Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo mk1 2.0 16V-problem z odpalaniem ,falują obroty

GPIGrzegorz 22 Sty 2011 17:51 14649 25
  • #1 22 Sty 2011 17:51
    GPIGrzegorz
    Poziom 9  

    Witam,założyłem nowy wątek iż na żadnym innym nie uzyskałem żadnych pomocnych mi wiadomości ponieważ zrobiłem już wszystko co dało rady tzn;
    -wymieniłem przewody i świece
    -wymieniłem cewkę
    -czyściłem przepustkę(przepustnice) ,regulator biegu jałowego
    -sprawdzałem immobilaizer,wtryski,egr,czujnik wolnych obrotów
    Auto nie łapie lewego powietrza.Wymieniłem pompę.Wtryski były ustawiane.Wszystkie wężyki i przewody ,kostki.Sprawdzałem przycisk odcięcia paliwa.Wymieniony został przepływomierz,czujnik wału.A i katalizator tez był zmieniany.Nic się nie zmieniło i zostaje to zagadka co sie dzieje.Auto to Ford Mondeo mk1 zetec 2.0 16v benzyna.Autko cieżko się odpala,falują obroty a następnie gaśnie.Taka sytuacja mam miejsce tylko na zimnym silniku na ciepłym nic sie nie dzieje juz kilku magików go miało i nikt nic nie wie czeski film.Pozdrawiam

    0 25
  • #2 22 Sty 2011 18:11
    crossrider
    Poziom 10  

    Ciśnienie w cylindrach sprawdzaliście ?

    0
  • #3 23 Sty 2011 12:24
    wojtekryba
    Poziom 32  

    głowica do roboty :cry:

    0
  • #4 25 Sty 2011 21:07
    GPIGrzegorz
    Poziom 9  

    ciśnienia nie sprawdzaliśmy .... w sumie to nawet nie mamy jeszcze czym......masakra teraz to i tak nie chce palić już wogóle...

    Dodano po 3 [minuty]:

    no niby ktoś mu już głowice już robił(była planowaniu i ją ustawiali) ale w kolektorze był negar.....wiec zastanawiam się czy to wogóle jest możliwe?

    0
  • #5 26 Sty 2011 16:36
    GPIGrzegorz
    Poziom 9  

    wczesniej jeszcze jak cos tam odpalał to mu lał sie jakiś płyn z rury wydechowej i kopcił troszke ale niedużo i na biało.teraz już nie chce gadac wcale tak mysle że to chyba cos z głowicą albo zawory....była w planowaniu ale nie widać żeby nowe uszczelki jej pozakładali no i chyba powinni kolektor sciągnąć zanim sie do niej dorwali a kolektor cały zawalony syfem

    Dodano po 2 [godziny] 26 [minuty]:

    Następne informacje:jak zatkaliśmy mu powrót paliwa to chodził jak marzenie -a zawór ciśnienia paliwa był już wymieniany, cisnienie na listwie wtryskowej 2 bary a pompa w parametrach ma (3,8 ba) i teraz o co chodzi.....może to troszke objasniło sprawe wam ale napewno nie mi......czy ktoś mogły mnie uświadomic.....

    0
  • Pomocny post
    #6 26 Sty 2011 19:57
    lowin55
    Poziom 12  

    Spróbuj odpalić bez tłumika lub bez katalizatora oczywiście nie za głośno.
    Zawór ciśnienia paliwa jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego(gumowy wężyk}.Sprawdż inne wężyki czy są podłączone.

    0
  • #7 29 Sty 2011 21:06
    kanarek79
    Poziom 11  

    Fajnie by było się do niego podpiąć, a tak na szybko podmień czujnik temperatury powietrza ten w rurze obok przepływomierza (od spodu) prawdopodobnie padł i pokazuje zawyżoną temp powierza.

    0
  • #8 29 Sty 2011 21:52
    M-C-S
    Poziom 13  

    na bank nie czujnik temp. powietrza nie w mondeo 1

    0
  • #9 30 Sty 2011 16:51
    GPIGrzegorz
    Poziom 9  

    Problem z lekka rozwiązany przytkany układ paliwowy kawałkiem gumy ciężki do zlokalizowania ale już pali co jeszcze mnie niepokoi teraz to obroty są za wysokie tak jakby cały czas na ssaniu chodził ale wydaje mi się że wymiana zaworku podciśnienia to rozwiąże pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc.

    0
  • Pomocny post
    #11 30 Sty 2011 20:56
    Elprofesional
    Poziom 16  

    Silniczek krokowy ?

    0
  • #12 30 Sty 2011 21:55
    ele5
    Poziom 26  

    Elprofesional napisał:
    Silniczek krokowy ?

    Zapewne.......

    0
  • Pomocny post
    #13 30 Sty 2011 22:24
    panam
    Poziom 29  

    Koledzy -założyciel tematu napisał (ciśnienie paliwa 2,0 bara) to jest za mało do wielopunktowego ,szczególnie przy zimnym silniku, gdzie dawka paliwa jest większa. Proponowałbym wymienić najpierw filtr paliwa, a jak to nie pomoże to najprawdopodobniej pompa paliwa jest wadliwa.

    0
  • #14 31 Sty 2011 14:07
    GPIGrzegorz
    Poziom 9  

    Tak 2.0 bara było na początku pompa wymieniona filtr też teraz ciśnienie jest tak 3.5 , 3,8 czyli prawidłowe przy rozruchu, silniczek krokowy swoją drogą. Teraz doszły nowe objawy przelewa chyba paliwo przez wtryski bo z tłumika wali jak z cpn-u śmierdzi paliwem dalej szarpie i nie ważne czy zimny czy ciepły obroty tak jakby cały czas na ssaniu i potrafi nawet zgasnąć. Mam wrażenie że mechanicy co niby w nim robili głowice i rozrząd coś popsuli bo olej rzadki jakby i tam paliwo się dostawało kopci na czarno dodam jeszcze że jak mu to zrobili to zakręcili obejmę na powrocie żeby mógł jechać, chyba to nie byli profesjonaliści. A miała być szybka robótka sprawdzić tylko czujniki czy są dobre ( wjechał rozgrzany nic nie wskazywało na ciężką misje pozdrawiam wszystkich)

    Dodano po 2 [minuty]:

    To zalewanie to myślałem właśnie że to przez ten zawór paliwowy że nie puszcza na powrót. Ale teraz to już sam nie wiem???????????????????????:cry:

    Dodano po 3 [minuty]:

    A jeszcze jedno halogenów przeciw mgielnych w rover 75 nikt nie przerabiał? :?::?:

    0
  • #15 31 Sty 2011 14:41
    Elprofesional
    Poziom 16  

    Zła mieszanka , ulewanie , falowanie obrotów w tym modelu tak jak napisałem może być spowodowane silniczkiem krokowym .

    Moderowany przez Błażej:

    Wskaż "silniczek krokowy" w tym aucie.

    0
  • #16 31 Sty 2011 15:03
    GPIGrzegorz
    Poziom 9  

    Wymieniany był silniczek ,tam prawie wszystko było wymieniane wszystko co napisaliście już zrobiłem,jedyne co pozostalo to na szrot to wyrzucic:P

    0
  • #17 31 Sty 2011 15:40
    Elprofesional
    Poziom 16  

    Nie wiem dlaczego MOD wymodował moja odpowiedź wskazując że w tym samochodzie nie ma silniczka krokowego .

    1995 zetec ma silnik krokowy .

    Instrukcje osadzenia i montażu znajdziesz tutaj :

    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=62700

    Moderowany przez Błażej:

    Nie interesuje mnie forum gdzie, by oglądać zdjęcia, trzeba się rejestrować i logować!



    Moderowany przez Błażej:

    W zawiązku z brakiem reakcji i sensownego wytłumaczenia, zgodnie z pkt 12 Regulaminu, udzielam ostrzeżenia.

    1
  • #18 31 Sty 2011 15:53
    damdam

    Poziom 33  

    akurat, i ten dwupinowy silnik krokowy to niby jaki, dwufazowy, czy może pięcio ? Tam jest Idle Air Control Valve, IACV.

    Moderowany przez Błażej:

    Właśnie tego próbuję się dowiedzieć...

    0
  • #19 31 Sty 2011 16:12
    GPIGrzegorz
    Poziom 9  

    panowie z silniczkiem rokowym nie wygracie piszcie regulator biegu jałowego i bedzie git...pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    krokowym-przepraszam na połknięcie litery

    -1
  • #20 31 Sty 2011 23:02
    panam
    Poziom 29  

    GPIgrzegorz nie pamietam czy w tym samochodzie był przepływomierz powietrza, jeżeli tak to to może być przyczyną złej mieszanki. Zrób diagnostykę, bo może czujnik temp. silnika źle wskazuje. Z tego co piszesz, wydaje mi się że zalewa Ci silnik paliwem. Sonda lambda nie wchodzi w grę, bo reguluje mieszankę nie w tak dużym zakresie żeby Ci wzrastał poziom oleju. Regulator biegu jałowego też odpada. Jeszcze jedno, jeśli robili coś z wtryskami i kolektorem ssącym to może być to jego nieszczelność. Jeśli nie masz "air mass sensor" to masz "MAP sensor"-czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, są to dwa ważne elementy do składu mieszanki. A tak na koniec, skąd ten kawałek gumy w układzie paliwowym, wygląda na to że ktoś ją tam włożył. Jeszcze jedno, nie spotkałem się z lejącymi wtryskami w Fordzie.

    1
  • #21 31 Sty 2011 23:39
    damdam

    Poziom 33  

    w ZETECu jest MAF, można na próbę odłączyć. do sprawdzenia ciśnienie paliwa - regulator może króćcem podciśnienia dolewać paliwo. oraz EVAP - czyli zawór par paliwa.

    Jeżeli czas wtrysku i ciśnienie jest ok, to paliwo dostaje się inną drogą niż przez wtryski.

    0
  • #22 31 Sty 2011 23:53
    panam
    Poziom 29  

    damdam w ZETECU było dwa rodzaje , a może więcej, (air mass, map or maf,. regularor ciśnienia na rampie albo na przewodach powrotu tzw. zawór upustowy. ) Prosimy autora o więcej szczegółów..

    1
  • #23 01 Lut 2011 00:06
    damdam

    Poziom 33  

    panam miałem na myśli tego konkretnego ZETEC-E, silnik NGA 132(6)KM, jedyny w mondeo mk1.

    Nie zmienia to faktu że autor raczej powinien udać się do kogoś kto ma pojęcie o podstawach pojazdówki zanim zmieni wszystko co pozostało.

    0
  • #24 01 Lut 2011 16:00
    1027404
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 01 Lut 2011 21:38
    M-C-S
    Poziom 13  

    Sam go nie zrobisz przez forum po takich robotach ,będzie dużo roboty diagnostyki i weryfikacji aby go doprowadzic do ładu znajdz kogoś kto ma pojęcie i doświadczenieo w FORDZIE.

    0
  • #26 09 Lut 2011 11:42
    GPIGrzegorz
    Poziom 9  

    zaczął chodzic tak jak wczesniej.. w każdym badz razie dzieki za pomoc wszystkim...temat uważam za zakonczony ....autko oddaje....pozdrawiam

    0