Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 1.6 16V benzyna - gaśnie jak zimny

14 Paź 2004 22:48 45826 53
  • Poziom 10  
    Ford Escort 1.6 16V benzyna - 1993 rok samochód chodzi bardzo dobrze jak jest ciepło albo jak jest zagrzany a gaśnie tylko gdy zapalam i zaraz jade to po 30s gdy zwalniam bieg albo zmieniam obroty spadają nie potrafią podskoczyć i gasnie silnik. Jak się zagrzeje zaraz sie naprawia.
    Jak ponownie odpalam trzeba dość długo kręcić żeby odpalił a normalnie zapala jednym ruchem.
    Czego szukać co to może być?
    Za pomoc z góry dziękuje.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 26  
    Na to by wyglądało, że masz problemik z sondą lambda, może też być problem z czujnikiem temperatury wody w ukł. chłodzenia.
  • Poziom 27  
    A jak tam wygląda regulator wolnych obrotów ?? Kolega miał taki sam problem w Uno z wtryskiem i był padnięty silnik krokowy wolnych obrotów
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 26  
    Nie spotkałem się jeszcze z padnientym regulatorem o Escorcie, dlatego nie pisałem o tym.
  • Poziom 10  
    Fakt ! regulator obrotów został sprawdzony i jest dobry.
    Natomiast sonda lambda ?
    Jeśli zgaśnie to trzeba troche zakręcić i jak odpali to jest już dobrze!
  • Poziom 23  
    kk.2000 napisał:
    Nie spotkałem się jeszcze z padnientym regulatorem o Escorcie, dlatego nie pisałem o tym.

    Jest to jedna z najczęstrzych usterek w Fordzie z silnikiem benzynowym.

    ps. Przepraszam admina i moderatorów za trzy posty po kolei ale nie moge ich scalić ani usunąć.
  • Poziom 13  
    Sprawdz jakie napięcie dochodzi do modułu cewki zapłonowej jak jest zimny? Miałem ten sam problem w Escorcie 1.4 Po nagrzaniu samochód chodził i odpalał bez problemu zaś jak wystygł to nawet niemiałem iskry na świecach. Zaś miałem nap około 9V
  • Poziom 10  
    Tylko że odpala idealnie a po przejechaniu paru set metrów (np. dojazd do skrzyżowania) obroty spadają do zera i gaśnie. Odczekam chwilke i zapala bez problemu lub trzeba troche pokręcić no i dalej jest dobrze??
  • Poziom 12  
    Szczytaj kody błędów z kompa, jest na forum poszukaj...
  • Poziom 25  
    witam
    sprawdz czujnik połozenia przepustnicy
    pozdro
    T
  • Poziom 23  
    karina123 a posprawdzałeś to wszystko co do tej pory napisano. Napisz co sprawdziłeś i jak oraz jakie efekty tego były. Ty nic nie piszesz, a tu wszyscy wymyślają coraz to nowe rzeczy. Może niepotrzebnie. W końcu mętlik się zrobi. Napisałeś tylko że sprawdziłeś zawór wolnych obrotów.
  • Poziom 11  
    Silnik krokowy moze byc zanieczyszczony, sprawdz przewody mogly zasniedziec i komputer szaleje.
  • Poziom 10  
    Wszystkie możliwe łącza wyczyszczone (preparat CHEMSARCZ) były czyste, silnik krokowy wymieniony (na okres 3 dni bez zmian ) przewody wysokiego napięcia wymienione na nowe świece nowe przewód odpowietrzenia skrzyni czysty raczej nie ma możliwości uszkodzenia wężyka gumowego sprawdzone . Spalanie raczej nie wzrosło.
    Nie mam narazie możliwości ściągnięcia parametrów z komputera ale pracuje nad tym . Jak uda mi się to wykonać napisze.
    Dzięki za książke.
  • Poziom 23  
    Ok . Sprawdziłeś dużo. Zostało Ci sprawdzić zawór odpowietrzania skrzyni korbowej, od niego odchodzi taka gumowa fajka( ona też czasami parcieje)
    Cytat:
    przewód odpowietrzenia skrzyni czysty raczej nie ma możliwości uszkodzenia wężyka gumowego sprawdzone
    Przewód ten składa się z trzech części -> rurka gumowa od kolektora ssącego do takiej metalowej rurki pod obudową termostatu a od niej następna rurka-fajka gumowa do zaworka odpowietrzania skrzyni. Poczytaj odnośniki w mojej drugiej wypowiedzi wyżej, tam jest opisane jak dokładnie to powinno być. No i zostanie Ci sprawdzić wszystkie rurki gumowe odchodzące od kolektora ssącego( nawet tą do pochłaniacza par paliwa).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Przewody gumowe z kolektora wymienione jeszcze nie zczytałem z komutera błędów ale pracuje nad tym.
    Co ciekawe od 2 miesięcy stoje na noc w garażu i problem zniknął.
    Byłem cały zadowolony że jednak znalazłem błąd - niestety:
    wyjechałem w góry i rano niespodzianka odpalił idealnie 300 metrów i zgasł! Znany już sposób chwila przerwy odpalił i pojechałem bez problemu tak jak by mu brakło paliwa albo pompka nie zdołała podać odpowiedniej ilości.
    Następnego dnia -jeszcze większy mróz- (za radą sąsiada) ruszyłem powoli bez ostrego dodawania gazu na niskich obrotach i rozruszał się bez zgaśnięcia. Przez kolejne 3 dni to samo. Ostatniego dnia test ruszyłem normalnie i błąd znowu zgasł?
    Będe szukał dalej.
    Dzięki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    SławekSS napisał:
    Sprawdź zawór odpowietrzania skrzyni korbowej. Jest pod kolektorem wydechowym taka metalowa puszka a zniej wychodzi taki zaworek połaczony z taka gumową rurką w kształcie litery L. Więcej znajdziesz na http://www.forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=3847 oraz http://www.forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=4159
    Na pewno nie jest to sonda lambda ani zawór wolnych obrotów.


    Z tym zaworem to ja bym uważał. Po lekturze niniejszego tematu przeczyściłem zawór u siebie - ponieważ nic nie pomogło kupiłem nowy.
    Niestety wymiana nic nie dała - silnik dalej gaśnie "na pierwszym skrzyżowaniu".

    Ps. Może ktoś chce kupić zawór - mam na zbyciu.
  • Poziom 15  
    Nie przejmuj się.
    Ford zaleca jego wymianę co 90kkm, chociaż nikt tego nie robi :)
  • Poziom 23  
    Nikt nie pisał, ze masz wymienić, a już na pewno kupować. Podałem linki aby juz nie pisać drugi raz tego samego.
  • Poziom 11  
    SławekSS napisał:
    Nikt nie pisał, ze masz wymienić, a już na pewno kupować. Podałem linki aby juz nie pisać drugi raz tego samego.


    No a jak inaczej sprawdzić czy to zawór czy nie. Po przeczyszczeniu nic się nie poprawiło, gumki mam jak nowe więc jedynym wyjściem było włożenie nowego zaworu - tym bardziej że w starym zaworze ten cały "grzybek" latał dość luźno a w nowym jest sztywniejszy tzn. sprężyna bardziej go trzyma...

    Lepiej powiedz co teraz może być przyczyną "gaśnięcia"?
  • Poziom 23  
    A jaki masz silnik? i który rocznik?
  • Poziom 34  
    Do sprawdzenia czujnik temp.cieczy chłodzącej,sonda lambda,katalizator,ewentualnie rorząd jeżeli był teraz wymieniany.
  • Poziom 11  
    Silnik 1,8 16V rok 1996.

    Sonda jest OK, rozrząd był wymieniany ale przed wymianą też tak było.
    A jaki wpływ ma katalizator na takie objawy?
  • Poziom 17  
    Miał podobny problem kolega w grę wchodzi:
    Sonda Lambda, moduł cewki wysokiego napiecia, Silnik krokowy rezystor uszkodzony, świece o nieodpowidniej ciepłocie, przebicie na kablach wysokiego napiecia, za mała iskra, za małe ciśnienie na wtryskach z pompy, lub obce powietrze w układzie. Może być zabity katalizator lub brudny filtr paliwa.
    Najlepiej podłaczyć miernik kodów błędów i zczytać kod np. Sonda Lambda kod089 itp. Powinno odczytać .
    Przed podłączeniem proponuje wyzerować licznik błędów na chwilę odłączyć akumularor pojeździć parę kilometrów aby coś pokazało i zczytać błedy. Na pewno pomoże.
    Powodzenia.
  • Poziom 11  
    A jak sprawdzić czy katalizator jest dobry czy zły?
    Są jakieś charakterystyczne objawy awarii katalizatora?
  • Poziom 16  
    16v forda mam podobny silnik tylko że 2.0 w modeo.
    Zaworek odpowietrzający odpada - jak jest uszkodzony to poprostu silnik ssa lewe powietrze i silnik pływa na biegu jałowym i przygasa.
    Moje typy są dwa czujnik temp od kompa lub przepływomierz.
    Wypnij wtyczke przepływomierza i odpal silnik, jak będzie ok to masz odpowiedz - nic się nie stanie tylko będzie więcej palił - przestawi się w stan awaryjny.
  • Poziom 10  
    witam z tego co czytam problem pojiawia sie w momencie gdy ssanie automatyczne zamyka sie nie chce moncic ale czy przypadkiem nie zamyka sie zbyt wcześnie jest to jiedna z form oszczędności spalania prawdopodobnie ma na te sprawe wpływ temperatura silnika i teraz pytanie czy regulacjia ssania odbywa sie za pomocą bimetalu czy czujnikiem temperatury wody to drugi można sprawdzić miernikiem voltomierzem a paramerty odnalżć w książce wykluczam sąde lambda i przepływomierz jieden i drugi lelment w momencie rozruchu diała spranie i dalej tez ...