Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 124, 2.0D, 90r - obroty silnika za duże

kamil2941 07 Dec 2010 21:25 7667 15
  • #1
    kamil2941
    Level 15  
    Witam
    obroty silnika są na poziomie 1000 obr/min jak zimny a jak ciepły to trochę wyższe. co może być przyczyną? Tam jest jakaś regulacja? Bo normalnie te silniki powinny mieć obroty na poziomie 750 obr/min
  • #2
    tomek70
    Level 21  
    Witam. 1000 obr. na zimnym, może być. Ciepły 850obr. Możliwe że zepsuł się ''czujnik'' podciśnienia znajdujący się nad pompą wtryskową[dochodzą do niego dwa wężyki podciśnienia] Spróbuj ściągnąć któryś wężyk[obojętnie który] z tego ''czujnika'', obroty powinny spaść.
  • #3
    kamil2941
    Level 15  
    Dziś jescze raz sprawdziłem i jest tak że jak zimny silnik to obroty są ok 1000 obr a jak się rozgrzeje to ma ok 1200 obr. i chodzi o to że w tym silniku powinno być tak że na zimnym są wyższe obroty a jak się nagrzeje to jest taki moment że nagle obroty spadają do ok 750. A tu jest coś nie tak bo na odwrót, zresztą wygląda to na brak tej regulacji ale muszę właśnie sprawdzić ten zaworek
  • #4
    tomek70
    Level 21  
    Właśnie ten zaworek pod wpływem ciepła zamyka przepływ powietrza. Zimny puszcza powietrze i podciśnienie działa na siłownik z tyłu pompy wtryskowej.
  • #5
    kamil2941
    Level 15  
    A zaworek jest wkręcony w blok silnika i ma kontakt z płynem chłodniczym???
  • #6
    tomek70
    Level 21  
    O ile pamiętam to w głowicę , i ma kontakt z płynem. Ja miałem zepsuty , ale nie wymieniałem go bo był stosunkowo drogi[podobno nie występuje w podróbie]. Na ciepłym silniku ustawiłem odpowiednie obroty[2.5D-750obr.] na zimnym było ok 650 obr. Przy 5 cylindrach to nie przeszkadzało.
  • #7
    Gżehó
    Level 21  
    No nie wiem, mnie przy 6 cylindrach zbyt niskie obroty wnerwiają :)

    Kolega musi z tą regulację tzw. pneumatyczną porządeczek zrobić i ustawić pompę, bo najwyraźniej ktoś podkręcił.

    Jeszcze tak w kwestii formalnej, kolega nie ma czasem klimy i automatu?
  • #8
    tomek70
    Level 21  
    Zgadza się. Kultura pracy zimnego 2.0D może być kiepska przy powiedzmy 600obr. Szkoda poduszek.
  • #9
    kamil2941
    Level 15  
    Nie ma klimy i automatu.
    Auto mam od niedawna i w tej chwili nie mam czasu nawet zajrzeć dokładnie sprawdzić. Zauważyłem że teraz przy większym mrozie rano jak odpalam auto to silnik pracuje na ok 800obr i jak się rozgrzewa to tym samym obroty się zwiększają a jak gorący to ma ok 1000. Nie ma wogóle tej samoczynnej regulacji i poprzedni właściciel musial podkręcić na pompie.
  • #10
    tomek70
    Level 21  
    Chyba nic nie pokręcił. Na 99% padnięty termozawór. Spróbuj na ciepłym silniku zdjąć wężyk podciśnienia z tyłu pompy wtryskowej. Obroty powinny spaść. Tu jest ten sam problem , elegancko opisany-https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1085434.html
  • #11
    Gżehó
    Level 21  
    No chyba nie, skoro fabrycznie ma mieć 750+/-50 i to na gorącym, więc prosto i logicznie można wywnioskować, że w mrozy, póki temp. nie złapie, będzie miał niższe.

    Ktoś pompę podkręcił, a czy dlatego że miał w zimie problemy, czy dlatego że ma problemy z równą pracą to się okaże, jak kolega ustawi poprawne obroty biegu jałowego. Obroty reguluje się na tyle pompy, trzeba poluzować nakrętkę i przekręcić tą gruchą.

    Co do samej regulacji obrotów to najlepiej jak kolega poszuka na początek ew. nieszczelności w podciśnieniu, potem zawór myślę łatwo można sprawdzić, dwa wężyki podłączyć i zobaczyć czy po przekroczeniu jakoś 30 stopni zamknie przepływ, a dokładniej wydaje mi się że na zimnym jeśli jest uwalony to cały czas będzie zamknięty.


    Ja mam jeszcze dodatkowe pytanie, skąd kolega wie jakie są obroty? Masz obrotomierz w aucie? Jeśli tak to czy jest to oryginalna, wiarygodna instalacja, czy dokładane na wyjście W w altku ?
    Najlepiej by było w warsztacie sprawdzić konkretnym przyrządem jakie ma faktycznie obroty i od razu mu na ciepło ustawić prawidłowe, wolne.
  • #12
    tomek70
    Level 21  
    Logiczne , że na zimnym silniku są niższe obroty , ale po to jest termozawór , podciśnienie i ''grucha" z tyłu pompy , żeby niższe nie były. Termozawór zimny powinien być otwarty , po nagrzaniu zamyka przepływ podciśnienia do ''gruchy''.
  • #13
    Gżehó
    Level 21  
    No wszystko się zgadza, tylko powiedz dlaczego ma 1000obr/min po zagrzaniu? Bo to nie jest normalne, a układ nie działa wcale skoro zwiększa obroty po zagrzaniu.
  • #14
    tomek70
    Level 21  
    Podciśnienie przepływa przez termozawór [silnik zimny] i działą na ''gruszkę''. Gruszka pociąga listwę w pompie [zwiększa obroty] , kiedy silnik złapie temperaturę to obroty wzrosną , ale wtedy powinien zadziałać termozawór [zamknąć przepływ]. W tym momencie podciśnienie nie dochodzi już do gruszki i gruszka nie pociąga listwy[w tym momencie reguluje się wolne obroty] Kiedy termozawór jest zepsuty , stale daje podciśnienie do gruszki , która zwiększa obroty o ok. 200.
  • #15
    Gżehó
    Level 21  
    Aaa w ten sposób kolega kombinuje, ja znowu zakładałem zupełny brak wspomagania ze strony układu zwiększania i ew. ingerencję kogoś z wcześniejszych właścicieli ;)

    Jeśli kolega masz faktycznie rację to łatwo to będzie ustalić, zdjąć podciśnienie na zagrzanym silniku i zobaczyć czy faktycznie spadną obroty do poprawnej wartości :)
  • #16
    tomek70
    Level 21  
    Dokładnie. Sprawdzenie potrwa 30 sekund i wszystko będzie jasne. Pozdrawiam.