Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gaz prosze o wypowiedz

Giersiu 15 Paź 2004 18:48 4740 32
  • #1 15 Paź 2004 18:48
    Giersiu
    Poziom 10  

    Witam!
    Chciałbym prosić o wypowiedż każa osobe która wie cos na temat instalacji gazowej. Moje pytanie jest takie Co może wpływac na duże spalanie gazu?
    z góry dzięki za odpowiedzi!

    0 29
  • #2 15 Paź 2004 18:57
    manta
    Poziom 39  

    W jakim aucie to coś pomyślimy

    0
  • #3 15 Paź 2004 19:00
    Giersiu
    Poziom 10  

    Pasek 1.8 na jednopunkowym wtrysku

    0
  • #4 15 Paź 2004 19:04
    nom
    Poziom 23  

    Giersiu napisał:
    Pasek 1.8 na jednopunkowym wtrysku


    ... "cieżka noga". :-)

    Jakie masz spalanie na benzynie?

    0
  • #5 15 Paź 2004 19:12
    Giersiu
    Poziom 10  

    nie nie cizka no moze czasem,ale gdzy sprawdzalem ile mi pali to tak spokujnie do ok 2300 i nie wiecej i wyszlo ze robie 40 km na 10 l gazu koszmar a benzyny nie wiem ile opali dokladnie ale cos ok 8 l-9 literkow

    0
  • #6 15 Paź 2004 19:29
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    kiedy wymieniales ostatnio filtr powietrza czy nie czasem jakos na dniach?bo jesli tak to do gazowników na regulacje...kolejnym powodem moze byc zwyczajny wyciek czujesz moze gaz?:)ale nie koniecznie moze byc ulamany dolot mixera i wtedy spalanie tez bedzie bycze...

    0
  • #7 15 Paź 2004 19:34
    Giersiu
    Poziom 10  

    nie filtr powietrza wymieniałem jakos ok miecha może wiecej a gaz czy czuc to nie sprawdzalem tak ale ostanio jakos 3 dni temu jak cos lukałem pod maską to czułem gaz

    0
  • #8 15 Paź 2004 19:43
    manta
    Poziom 39  

    biorąc silnik pod uwage to spalanie masz 2 razy za duże ile czasu ma instalka i czy poprzednio było tak samo czy sytuacja się zmieniła

    0
  • #9 16 Paź 2004 08:49
    Giersiu
    Poziom 10  

    na istslacji jest przejechane ok 50 tys a wczesniej autko chodzilo dobrze spalalo ok 13 14 litrow na 100 teraz cos mu odje....

    0
  • #10 16 Paź 2004 11:22
    sparci
    Poziom 11  

    Sprawdz dokładnie szczelność instalacji zwłaszcza przyłącza gazu miedzy butlą a zaworem i zaworem a reduktorem. Sprzwadz też przewód gómowy doprowadzający gaz od reduktora do układu ssącego jesli masz po drodze silnik krokowy to równiez spradz szczelność połączeń przy nim. Sa do tego specjalne przeparaty ale z powodzeniem możesz spróbować np. pianka do szyb. Nie próbój za mocno dokręcać końcówek przewodów miedzianych bo maja tendencje do przekręcania gwintu lub urywania się.

    0
  • #11 16 Paź 2004 12:32
    Mieczysław
    Poziom 21  

    Witam.
    Na początek sprawdź szczelność instalacji, później
    zmień stacje w której tankujesz LPG.
    W moim przypadku zmniejszyło to zużycie aż o 4 litry na 100 km w ruchu miejskim.
    jeżeli to nie pomoże,to zajrzyj tutaj:
    www.motolpg.friko.pl/poemat.htm , tam pisze w jaki sposób wyregulować instalację.
    Powodzenia

    0
  • #12 17 Paź 2004 00:50
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    wszyscy piszecie o tym samym zauwacie ze pisalem o nieszczelnosci jaki sens jest sie powtarzac?13 14 l na 100 to i tak palil za duzo powinien palic kolo 10 no czhyba ze montazysci "zapomnieli"zamontowac kompa gazowego i odjeb...chłam na jakichs sterownikach...

    0
  • #13 17 Paź 2004 10:46
    Nowotczyński
    Poziom 14  

    No właśnie,czy jest w Twoim pasku jakiś sterownik,czy tylko śruba reg.?

    0
  • #14 17 Paź 2004 21:34
    Giersiu
    Poziom 10  

    jest sruba reg.

    0
  • #15 17 Paź 2004 21:46
    Nowotczyński
    Poziom 14  

    Z pewnością potrzebna jest korekta mieszanki.Osobiście nigdy nie byłem zadowolony z instalacji bez elektroniki w tym samochodzie.Passat 1p Bosch zachowuje się na swój sposób indywidualnie.Bez elektroniki ,jeśli ustawimy na jazdę ekonomiczną podczas depnięcia dusi się,przy jeżdzie delikatnej zachowuje się dosyć normalnie i mogą być dobre wyniki w spalaniu(trasa 8-11l gazu).Dobra elektronika potrafi wzbogacić odpowiednio mieszankę podczas depnięcia i w odpowiedni sposób sterować paliwem w czasie delikatnej jazdy.Zużycie i osiągi w tym momencie są rozsądne.

    0
  • #16 17 Paź 2004 21:51
    lechos
    Poziom 18  

    Powinienes miec zamontowany silnik krokowy po drodze od parownika do wtrysku a nie srube, ale one tez czasem lubia sie zacinac

    0
  • #17 17 Paź 2004 21:54
    Giersiu
    Poziom 10  

    Jak mozan w dosc prosty sposob ustrawic mieszanke bez analizatora wiem ze za ubvogo nie dobrze i za bogato tez?? Ile może kosztować założenie komputera????

    0
  • #18 17 Paź 2004 22:27
    Nowotczyński
    Poziom 14  

    Jeśli nie masz sterownika na analizator będzie lipa.Nie wiem jaką masz nogę ,ale można tak:dajesz dechę i patrzysz czy silnik się nie dusi,jeśli tak odkręcasz dawkę i w dechę,doprowadzasz do takiej sytuacji że płynie się wkręca.Masz ustawiną mieszankę na jazdę dosyć agresywną.W tym momencie w zależności od zużycia skręcasz pół obrotu,może obrót,reguły niet.

    0
  • #19 17 Paź 2004 22:30
    Nowotczyński
    Poziom 14  

    Zapomniałem dodać o cenach.Taki BingoM koszt ok 400-450zł z montażem.Tańszych nie polecam droższe oczywiście,ale po co.

    0
  • #20 18 Paź 2004 07:11
    manta
    Poziom 39  

    bez analizatora to masz problem z wyregulowaniem instalacji , jednak metoda podana wyżej jest skuteczna. Sprawdz jeszcze układ wn. on też często powoduje niepochamowany wzrost spalania gazu, zostaje ci jeszcze kontrola drożności układu wydechowego mam na myśli katalizator i tłumiki są wypadki słabej drożności szczególnie po zastosowaniu zamienników kiepskiej jakości.

    0
  • #21 19 Paź 2004 13:14
    evar
    Poziom 10  

    Giersiu napisał:
    Witam!
    Chciałbym prosić o wypowiedż każa osobe która wie cos na temat instalacji gazowej. Moje pytanie jest takie Co może wpływac na duże spalanie gazu?
    z góry dzięki za odpowiedzi!


    Jaki samochód ?

    Znam instalację w Megane (1.6) - spala o 42% gazu wiecej niż benzyny, a spadek mocy nie jest duży , ale odczuwalny.

    0
  • #22 19 Paź 2004 20:19
    Nowotczyński
    Poziom 14  

    42%?To ile Ci gazu pali?

    0
  • #23 19 Paź 2004 21:33
    ger56
    Poziom 18  

    42% to jest nie normalne, trzeba szukać usterki

    0
  • #24 20 Paź 2004 12:01
    Gustaw6
    Poziom 10  

    Napisz proszę jaki masz reduktor, możliwa jest sytuacja, że membrany na tyle straciły charakterystykę, że dawkują jakieś nienormalne ilości gazu.
    Ja tak miałem z BRC fox, chodził płynnie a FSO 1500 palił 18/100.
    Sprawdź czy spaliny nie mają zapachu nie spalonego gazu.
    Jeszcze jedna sprawa, kwestia regulacji kanału obejściowego i napięcia sprężyny membrany 2 stopnia- miałem ją ściśniętą za mocno a niestabilność pracy motoru przy 1100-1300 obr/min skorygowałem większym otwarciem kanału obejściowego,co powodowało zbyt bogatą mieszankę na biegu jałowym. + 3l/100 km.
    Stawiałbym jednak na zużyty reduktor+ zła regulacja.
    Może być jeszcze silnik krokowy od wtrysku, masz stabilne obroty biegu jałowego?

    0
  • #25 21 Paź 2004 00:00
    daleku
    Poziom 2  

    Pozdrawiam. Wiele wariantów i możliwości tu już przedstawiono, ale uważam że zapomniano o temperaturze silnika. Podstawowa sprawa-silnik (i reduktor gazu) musi pracować w temp. ok 90 st. C. Niedogrzanie tych elementów może powodować wzrost zużycia gazu nawet bardzo znaczny. Dlatego krótki rachunek sumienia:
    1. czy silnik trzyma WŁAŚCIWĄ temperaturę?
    2. czy układ elektryczny ( świece, kable WN, kopułka, palec) są w dobrym stanie?
    3.czy filtr powietrza jest czysty?
    Jeżeli 3xtak to jedż do warsztatu auto-gazu, który ma analizator spalin (pownny mieć wszystkie - wymóg ustawowy) zapłać te 20do30 PLN i niech Ci tą furę ustawią. Przy okazji spytaj w trakcie regulacji o węglowodory ( HC ) ich wysoki stan może świadczyć o nieszczelności zawór/gniazdo zaworowe, to też może być przyczyną dużego zużycia gazu.

    0
  • #26 21 Paź 2004 00:05
    daleku
    Poziom 2  

    Pozdrawiam. Wiele wariantów i możliwości tu już przedstawiono, ale uważam że zapomniano o temperaturze silnika. Podstawowa sprawa-silnik (i reduktor gazu) musi pracować w temp. ok 90 st. C. Niedogrzanie tych elementów może powodować wzrost zużycia gazu nawet bardzo znaczny. Dlatego krótki rachunek sumienia:
    1. czy silnik trzyma WŁAŚCIWĄ temperaturę?
    2. czy układ elektryczny ( świece, kable WN, kopułka, palec) są w dobrym stanie?
    3.czy filtr powietrza jest czysty?
    Jeżeli 3xtak to jedż do warsztatu auto-gazu, który ma analizator spalin (pownny mieć wszystkie - wymóg ustawowy) zapłać te 20do30 PLN i niech Ci tą furę ustawią. Przy okazji spytaj w trakcie regulacji o węglowodory ( HC ) ich wysoki stan może świadczyć o nieszczelności zawór/gniazdo zaworowe, to też może być przyczyną dużego zużycia gazu.

    0
  • #27 29 Paź 2004 19:16
    Giersiu
    Poziom 10  

    Wyregulowalem samochodzik ale mam jeszze jeden problem Kiedy zatankuje 5l gazu robie 40 km a jak zatankuje np. 10l to robie 50 km co to moze byc??

    0
  • #28 30 Paź 2004 13:08
    tcn
    Poziom 11  

    Przewody WN, przepływomierz, filtr powietrza, filtr oleju i olej, Generalnie wszystko. Poprostu silnik musi byc idealny by palił nalo gazu

    0
  • #29 30 Paź 2004 18:48
    MariuszPPP
    Poziom 11  

    Proponowałbym zregenerować parownik, membrany mogą być zbyt rozciągnięte, zestaw regeneracyjny kosztuje około 100-120 zł, a oprócz tego wymienić filtr powietrza i wtedy dopiero dobrze wyregulować mieszankę.

    0
  • #30 31 Paź 2004 00:20
    Giersiu
    Poziom 10  

    czy to moze miec wplyw na to ze przy 10 l gazu robie 50 kilometrow skoro na 5 litrach robie 40

    0