Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

iveco daily 35c15 04r.-dziwna praca turbiny

01 Feb 2011 20:28 10424 8
  • Level 10  
    Witam panowie mam problem z iveco podczas rozpedzania sie- bez roznicy na jakim biegu- turbo raz gwizdze raz nie czyli pracuje falujacą.blad z diagnostyki to zawor reg.cisnienia doladowania.na postoju blad sie pojawia dopiero od 3500 obr.przy depnieciu mocnym. rure harmonijke wymienilem co wchodzi do turba i nic.wyciaglem ten zawor co steruje praca gruchy i bylo tam zapchane siteczko,przemylem je itd. posprawdzalem szczelnosci tego zaworu-grucha wporzo.najlepiej bym podmienil ten zawor ale nie mam.jak podalem mu zasilanie to tak glucho i cichutko sie odzywal ale cos mi sie wydaje ze to on tu psoci sprawe.mieliscie panowie kiedys taki problem.albo co podejrzewacie -z gory dzieki za pomoc.pozdrawiam
  • Moderator on vacation ...
    Nie naprawisz zaworu. Definitywnie do wymiany i po problemie. A jeszcze takie pytanie, czy to ramie w turbinie co idzie do zaworu regulacyjnego ciśnieniem pracuje lekko, nie przycina się? Jeśli to ramie będzie pracować z oporami to też Ci taki błąd wywali. Pozdrawiam.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Układ regulacji nie jest w stanie utrzymać zadanego ciśnienia. Przyczyną może być zawór, nieszczelność układu dolotowego (okolice ic) uszkodzona turbina.
  • Level 10  
    od zaworka tego idzie do gruchy wezyk i jak wciagalem powietrze to chodzila lekko i do konca jak puscilem to odbilo tez bez problemu.jak bedzie taki sam zaworek w iveco tez 2.8 tylko z roku 02 to dzisiaj dla pewnosci podmienie i dam znac co i jak.
    poki co dzieki za podpowiedzi.
  • Level 10  
    kupilem nowy zawor oryginał i powiem szczerze wiekszej poprawy nie widze:cry:
    na szczelnosc wszystko sprawdzone.jakies pomysly.co moze jeszcze za to odpowiadac
    streownik skad bierze parametry do sterowania tym zaworem(n75)
    blad to;zawor regulacji cisnienia doładowania P1125
    jest jeszcze 2-gi blad ktory pojawia sie po przekrocz.2500 obr.-układ kontroli cisnienia paliwa P1631(nie ma wplywu na jazde gdy sie pojawia i kontr.na desce sie nie zapala.Najbardziej jednak problem to ta turbina.prosze o pomoc i pozdrawiam
  • Level 10  
    panowie ma ktos jeszcze jakies pomysly.
  • Moderator on vacation ...
    Pozostaje tylko elektryka tego zaworu, kabelki przetarte (?), nie łącząca wtyczka, itp. Więcej do głowy mi nic nie przychodzi. Skoro wszystko posprawdzane na szczelność to szukałbym w elektryce.
  • Level 10  
    ok sprawdze az do kompa .dzieki
    przypomnialo mi sie ze tlumik dostal po glowie i jest wgnieciony i rury zaraz za nim nie ma ale to chyba raczej wplywu nie ma na turbo?
  • Level 10  
    ,,oddałem temat gdzie indziej i koleś ponoć ogarnął, mówił że zrobił coś w sterowniku ale nie chciał się przyznać co ;) sterownika nie wymieniał tylko coś przerobił pozdrawiam''

    Wyżej wypowiedż człowieka który wymienił wszystko co mogło mieć związek z ,,falowaniem turbiny'' a problem leżał w sterowniku. Też miał identyczny problem jak ja w ivecu tyle ze ja za iveco nie mogę się zabrać bo auto jakoś jeździ.