Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spala duzo oleju ok1.5/1000k dymi na biało na zimnym silniku

Kamil90151 20 Gru 2010 22:56 4774 8
  • #1 20 Gru 2010 22:56
    Kamil90151
    Poziom 2  

    Witam mam mazde 323f z 94r. niedawno postawilem ja do mechanika bo ubywalo mi plynu chlodzacego, mechanik wymienil uszczelke pod glowica, uszczelniacze, glowice splanowal, plynu juz nie ubywa ale problem jest z duzym spalaniem oleju. gdy odpale silnik po chwili z rury wydechowej zaczyna leciec duza a nawet ogromna ilosc bialego dymu, po jakis 15s wszystko wraca do normy, ale zauwazylem ze po przejechaniu ok 400km ubylo mi jakies 0,7l oleju a to jest bardzo duzo. dodam ze silnik pracuje rowno ma moze troche malo mocy, a moze sie po prostu nie znam, spalanie gazu utrzymuje sie na poziomie 9,5-10l-100km na benzynie jak jade i dodam gaz to czuc szarpniecia. czego to moze byc wina bo juz nie mam pomysow a mechanik mi powiedzial ze on by nic w silniku na moim miejscu narazie nie ruszal bo bardzo ladnie pracuje.

    0 8
  • #2 21 Gru 2010 11:19
    Zdzicho
    Poziom 24  

    Olej spala albo dołem tzn. pierścienie na tłkoach albo górą tzn. uszczelniacze zaworów no i zostaje jeszcze uszczelka głowicy. Sprwawdź ciśnienie i świece w cylindrach.

    0
  • #3 21 Gru 2010 18:31
    robertos.moc
    Poziom 9  

    uszczelnił ci góre silnika. a dół sobie został. silnik pewnie był przegrzany i pierścienie sie skończyły. to że dymi na biało to w tych temperaturach standard tym bardziej jak masz gaz. sprawdz jeszcze odme. ale to zapewne pierścienie

    0
  • #4 22 Gru 2010 07:16
    mczapski
    Poziom 38  

    Pewno faktycznie pierścienie zablokowane lub popękane. Czyli sprawdzasz wydmuch z wlewu oleju. Pewno będą przedmuchyi kierowanie oleju do kolektora ssącego przez odpowietrznik.

    0
  • #5 22 Gru 2010 07:34
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Moim zdaniem spaprał uszczelniacze zaworowe, zwłaszcza jeśli przed awarią auto nie brało oleju.

    0
  • #6 22 Gru 2010 07:43
    caber
    Poziom 17  

    Na 99% poszedł pierścień zbierający przy zalładaniu cylindra na tłok jeśli robił to palcami bo powinno się to zakładać za pomocą opaski , może też być żle splanowana głowica i będzie nieszczelna lub słabej jakości simeringi.
    Na pierwszym miejscu postawiłbym na pierścień zbierający olej może byc połamany i niezbiera oleju wskutek czego zbyt duza ilośc oleju dostaje się do komory spalania i tym samym silnik pobiera więcej oleju , niespala go i przez to dymi i traci na mocy.:D
    jeśli są połamane pierścienie uważaj bo zatrzesz silnik:cry:

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Pisownia taka, że tylko ostrzeżenie dać! Proszę mi wskazać, gdzie autor napisał o wyciąganiu tłoka? Więc jakie zniszczenie pierścieni przy montażu?

    0
  • #7 22 Gru 2010 12:24
    Kamil90151
    Poziom 2  

    Auto brało cały czas olej, z Tym ze myślałem wcześniej że to wina uszczelniaczy. tak jak już napisałem uszczelniacze wymieniałem. problem pozostał. czyli najprawdopodobniej pierścienie do wymiany tak?! heh czyli spowrotem trzeba liczyć się z kosztami wymiany uszczelki pod glowicą, bo chyba tej nie ma sensu wkładać. Jeszcze dodam że kiedyś przed wymianą uszczelki w zbiorniczku wyrównującym płyn chłodniczy był olej, teraz ten problem się uspokoił. czyli blok nie jest raczej pęknięty? zrobię tak że sprawdzę poziom sprężania w każdym cylindrze i raczej dopiero zacznę podejmować decyzję co dalej robić z silnikiem.
    A jeszcze tak z ciekawości zapytam ile ok może kosztować wymiana pierścieni?!

    0
  • #8 22 Gru 2010 13:21
    mczapski
    Poziom 38  

    I może się okazać, że ciśnienie w cylindrach dobre lub prawie dobre. Jako, że pierścienie zgarniające niewiele uszczelniają i przy ciśnieniu sprężania przedmuchy będą symboliczne. A splajtować mogły właśnie pierścienie zgarniające. Ale jest to jakiś sposób dochodzenia do diagnozy.

    0
  • #9 26 Gru 2010 17:58
    caber
    Poziom 17  

    Przepraszam za błędy.
    Z tym że tłoki były wyciągane z cylindrów to tak przypuszczam , ale jeśli nie to z ostatniej wypowiedzi autora i tak wnioskuje że to pierścienie(najprawdopodobniej połamane lub przegrzane i tym samym miękie i powodujące nieszczelność).
    Możliwe jest też to że cylindry są przegrzane i odkształcone należało by je przeszlifować i dać głowice do sprawdzenia na szczelność, wymienić pierścienie.
    Sama wymiana pierścieni nic nie da jeśli poszły cylindry.
    Dobre pierścienie TO koszt ok. 80zł do tego musisz dodać uszczelke i mechanika chyba że sam masz pojęcie jak to zrobić.

    0
  Szukaj w 5mln produktów