Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak działa sterownik centralnego w Astrze f?

patryk-84a 24 Dec 2010 11:04 2951 15
Eltrox Hurton
  • #1
    patryk-84a
    Level 28  
    Witam.
    Potrzebuje informację jak jest sterowany sterownik centralnego oryginalny z astry f i jak steruje siłownikami?
    Kupiłem sterownik centralnego na pilota i na wyjściu zmienia on polaryzację.
    Wiem, że niektórzy podłączają taki sterownik pod przewody, które sterują centralką oryginalną, więc mam 2 wyjścia: przerobić centralkę tę, którą kupiłem lub zamontować ją zamiast centralki oryginalnej.
    Podejrzewam, że siłowniki są normalnie sterowane zmianą polaryzacji napięcia, a sterowanie z zamka polega na podawaniu masy raz na jeden a raz na drugi przewód, tak?
    Czy po zamknięciu lub otwarciu drzwi napięcie z siłowników zanika?
  • Eltrox Hurton
  • Eltrox Hurton
  • #3
    patryk-84a
    Level 28  
    I pasażera też bo tam chyba też jest master skoro mogę centralny też z drugiej strony otwierać!? Wiec jak najlepiej podłączyć tę centralkę skoro zmienia ona polaryzację a nie podaje dwóch mas? Lepiej przerobić żeby podawała masy?
  • #4
    milejow
    Level 43  
    Tam nie potrzeba żadnych przeróbek, sterujesz bez problemu impulsami masy z dołożonego modułu radiowego
  • #7
    patryk-84a
    Level 28  
    Obadałem tę centralkę i raczej bez przeróbki lub dołożeniu dwóch przekaźników zewnętrznych się nie obędzie. W stanie spoczynku na wyjściu mam dwa minusy, przy zamykaniu na zielonym mam plus na niebieskim minus, przy otwieraniu na odwrót. Mam jeszcze wyjście domykania szyb na którym przez 15s po zamknięciu jest minus i jeszcze jedno wyjście (nie wiem od czego, może ktoś wie?) na którym po otwarciu przez 15s jest minus. Mogę poprzecinać ścieżki w centralce i dać na przekaźniki wewnętrzne potencjały jakie mnie interesują, lub na wyjściu poprzez diody podłączyć dwa przekaźniki zewnętrzne które podawały by dopiero minusy na oryginalną centralkę. Która wersja będzie lepsza?
  • #8
    patryk-84a
    Level 28  
    Zabrałem się za montaż tej centralki i mam problem bo chciałem podpiąć się blisko oryginalnej centralki której niestety nie mogę znaleźć. Odkręciłem ten plastik obok nóg pasażera, wykręciłem schowek i nie ma tam sterownika. Przewody z drzwi idą bezpośrednio gdzieś na drugą stronę po podłodze. Odkręciłem boczek z drzwi kierowcy, tam też nie ma. Przewody wychodzą z drzwi i również idą na drugą stronę. Czy jest możliwość że sterownika nie ma wcale? Albo jest on ukryty gdzieś w okolicy drążka zmiany biegów lub pod deską rozdzielczą? Od siłownika z dzwi kierowcy wychodzi 5 przewodów, dodatkowe 3 idą jeszcze do przełącznika przy zamku zewnętrznym, który służy do zabezpieczenia żeby nie można było otworzyć centralnego z drzwi pasażera.
  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Patryk, co prawda alarmy i zamki to nie moja specjalność, ale mam wrażenie że brniesz po omacku, nie wiedząc jak układ działa jesteś na najlepszej drodze do jego zepsucia. Wiesz czym się różni sterownik master od siłownika slave? Tym że działając na siłownik master powodujesz uruchomienie pozostałych rygli. Działając na zamek zamykany siłownikiem slave powodujesz otwarcie tylko jednych drzwi, zamykanych przez ten siłownik. Fizycznie te siłowniki różnią się ilością przewodów dochodzących do nich - master ma oprócz zasilających, na których zmienia się biegunowość powodując przeciwne obroty silnika przewody styków inicjujących - i te właśnie Cię interesują - ze swoim modułem szukasz przewodów w lewym przednim słupku i w nie się wpinasz. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1536771.html
  • #10
    patryk-84a
    Level 28  
    Rozumiem, podłączę się w tę wiązkę. Chciałem tylko aby wszystko było w jednym miejscu. Siłowniki master mam dwa z przodu, z tyłu slave. Rozumiem że może nie być żadnego sterownika i pozostałe siłowniki sterowane są przez przekaźnik ze siłowników master? Dlatego właśnie pytałem jak działa zamek, chociaż wszedzie znajdowałem informacje że sterownik jest pod osłoną w okolicy sterownika wtrysku.
  • #11
    milejow
    Level 43  
    Ty chcesz zastosować radiowy sterownik do wysterowania siłowników dokładanych i przerobić go na sterowanie radiowe, podające tylko masę sterującą, tak bo już nic nie rozumiem do czego zmierzasz?
  • #12
    patryk-84a
    Level 28  
    Tak, kupiłem moduł który steruje siłownikami i musiałem go przerobić aby podawał masy. W astrze jest oryginalny centralny. Ja chce dołożyć tylko zdalne sterowanie. Chciałem ten dokupiony moduł założyć przy oryginalnej centralce ale nie mogę jej znaleźć. Za plastikiem w nogach pasażera go nie ma, za schowkiem ani za sterownikiem silnika też nie. Najwyżej podłącze go pod wiązkę ktora idzie przy progu od strony kierowcy. Ale pytanie pozostaje, gdzie oryginalna centralka i czy wogóle jest?
  • Helpful post
    #13
    milejow
    Level 43  
    Prawy, przedni słupek, schowana w jego wnętrzu. Co do przerobienia sterownika to wystarczy przekonfigurować przekaźniki wykonawcze za płycie sterownika radiowego (na nogi NO przekaźników podać masę bo obecnie jest stały plus)
  • #14
    patryk-84a
    Level 28  
    Sterownik już przerobiony, na prawym przednim słupku nie ma jak pisałem. Wiązka z prawych drzwi idzie bezpośrednio pod wygłuszenie podłogi i przy fotelu pasażera idzie chyba na drugą stronę. Przechodzi gdzieś w okolicy drążka zmiany biegów i tam od tej wiązki odchodzą chyba 4 przewody rozdzielone na dwie wtyczki do niczego nie podłączone (jakaś opcja) i dalej idą obok fotela kierowcy, przy progu pod wygłuszeniem podłogi i do góry w miejsce blisko przejścia przewodów do komory silnika, w to miejsce dochodzą też przewody od drzwi kierowcy. Niestety nie doszukałem się tam sterownika centralnego zamka, pewnie musiał bym deskę rozdzielczą wykręcać. Nie spotkał się nikt z taką instalacją?
  • Helpful post
    #15
    GRafal
    Level 20  
    Jeśli to oryginalny central to na pewno będzie wewnątrz prawego przedniego słupka, jest pod wygłuszeniem, przykręcony 2 śrubkami.
  • #16
    patryk-84a
    Level 28  
    Był pod wygłuszeniem. Nie źle go schowali. Wszystko działa. Mam w pilocie trzeci przycisk pod który można podłączyć bagażnik, u mnie się nie da i chciałem go wykożystać do klaksonu. Po dłuższym naciśnięciu tego przycisku na wyjściu sterownika pojawia sie 1s impuls masy. Czy klakson podłączony jest przez jakiś przekaźnik, czy bezpośrednio z kierownicy zasilany? Czy przewód klaksona masowy idzie gdzie gdzieś w okolicy tych dwóch złączy w nogach kierowcy? Jaki ma kolor? Rozumiem że plus z bezpiecznika idzie bezpośrednio na klakson, a z kierownicy poprzez ślizgacz idzie masa?