nich nic sie nie dzieje a brali od min a ja wlałem 1/3 bo jeszcze był poprzedni olej

    Dodano po 6 [sekundy]:

    Olej powinien być dobry .Dowiadywałem się od ludzi co brali tego samego dnia od tego samego dostawcy -u nich nic sie nie dzieje a brali od min a ja wlałem 1/3 bo jeszcze był poprzedni olej
  • Poziom 11  
    W sumie dobrze, że się myliłem co do paliwa. Sprawdź połączenia przewodów paliwowych do pompy. Mogły się poruszyć i rozszczelniły się. Przez to układ zaciąga powietrze. Pompa przez to się zaciera. Uszczelnij połączenia ponownie. Użyj do uszczelniania nowych materiałów zależnie od systemu zamocowania przewodów paliwowych.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Zrób film komórką od wykrycia awarii do uruchomienia i daj go tutaj, bo nie możemy się dogadać.
    Pompa ma prawo ciężko chodzić w palcach, szczególnie że spręża do kilkunastu barów. To że silnik chodzi bez pompy to nic dziwnego, bo mu lekko. Bez obciążenia będzie chodził. Czerwona lampka - masz na myśli automat palnikowy i awarię na nim? Jaki tam jest automat palnikowy? Może da się z niego odczytać kod usterki?
  • Poziom 9  
    w poniedziałek kupie nowy kondensator .Nie ma siły przekręcic pompe.Dopiero jak mu pomoge chodzi a potem ze startem znowu problemy
  • Poziom 17  
    ... albo zwarcie w uzwojeniu silnika ale przeważnie niechęć do startu to kondensator
  • Poziom 9  
    Witam
    Na dzien dzisiejszy wygląda to tak:
    Servis zmienił kondensator na 8 mf i pompa ruszała ale sie grzał silnik wiec dzis wstawił 3mf taki jak byl oryginał ale pompa nie chciała startować bez pomocy wiec wstawilismy 3cią pompe na razie działa jak długo tego nie wiem zawsze na początku działa ale jeszcze tak pare razy to albo zbankrutuje albo się powiesze!!
  • Poziom 17  
    To strasznie dziwne co piszesz. Żeby aż tak załatwić pompę? Przecież te pompy są nie tylko do oleju opałowego ale i do kerozyny, mniej smarującej. może jakieś opiłki były w paliwie? Filtry masz?
    Czy próbowałeś kręcić palcami nową pompę żeby porównać siłę oporu jaką stawia ta zepsuta i nowa?
  • Poziom 9  
    Tak ,nawet robi to servis .
    Pompa nowa kreci sie super a potem zdycha.
    Mam filtr na instalacji -nowy-i na pompie ,wszystkie sa czyste nawet starą pompe rozebrałem i jest czysta w srodku bez opiłków.
    A może ja mam pecha ze 2 pompy wadliwe dostałem??
    Zobaczymy ,jutro napisze czy działa.
  • Poziom 17  
    Ludzie palą różnym syfem. Nie zawsze kupują olej z Orlenu tylko jakieś mieszanki od firm paliwowych i im jakoś działa. Nie słychać o pompach, które nagminnie się psują. Zanieś próbkę oleju do badań i wystąp niech dostawca paliwa odda ci za naprawę.
  • Poziom 9  
    Nio i pompka stoi juz 4ta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    Znalazlem slad gdzie pojechał dostawca i co i tam też ten sam problem!!!!!!!!!!!
    wychodzi na to że paliwo syf za suche ????Nie wiem jutro ciązki dzień, owalka o odpompowanie 2000l i zwrot za 4pomoy i servis
    Dzieki jeszcze raz za pomoc napisze czy wszystko oki.
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Za suche to znaczy chyba dolali rozpuszczalnika :-) innego powodu nie ma.
    Możesz wlać tam mixol do dwusuwów, może coś to da. Podobno rolnicy tak leją do traktorów opał + mixol ale czy to prawda?
    Może jak wlejesz mixolu to te zatarte ruszą jakoś i sie wyrobią? Weź jedź teraz na stację paliw i kup flaszkę mixolu. Wymieszaj w kanistrze i podstaw palnikowi z rurki. Może będzie chodzić.
    Co to był za olej i jaka firma?
  • Poziom 1  
    Witam. Podepne sie do tematu.

    Otoz mam piec olejowy firmy DomGaz, pompa suntec. Piec po gwarancji. Po ostatnim serwisie gdzies po miesiacu - stanela pompa. Wyjalem ja okazalo sie wtedy, ze ten plastyk co napedza dmuchawe jest popekany(skleilem to). Po tygodniu znowu stanela, wyciagam, plastyk caly - nie moge przekrecic wogole pompy. Rozebralem ja cala do wszystkich zebatek aby zobaczyc czy nie ma tam jakis opilkow czy czegos. Chcialem wyciagnac ten trzpien na ktory plastyk jest zalozony. Musialem uzyc duzo sily zeby go wyciagnac. Poskladalem i bylo ok. Zalalem odpalam i po 1-2 dniach to samo. Rozbiorka i ponowne zlozenie, ten trzpien tak jakby sie zapiekal - ale bardziej mi wyglada jakby sie jakos zasysal do pompy (namagnesowal) nigdzie nei moge znalezc schematu i zasady dzialania. Dodam ze na tym trzpieniu juz widac takie wytarcia od krawedzi pompy (piec ma 10 lat). Dodam ze od jakiegos pol roku leje czysta ropę - piec byl regulowany przez serwisanta wtedy. Moze macie jakies pomyslu co do tej pompy. Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    Ciekawy temat co tak naprawdę zaciera te pompy. Mam dwa palniki używane na zmianę co roku i nie widzę symptomów złego działania.
    Fajnie by było zrobić test na takiej zatartej pompie co będzie jak dolejesz Mixolu (oleju do silników dwusuwowych) do oleju opałowego. Ciekawe czy coś to da? Nie masz wiele do stracenia. Do dzieła.

    Mam jedną wzmiankę z manuala do pompy danfosa.

    "Warranty
    For pumps used outside the stated technical
    data and used with oil containing abrasive
    particles Danfoss cannot give any warranty."

    Czyli nie suchość ale "abrasive particles". Trzeba by wziąć paliwo pod mikroskop, nawet taki dziecięcy zabawkowy co powiększa kilkaset razy i porównać z samochodowym paliwem.

    Oraz piszą co nią można pompować:

    BFP 21 LE Size 3
    Oil types: Standard fuel gas oil and fuel gas oil acc. to DIN V 51603-6 EL A Bio-5 (Max. 5% FAME)

    Oraz pozostałe dane techniczne:

    Viscosity range (measured in suction inlet) cSt. (mm2/s) 1.8 - 12.0
    Filter area/mesh cm2/µm 11/200
    Pressure range bar 7-16.5
    Factory setting bar 10 ±1
    Max. pressure in suction inlet/return outlet bar 1.5
    Speed min-1 2400-3450
    Max. starting torque Nm 0.1
    Ambient/transport temperature °C –20 to +70
    Temperature of medium °C –10 to +70
    Coil power consumption W 9
    Rated voltage (other voltages on request) 220/240V, 50/60 Hz
    Coil enclosure IP 40
    Shaft/neck EN 225
  • Poziom 9  
    Wtam
    Pomopa na razie działa po wlaniu 5 l mixolu na 800l zlego paliwa <przedtem było 1200 l dobrego >Wiec sprawa sie rozwiązała .Jak bede miał mozliwosc to zobacze ale powinny działac tamte pompy skoro ta działa.
    Takze wnioski :
    jezeli kondensator wymieniony i pompanie działa należy wlac do wiadra olej rozrobic z mixolem i sprawdzic czy bedzie działało
    NAWET PRZED KUPNEM NOWEJ POMPY
    wlac do wiadra olej rozrobic z mixolem i sprawdzic czy bedzie działało .
    Po co generować koszty .Szkoda tylko że servis na to nie wpadł .
    Zmienimy servis ....
    Mam nadzieje ,ze post przyda sie innym użytkownikom.
    Dzieki za pomoc .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ponoc z Wrocławia ORLEN złe paliwko sprzedał i pełno reklamacji .Mixol leja i pomaga.MASAKRA
  • Poziom 17  
    Teraz kup sobie walizeczkę z manometrami za około 200zł, analizator spalin za około 700zł jakieś dysze i filtry na wymianę, komplet imbusów. Na wszystko wydasz 1000zł i nie wzywaj więcej serwisu, bo szkoda pieniędzy :-) Masz już wystarczający zasób wiedzy po tych perypetiach :-)

    Mam pytanie jeszcze.... czemu akurat 5L wlałeś?
  • Poziom 17  
    ...przeczytałem po łebkach odpowiedzi - więc sory jak już gdzie ktoś tak napisał, ale pompa olejowa napędzana jest przez wentylator poprzez sprzęgło... więc jak coś to szukać w wentylatorze problemów, albo na przeniesieniu momentu...
    Informacje jakie podał zibikos36 o wymienianie kondensatora to wskazuje jak dla mnie na pompę obiegową, a nie olejową... zibikos36 jak to w końcu jest ?
    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witaj .
    Pisze dopiero teraz ale powróciłem dopiero z rejsu .problemem okazal sie olej opałowy .czy Wentylator napedza hmm nie mam pojęcia mamy takie a nie inne servisy ja jako laik obstawialem olej od początku skoro padały pompy po zatankowaniu poza tym olej wygladał inaczej niz zwykle.
    pozdrawiam