Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chora instalacja BRC

30 Sep 2004 20:20 9623 55
  • Level 16  
    Mam opla astre 1,6 (c16nz) na instalacji BRC II generacji
    problem polega na nadmiernym zużyciu gazu który wzrasta z tygodnia na tydzień
    Autko ma nowe filtry,olej, po przrzeglądzie i........... dzlej pali jak paliło
    zużycie to ostatnio prawie 14 litrów gazu
    czy idzie samemu wyregulować tą instalację?czy są jakieś prymitywne testery do BRC?gdzie tego szukać

    pozdrawiam
  • TermopastyTermopasty
  • Level 17  
    co to za BRC?

    Blitz, Just ... ??
  • TermopastyTermopasty
  • Level 21  
    kruczi wrote:
    co to za BRC?

    Blitz, Just ... ??

    Co za głupie pytanie.
  • Level 16  
    micchal26 wrote:
    Mam opla astre 1,6 (c16nz) na instalacji BRC II generacji
    problem polega na nadmiernym zużyciu gazu który wzrasta z tygodnia na tydzień
    Autko ma nowe filtry,olej, po przrzeglądzie i........... dzlej pali jak paliło
    zużycie to ostatnio prawie 14 litrów gazu
    czy idzie samemu wyregulować tą instalację?czy są jakieś prymitywne testery do BRC?gdzie tego szukać

    pozdrawiam



    Jest to blitz
  • Level 19  
    Proponuje spawdzić czy gdzieś ci sie rurka od LPG nie przetarła . Często pękaja . Jeśli masz zapłon ok to mozesz toche zmniejszyć skład mieszanki Na przewodzie parownik-> mikser jest taki zaworek którym sie to ustawia. Zmniejsz i weź markera i zaznacz w którym miejscy go zostawiłeś . w tych instalacjach często zaworek sie sam wykręca , jeśli sie wykręca to kup z 2 zł taśme teflonowa i nawiń powinno sie uspokoić . Masz komp gazowy ?? Jeśli tak to sprawdz czy rusza sie silniczek krokowy (zobacz czy nie faluja obroty na gazie )
    Pozdrawiam
  • Level 14  
    Ile przejechała kilometrów ta instalacja ? Może to być kwestia regeneracji lub wymiany parownika. Tak jak mówił kolega w poście powyżej sprawdź czy chodzi silniczek krokowy na rurze doprowadzającej gaz do miksera ( o ile tam jest ). A jak zachowuje się silnik na biegu jałowym ? przyczyn może być pare. Możesz jeszcze skręcić nieco śróbe na parowniku. Jednak polecam izytę w zakładzie i ustawienie na analizatorze spalin.
    Życzę mniejszego zużycia.
  • Level 23  
    anetek a widziales blitza bez kompa:) ? nie parownik nie usterka tylko kwestja regulacji po wymianie filtra powietrza poniewaz zmienila sie dawka powietrza totez zmienia sie sklad mieszanki a co za tym idzie spalanie wzrasta...wiec zapraszam na analizator(do mnie):) np
  • Level 16  
    Instalacja ma ok 40- tyś km.ponad rok.po przeglądach instalik mam koło 2 tyś km!!pierwszy "majster" stwierdził że świece są do bani (nowe iskry)i wymienił je,podpinany był pod analizator i wszystko niby jest OK.Zużycie nie spadło więc zaliczyłem następny warsztat,tam dopatrzono się (instalki do dupy)koszt naprawy 750 zł.Według tego fachowca uszkodzona jest elektronika(nie wiem jak to zdiagnozował)sonda zachowuje się ok na gazie jak i na benzynie,podpinając voltomierz na wolnych obrotach jest koło 0.3 V a przy nagłej zmianie położenia przepustnicy dochodzi nawet ddo 0.9V jedynie stałe (niezmienne)napięcie jest na urządzeniu przy reduktorze(nie jest to silnik krokowy)ma tam tylko 2 kable napięcie tam jest koło 6 volt.
  • Level 19  
    A spawdziłeś czy instalka jest szczelna ?? wejdz pod auto i spawdź czy gdzieś nie ma wycieków .
  • Level 16  
    wycieku nie mam ,tak mi się wydaje bo nie śmierdzi mi gazem.jedynie na wolnych odrotach czuć zbyt intensywny zapach spalin(wydaje mi się że bogata mieszanka) :cry:
  • Level 23  
    [quote="lukas22 mastah"]anetek a widziales blitza bez kompa:) ?
    A Ty widziałeś w ogóle blitz'a?;-)
    Blitz nie ma komputera gazu, ma prosty sterownik elektroniczny, który jest sterowany sygnałem z sondy lambda.
  • Level 19  
    hehe a masz może jakiś schemacik podłączenia ?? bo robiłem tylko auta znajomych z kompem :) a tego nie widziałem a w sumie to było by dobre do mojego auta .
    Pozdro
  • Level 11  
    Jak byłem na pierwszym przeglądzie mojej instalacji BRC Blitz widziałem że majster używał testera którego zdjęcie załączam do tego posta.
    Tester pokazywał na 3 linijkach diodowych obroty silnika, sygnał z lambdy i pozycję aktuatorka.

    U mnie ta instalacja działa w Toyotce Avensis 2.0 i tak w mieście pali 9 litrów na trasie 7.8 średnio wychodzi 8.5 literka na 100 km.
  • Level 11  
    wracając do zużycia gazu posiadam vectre 20xev zuzycie okolo 9-11l zależnie od stylu jazdy. wczesniej palił 8-10l następnie miałem taki sam problem radykalnie rosło zuzycie gazu. w moim przypadku byla winna sąda lambda i myslę że u ciebie także jest ten sam problem. Sąda nie powinna mieć jednego napięcia na wolnych obrotach jak podałęś 0,3v ale pracować w pełnym zakresie raz wzrastać a następnie maleć w zakresie 0,3-09 lub 0,4-4,89 zależnie od typu. Jeśli jest inaczej to sąda lambda padła.
  • Level 23  
    >Tester pokazywał na 3 linijkach diodowych obroty silnika, sygnał z lambdy i pozycję aktuatorka.

    Wystarczy zwykly woltomierz, sygnaly na zlaczu DIN5 sa od 0 do 5V odpowiednio wyskalowane:
    1) sygnal z attuatora 0V zamkniety ok. 5V 100 % otwarty
    2) sygnal lambda 0V uboga ok. 5V bogata mieszanka
    3)chyba masa
    4)+12V
    5) obroty 1V to ok. 1000rpm

    Ale to zalezy jak sie patrzy na zlacze, zreszta mozna sobie sprawdzic, bo ja pisze z pamieci. :-)

    Przy regulacji wystarczy podlaczyc sie do attuatora, przeciagnac kabelek do kabiny i podlaczyc woltomierz. Na wolnych obrotach reguluje sie srubka na reduktorze tak aby napiecie na attuatorze wahalo sie w granicach 30-50% otwarcia (pelne otwarcie to ok. 7,5V), czyli tak ok. 2,5 - 4V. Pozniej rozpedza sie samochod do ok. 60km/h i mozna sprawdzic to samo, jak jest bliskie 0V to trzeba zakrecic troche srubke na przewodzie do miksera, a jak caly czas ok. 7,5V to odkrecic. Jezeli wartosc zmienia sie od 1 do 7V to wszystko jest OK. Mozna sprawdzic w calym zakresie predkosci obrotowych. Mozna sobie tez przeciagnac sygnal lambda ze zlacza diagnostycznego DIN5 i tez sprawdzic, powinnien zmieniac sie od 1 do 4V z czestotliwoscia ok. 1Hz.
  • Level 16  
    Hmmm.sonda lamda podobno jest dobra (takie wskazania które są na moim autku są badrdzo dobre,słowa są to mgaika od gazu.)wydaje mi się że błąd tkwi w ustawieniu.
  • Level 23  
    micchal26 wrote:
    Hmmm.sonda lamda podobno jest dobra (takie wskazania które są na moim autku są badrdzo dobre,słowa są to mgaika od gazu.)wydaje mi się że błąd tkwi w ustawieniu.


    No to trzeba ustawic, opisalem to wyzej, nie jest to skompliowane, na poczatku mozna to zrobic na postoju, ale pozniej lepiej sprawdzic w warunkach drogowych.
  • Level 16  
    nom bardzo mi pomogłeś,tylko mam jeszcze jeden problemik.Na attutorze mam zawsze stałe napięcie(nie istotne czy jade czy stoje)zawsze koło 6 V co mam zrobić jak on nie reaguje na żadne regulacje??czy jest coś w blitz-u co tym steruje?tylko te napięcie mam stałe.
    pozdrawiam
  • Level 23  
    micchal26 wrote:
    nom bardzo mi pomogłeś,tylko mam jeszcze jeden problemik.Na attutorze mam zawsze stałe napięcie(nie istotne czy jade czy stoje)zawsze koło 6 V co mam zrobić jak on nie reaguje na żadne regulacje??czy jest coś w blitz-u co tym steruje?tylko te napięcie mam stałe.
    pozdrawiam


    hmmm, jak masz caly czas ok. 6V to znaczy, ze attuator masz caly czas otwart na maksimum. Musisz podpiac sie do tego styku diagnostycznego DIN5 w centralce sterujacej, nie wiem ktory to styk, ale chyba 2 (3 to masa) i sprawdzic jakie jest napiecie na sondzie lambda. Wydaje mi sie, ze nie dochodzi sygnal z sondy lambda do sterownika gazu i on mysli, ze jest 0V (mieszanka uboga) i podaje duze napiecie na attuator, zeby wzbogacic mieszanke co wyjasnialoby duze zuzycie gazu. Sprawdz napiecie s. lambda jakie masz na wyjsciu z centrali i powinno sie wyjasnic. Tam napiecie jest przeskalowane, tak wiec zamiast od 0 - 1V bedzie oscylowac w granicach od 1 - 4V przy prawidlowym skladzie mieszanki z czestotliwoscia jednego wahniecie na sekunde (najlepiej sprawdzic to analogowym woltomierzem.). Sprawdz tez na benzynie jaki masz sygnal z sondy lambda.
  • Level 23  
    A tak w ogole to na przewodzie gazowym tym do miksera powinna byc tak sruba, zakrec pol obrotu w prawo, spalanie powinno zmalec, ale to tylko tymczasowo. Mozesz trosze ta sruba pokrecic jeden obrot w prawo, lewo i sprawdz jak zachowuje sie napiecie na attuatorze, czy sie zmienia.
  • Level 16  
    Sruba na mikserze jest bardzo mocno przykręcona,mocy nie trace ale jest na granicy (może za mocno).jak jest poluzowana to też mam na attutorze stałe napięcie .dzięki jutro sprawdze co odkryłem
  • Level 23  
    micchal26 wrote:
    Sruba na mikserze jest bardzo mocno przykręcona,mocy nie trace ale jest na granicy (może za mocno).jak jest poluzowana to też mam na attutorze stałe napięcie .dzięki jutro sprawdze co odkryłem


    sruba (zawór) ma byc na gumowym przewodzie jaki idzie od reduktora do miksera (a nie na mikserze), jest na niej sprezynka, bo sruba bardzo lekko sie obraca (mozna nawet reka), to jest rodzaj zaworu.
  • Level 16  
    Tak.jest ta śrubka na sprężynce,ale jak zrobie jeszcze pół obrotu aby przykręcić to auto już nie ciągnie(brak mocy),a jak odkręcona to na attutorze nie spada mi napięcie.czy to jest problem z blitz-em?rozkręcał go ktoś?Nom dzięki wielkie
  • Level 2  
    OO widze że nie jestem sam.. A wiec do rzeczy moje VW 18i po załorzeniu instalacji BRC BLITZ (tylko nie EM czy ED sam BLITZ) paliło 15l. Po wizytach w różnych zakładach cofnięto zapłon i zurzycie spadło do 12l po mieście to dalej dużo ale nawet wczoraj byłem na analizatorze spalin i ustawienia są ok.. zaproponowano mi tylko regulacje zapłonem ale to we własnym zakresie.... Tak że też niewiem czym może być to spowodowane. Wiem że kolegom którzy mają takie same silniki palą do 10l wiec szukam dalej. I może ktoś może mi pomóc....
  • Level 23  
    [quote="sumacz"]nawet wczoraj byłem na analizatorze spalin i ustawienia są ok..quote]

    a badales sklad mieszanki podczas jazdy? sprawdz jak wyglada sygnal z sondy lambda podczas normalnej jazdy, na postoju moze byc OK, a podczas jazdy mieszanka moze sie zmieniac. Poza tym w blitzu jest mozliwosc regulacji mieszanki za pomoca wewnetrznego potencjometru w sterowniku, nazywa sie chyba "setup point". Fabrycznie jest ustawiony, ale mozna go regulowac we wlasnym zakresie.
  • Level 16  
    Witam

    Oprócz 12 v z blitza żaden pomiar nie jest prawidłowy.Miernik pokazuje bzdury.rozebrałem te pudełko i.............jakiś element ma tylko nogi w powietrzu,z resztek wyczytałem że jest to MJF122.co to za element jest jakiś zamiennik?czy to jest moim problemem?? :(
    Dziękuje wszystkim za pomoc
  • Level 23  
    micchal26 wrote:
    Witam
    powietrzu,z resztek wyczytałem że jest to MJF122.co to za element jest jakiś zamiennik?czy to jest moim problemem?? :(
    Dziękuje wszystkim za pomoc


    MJF122 to tranzystor NPN motoroli w ukladzie darlingtona, 5A/100V, zamiennik na pewno jest, ale nie mam katalogu, popytaj na forum elektronika, ktos zapewne ma katalog, albo w sklepie z czesciami elektronicznymi. Ale jak ten tranzystor jak piszesz ma "nogi w gorze" to zapewne cos to spowodowalo, trzebaby sprawdzic czy nie ma gdzies zwarcia, bo wlutujesz nowy tranzystor i znowu "poleci". :-)
  • Level 16  
    Kupiłem tranzystorek (oryginał)nie było problemu z tym cena przystępna 12 zł.
    problem nie zanikł na atutorze mam 7 V
    ze złącza DIN5 mam takie wyjścia :

    1- 3,5 V i nie zmienia się (nawet po mocnym przegazowaqniu)
    2- od 0,61 do 2,20 reaguje na pedał gazu
    5- tu to są jaja ,na wolnych obrotach jest 0.08 dodam gazu i jest 2 ale zaraz się traci te napięcie i nic nie wskazuje.


    Czy to jest poprawnie???
    Czy jest ktoś co ma Blitza do sprzedania?a może źle jest to podłączone? :cry:
  • Level 23  
    [quote="micchal26"]Kupiłem tranzystorek (oryginał)nie było problemu z
    1- 3,5 V i nie zmienia się (nawet po mocnym przegazowaqniu)
    2- od 0,61 do 2,20 reaguje na pedał gazu
    5- tu to są jaja ,na wolnych obrotach jest 0.08 dodam gazu i jest 2 ale zaraz się traci te napięcie i nic nie wskazuje.
    Czy to jest poprawnie???
    quote]

    1- 3,5 V - pelne otwarcie attuatora, zreszta to sie zgadza, bo masz na attuatorze 7V, powinno byc ok. 1,7V (to sie zmienia, bo attator reaguje na sygnal z sondy lambda).
    2- od 0,61 do 2,20 reaguje na pedał gazu - wartosc z sondy lambda, dosc poprawna, powinna oscylowac z czestotliwoscia ok. 1Hz (u mnie zmienia sie od ok. 0,5 do 2,5V 1 wahniecie na sekunde, na benzynie jest tak samo) - mozesz przelaczyc na benzynie i sprawdzic, na gazie powinno byc podobnie.
    5- tu to są jaja ,na wolnych obrotach jest 0.08 - prawidlowo, to sa obroty silnika, 1V - to ok. 1000rpm

    teraz musisz tylko wyregulowac, zeby otwarcie attuatora bylo na ok. 30-50% - napiecie ok. 1-2V.

    .... i sprawdzic podczas jazdy jak wygldaja wskazania.