Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Demontaz skrzyni biegów Renault meganeII

17 Lis 2010 19:10 22860 19
  • Poziom 11  
    Witam! Mój Staruszek ma Renault Megane II z 2006 r. 1.9 dci 131 koni i ostatnio podczas jazdy wpadło mu sprzęgło do dechy(pedał sprzęgła wpadł do środka) po diagnozie stwierdziłem ze padł wysprzęglik który jest schowany w skrzyni biegów tuż za dociskiem sprzęgła(kapie płyn hamulcowy miedzy silnikiem a dzwonem sprzęgła).Za niedługi czas pewnie będę zmuszony to wymienić i chciałbym sie dowiedzieć czy ktoś to juz przeszedł i jak sie do tego zabrał?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Gdy usuniesz opis "mechanik samochodowy" to Ci powiem, link do poprzedniego twojego tematu trafił nawet do działu Na wesoło, i nabijali się że mechanik samochodowy o takie rzeczy pyta.

    Jeśli myślisz że taki opis coś zmieni, że inaczej będziesz traktowany to się mylisz, prawda na jaw wyjdzie.
  • Poziom 11  
    Ok przemo zmieniłem opis (miło mi ze was ktoś rozweselił)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Będzie trochę zabawy jeśli nie masz sprzętu :D

    Jeśli nie masz czym i gdzie, to szczerze odradzam Ci :D

    W nogach kierowcy okręcić krzyżak między kolumną kierownicy a przekładnią. Koła zdjąć, odkręcić śruby od półosi, spuścić olej ze skrzyni (korek z boku skrzyni pod półosią lewą na imbus 12 albo 14), okręcić piasty od amortyzatorów, wysunąć półosie (prawą półoś wybić z podpory przy silniku). Odkręcić zaciski hamulcowe, powiesić i zabezpieczyć "trytką" na sprężynach amortyzatorów.
    Zdemontować CAŁE sanki zawieszenia przedniego (przed demontażem przedniej części sanek podwiesić "trytką" chłodnice przez otwór zamka).
    Wyciągamy akumulator, wszystkie plastiki, rury powietrza itd.
    Podwieszamy silnik, wykręcamy poduszkę od skrzyni, wypinamy linki biegów, odpinamy przewód od sprzęgła, kostki od czujników.
    Silnik trochę opuszczamy, i odkręcamy skrzynię od silnika, no i by było :D

    W zależności od przebiegu, oraz tego ja długo chcesz tym jeździć, radzę zakupić kpl. sprzęgła oraz koło dwumasowe (w zależności jak będzie wyglądać), robota za jednym zamachem, oraz uszczelniacz na wale korbowym, (na 99% leci).
  • Poziom 11  
    Trochę roboty jest z tym ,ale chyba za dzień spokojnie powinno sie udać! Powiedz mi jeszcze czy klime też trzeba odłączać czy sie obejdzie?Wróćmy jeszcze do tego wysprzęglika. W tych magnumkach to jest chyba częste zjawisko ze one leja wiec jak auto ma 4 lata przejechane 170 000 to teoretycznie za 4 lata znowu wymiana wysprzeglika?A co do części co lepiej założyć Valeo czy LUK-a?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No może Ci wystarczy dzień plus nocka :D

    Klimy nie trzeba ruszać.

    Nie ma zasady na padanie wysprzęglika w Meganach, zdarzało się ale nie jakoś nagminnie.

    Luk.
  • Poziom 11  
    Ok dzięki jak wyjedzie o własnych siłach to am znać !pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam wymieniłem wysprzeglik plus sprzęgło poskładałem wszystko i po odpalaniuautka mam dwa komunikaty: jeden "asr wyłaczony" drugi sprawdz airbag" co tomoże być ?dodam że był spalony bespiecznik główny przy akumulatorze!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdź dokładnie czy wszystkie przewody do akumulatora podłączyłeś, czasem przewód masowy lubi się gdzieś schować i zapominamy o jego podłączeniu.
  • Poziom 11  
    Wiesz co sprawdziłem wszystkie kolo akumulatora tak mysle jeszce czy te co przychodza besposrednio na piaste czy one nie sa za luzne! Jak robiłem jazde probną to po króryms odpaleniu kontrolka (żółty trojkacik z poslizgiem ) nie zaswiecił sie a po chwili zaczał migac i zblokowao lewe przednie koło poczym zaswieciła na stałe i auto jechało normalnie tylko komunikat "ESP wyłączone!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czujnik przy kole zostaw, gdyby z nim było coś nie halo to kontrolka ABS by się świeciła. Clipa trzeba podłączyć i patrzeć co mu się nie podoba.

    Dodano po 5 [minuty]:

    A klakson działa?
  • Poziom 11  
    Klaksonu nie sprawdzałem ! a na kompa jutro jestem umuwiony z rana to wieczorkiemdam znac co ja bolało !pozdrowienia
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na moje źle założyłeś "krzyżak", zrobiłeś obrót kierownicy w lewo lub w prawo względem przekładni, gdy skręciłeś kołami to zerwałeś taśmę w zwijaczu w kierownicy.

    Wciśnij ten klakson, jeśli nie będzie, to tak jak pisałem wyżej.
  • Poziom 11  
    A jsli tak cto co mnie czeka?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Demontaz skrzyni biegów Renault meganeII

    Na słynnym portalu All.... 250 PLN.

    Ale najpierw sprawdź, później martw się dalej.
  • Poziom 11  
    Ok byłem właśnie w reni i klakson działa wiec ta teoria odpada!
  • Poziom 11  
    Wiec sprawa sie rozwikłała a i nawet zerwała tak ja przyposzczałes poszedł zwijacz!! Znajomy zdeklarował sie ze mi to naprawi wiecmoze zaoszczedzetrochenaswojej niewiedzy pozdrawiam!
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli chcesz żyć odpuść sobie naprawę tego, ta taśma jest cholernie trudna do lutowania.

    Zrobisz jak chcesz, ja tylko ostrzegam co byś kiedyś w buzie nie oberwał z poduszki powietrznej.
  • Poziom 11  
    Witam
    Napisze pare zdan co do wymiany tego ferelnego wysprzeglika! A wiec jak wyzej kolega napisał jest troche zabawy z wyciagnieciem tej skrzyni moze wyciagniecie idzie szybko to pozkładanie tego spowrotem do stanu uzytecznosci publicznej zajmuje troche czasu w sumie jak sie człowiek spręży to za dniówke (12 godzin) bez problemu wymieni!! Zwroćcie tez uwage na kierownice żeby nie zerwac tasmy na zwijaczu bo czeka was pózniej troche zabawy cena używanej to koszt 250 zł no i jak jeszcze nie macie kompa to wizyta u szpeca zeby błedy pokasował!! Mnie wyskoczyły dwa :airbag ktorego bez problemu mozna skasowac !! A drugi to sytem ESP i wspomaganie kierownicy z ktorym troche zabawy było zeby go usunac!! Rak wiec wszystkim którzy będą mieli podobny problem zycze miłej zabawy!!