Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto ciężko pali po dłuższym postoju. Audi A4 1.9TDI AFN

CoolioTD 04 Lut 2011 23:13 33804 61
  • #1 04 Lut 2011 23:13
    CoolioTD
    Poziom 10  

    Witam.
    Jestem a właściwie byłem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 Avant 1,9 TDI 110 PS AFN. Mianowicie moje szczęście skończyło się, gdy wystąpiły problemami z autem. :( Od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem zimnego auta. Próbowałem krok po kroku rozwiązać problem. Niestety nie udał się:(. Pierwszą przyczyną był brak napięcia na świece, zacząłem sprawdzać i okazał się, że czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Wymieniłem i na świecach pokazało się napięcie. Niestety to nie pomogło. Postanowiłem wymienić świece, niestety to też nie przyniosło rezultatu. Nadal poranne odpalanie auta wymaga cierpliwości:(. Dodam, że gdy silnik jest ciepły auto pali bez problemu, ale czasem też auto potrafi wskoczyć samo na obroty 1500 i podskoczyć do 2000, później opada do normalnych obrotów, ale po czasie miga kontrolka świec żarowych i auto strasznie muli. Dopiero ponowne uruchomienie silnika pozwala na normalna jazdę. Po podpięciu pod vag wyskakuje: „1237 Zawór odcinający paliwo -N109 - uszkodzenie mechaniczne” Jeśli dobrze się orientuje jest to ten zawór, który wkręcony jest w pompę z kabelkiem. Wymieniłem 2 zawory i na wszystkich dzieje się to samo. Dodam też, że czasami auto, gdy dostanie większych obrotów na ciepłym silniku przy około 3000 ma chwilową dziurę, objawy podobne jak przy uszkodzonym przepływomierzu, ale to nie jest najgorsze, bo czasami auto na nierozgrzanym silniku potrafi zgasnąć przy 2500 – 3000 obrotów (przed zgaśnięciem odcięcie i strasznie muli – wydobywa się biały dym) i później odpalenie auta nie jest takie łatwe. Mianowicie trzeba trochę pokręcić (dziwny dźwięk z rozrusznika po takiej awarii) i jak już odpali to strasznie szarpie silnikiem i nierówno pracuje, po pewnym czasie zaczyn a normalnie pracować. Sprawdziłem też wtryski. Okazało się, że na cztery trzy lały, więc postanowiłem wymienić 4 końcówki (sterujący jest 100% sprawny). Niestety jedyny plus to to, że auto nie kopci na czarno przy wciśnięciu do końca. Problem z porannym paleniem jest nadal. Czasem gdy na zimnym silniku obroty zakręcą się w granicach 3000 auto zaczyna kopcić na biało i gaśnie jak opisałem wyżej i jest problem z odpaleniem, rozrusznik niby kręci ale wydaje dziwny dźwięk i tak ja by silnika nie ruszał i po chwili auto trzepie i silnik zaskakuje i zaczyna nierówno pracować i po chwili wraca do normalnej pracy. Proszę o pomoc osoby, które potrafią się wypowiedzieć. Mam na myśli fachowe porady a nie ludzi udających, że się na tym znają, bo u takich już bywałem i tak mogę wymienić wszystkie części. Z góry dziękuje za pomoc. Dodam jeszcze, że gdy na zimnym silniku w vagu wchodzę w grupę 000 w nastawy podstawowe zaczyna szarpać silnikiem i auto dymi na biało, gdy wychodzę z tej opcji wszystko działa normalnie.

    2 29
  • #2 05 Lut 2011 07:14
    niuniu36

    Poziom 27  

    A jak wygląda kąt wtrysku.

    0
  • #3 05 Lut 2011 08:25
    gregorianin
    Poziom 27  

    CoolioTD napisał:
    Witam.
    Czasem gdy na zimnym silniku obroty zakręcą się w granicach 3000 auto zaczyna kopcić na biało i gaśnie jak opisałem wyżej i jest problem z odpaleniem, rozrusznik niby kręci ale wydaje dziwny dźwięk i tak ja by silnika nie ruszał i po chwili auto trzepie i silnik zaskakuje i zaczyna nierówno pracować i po chwili wraca do normalnej pracy.


    Sprawdzić ciśnienie smarowania, szczególnie przy tych 3kRPM


    CoolioTD napisał:
    Dodam jeszcze, że gdy na zimnym silniku w vagu wchodzę w grupę 000 w nastawy podstawowe zaczyna szarpać silnikiem i auto dymi na biało, gdy wychodzę z tej opcji wszystko działa normalnie.


    Jak kolega wyżej wspomniał, sprawdzić statyczny kąt wtrysku (drugie pole).

    0
  • #4 05 Lut 2011 20:35
    pawliszon1981
    Poziom 16  

    Może ja coś naprowadzę. Nie wiem jaki odgłos wydaje rozrusznik przy odpalaniu, ale skoro nie kręci silnikiem to bendix nie zazębia. Rozrusznik do rozebrania. Jeśli chodzi o nierówną pracę silnika po odpaleniu to u mnie przyczyną była spalona jedna świeca (po wymianie troszkę lepiej), i cofanie się paliwa w przewodzie, po odpaleniu po kilku sekundach gasł. Po zrobieniu tego było ok.

    0
  • #5 05 Lut 2011 22:49
    djswirek
    Poziom 21  

    CoolioTD napisał:
    Dodam jeszcze, że gdy na zimnym silniku w vagu wchodzę w grupę 000 w nastawy podstawowe zaczyna szarpać silnikiem i auto dymi na biało, gdy wychodzę z tej opcji wszystko działa normalnie.


    Jak tak się dzieje to pewne jak 2*2 jest 4, że kąt wtrysku jest zły.
    Nie wymieniał kolega ostatnio rozrządu?
    Spotkałem się z takim przypadkiem, że fachowiec który wymieniał rozrząd w takim samym silniku jak Twój odkręcił przy wymianie dolną zębatkę (tą z wału) i przykręcił ją za słabo, w efekcie po jakimś czasie zębatka dostała luzów, jak się okazało końcówka wału i zębatka były "objechane" w wyniku czego cały rozrząd był przestawiony o "jeden ząb".

    Zrób napisał kolega wyżej , jeśli kąt jest zły a pompa jest nie na środku a prawie całkowicie odchylona do silnika to będziesz musiał ustawić rozrząd.

    1
  • #6 06 Lut 2011 00:44
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    djswirek napisał:
    CoolioTD napisał:
    Dodam jeszcze, że gdy na zimnym silniku w vagu wchodzę w grupę 000 w nastawy podstawowe zaczyna szarpać silnikiem i auto dymi na biało, gdy wychodzę z tej opcji wszystko działa normalnie.



    Spotkałem się z takim przypadkiem, że fachowiec który wymieniał rozrząd w takim samym silniku jak Twój odkręcił przy wymianie dolną zębatkę (tą z wału) i przykręcił ją za słabo, w efekcie po jakimś czasie zębatka dostała luzów, jak się okazało końcówka wału i zębatka były "objechane" w wyniku czego cały rozrząd był przestawiony o "jeden ząb".


    Hmmm, to porządny mechanik był, żeby przy wymianie rozrządy ODKRĘCAĆ to dolne koło zębate. Ciekawy jestem w jakim celu, ale pewnie się nie dowiem.

    1
  • #7 06 Lut 2011 00:49
    djswirek
    Poziom 21  

    zeimp napisał:
    djswirek napisał:
    CoolioTD napisał:
    Dodam jeszcze, że gdy na zimnym silniku w vagu wchodzę w grupę 000 w nastawy podstawowe zaczyna szarpać silnikiem i auto dymi na biało, gdy wychodzę z tej opcji wszystko działa normalnie.



    Spotkałem się z takim przypadkiem, że fachowiec który wymieniał rozrząd w takim samym silniku jak Twój odkręcił przy wymianie dolną zębatkę (tą z wału) i przykręcił ją za słabo, w efekcie po jakimś czasie zębatka dostała luzów, jak się okazało końcówka wału i zębatka były "objechane" w wyniku czego cały rozrząd był przestawiony o "jeden ząb".


    Hmmm, to porządny mechanik był, żeby przy wymianie rozrządy ODKRĘCAĆ to dolne koło zębate. Ciekawy jestem w jakim celu, ale pewnie się nie dowiem.


    Jakbym wiedział który to - osobiście bym się go zapytał , ale fachman fachmanowi nie równy. Nie ustawianie na znaki , tylko robienie sobie farbą znaków w pozycji jak się silnik zatrzymał to chyba standard...

    -1
  • #8 06 Lut 2011 08:24
    CoolioTD
    Poziom 10  

    Widać są jeszcze normalni ludzie na tym świecie cieszy mnie to, że w końcu konkretni ludzie dają porady.
    Jeśli chodzi o rozrząd to wymieniałem go zaraz po zakupie auta i właśnie takie rzeczy się dzieją. Jeśli chodzi o kąt wtrysku to proszę o radę jak najlepiej go zmierzyć, ponieważ jestem początkujący w zabawie vagiem. Wchodziłem w opcje „Bloki Pomiarowe” i wpisywałem grupę 000 i teraz powiem tak:
    1. na wyłączonym silniku wartość wynosi 38 (sprawdzone w blokach pomiarowych i nastawach podstawowych)
    2. uruchomienie zimnego silnika, (jeśli już zaskoczy) w bloku pomiarowym waha się 68 – 82, a gdy włączę nastawy podstawowe, to zaczyna pulsować kontrolka świec żarowych, rzuca silnikiem i w polu wartości kąta wyświetla się np. wartość 72 i po chwili znika. Gdy wrócę do opcji bloki pomiarowe kontrolka znika silnik pracuje normalnie i wartości skaczą.
    3. z tego co pamiętam na rozgrzanym silniku wartość wynosi 57 w blokach a na nastawach dzieje się jak wyżej tylko tyle, że silnikiem nie szarpie.

    Więc mam dwa pytania.
    1. Jak dobrze zmierzyć kąt, i jaka wartość powinna być dla tego silnika?
    2. Czy ustawienie rozrządu można sprawdzić vagiem, czy trzeba lecieć do jakiegoś mechanika?

    0
  • #9 06 Lut 2011 09:55
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 06 Lut 2011 09:57
    T5
    Admin grupy Samochody

    Masz skopane ustawienie pompy wtryskowej lub pękniętą sprężynę w wtryskiwaczu sterującym-chociaż zapewnienie było że 100% sprawny.Ustawienie pompy i vag to było opisywane setki razy-wystarczy poszukać,chociaż z twojego opisu z pracy z vagiem wynika że musisz zawieśc auto do mechanika.

    0
  • #11 06 Lut 2011 11:05
    djswirek
    Poziom 21  

    rozrządu nie sprawdzisz VAGiem, jedynie na znaki.

    co do kąta:
    - zagrzewasz silnik do minimum 80st.
    - grupa 000 nastawy podstawowe
    - klikasz tdi timing, ustawiasz swój silnik i patrzysz czy mniej więcej pokrywa się żółta linia ze środkową na wykresie

    z tego co pamiętam najlepiej jak w bloku 2 w gr000 w nas.podst. jest wartość około 51, mogę się mylić ale to wtedy na pewno koledzy szybko mnie poprawią :)

    Dobrze zrozumiałem, że od wymiany rozrządu masz takie "cyrki"?

    Co do tego co napisał T5 o wtryskiwaczu sterującym nie będę się wypowiadał gdyż nie mam takiego doświadczenia, ja ile razy trafiłem na padnięty sterujący to były błędy na to wskazujące, ale jeśli masz od kogo podmienić to dobrze było by to zrobić.

    0
  • #12 06 Lut 2011 12:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 06 Lut 2011 12:18
    T5
    Admin grupy Samochody

    jorge83 napisał:
    A mam do was pytanie,czy w wersjach do 4.9 vag com jest taka opcja(zakładka)tdi timing?U mnie w orginale vcds jest to wiem ale nie bawiłem się tamtymi.Kiedyś na początku miałem fejsik z wersją 3.coś tam ale nie zwróciłem na to uwagi.
    Nie ma.

    0
  • #14 06 Lut 2011 12:21
    djswirek
    Poziom 21  

    T5 napisał:
    jorge83 napisał:
    A mam do was pytanie,czy w wersjach do 4.9 vag com jest taka opcja(zakładka)tdi timing?U mnie w orginale vcds jest to wiem ale nie bawiłem się tamtymi.Kiedyś na początku miałem fejsik z wersją 3.coś tam ale nie zwróciłem na to uwagi.
    Nie ma.


    no tu sie z Tobą nie zgodzę. Jak najbardziej jest.

    0
  • #15 06 Lut 2011 12:49
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 06 Lut 2011 14:28
    djswirek
    Poziom 21  

    jorge83 napisał:
    No co jest? :D


    tdi timing.

    jak dasz np na gr 000 basic settings to w dolnym prawym rogu będziesz miał do kliknięcia tdi timing.
    Z VCDSem nie pracowałem więc nie wiem jak to tam wygląda :)

    0
  • #17 06 Lut 2011 14:38
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 06 Lut 2011 14:42
    djswirek
    Poziom 21  

    jorge83 napisał:
    To ja to wiem,bo w vcds tak jest ,tylko pytałem o to czy w starszych wersjach było. :D

    no to odpowiadam ze tak vag com w wersji 311.2.

    0
  • #19 06 Lut 2011 14:44
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 06 Lut 2011 15:51
    T5
    Admin grupy Samochody

    djswirek napisał:
    jorge83 napisał:
    To ja to wiem,bo w vcds tak jest ,tylko pytałem o to czy w starszych wersjach było. :D

    no to odpowiadam ze tak vag com w wersji 311.2.
    To ja mam chyba jakąś okrojoną wersję:cry:

    0
  • #21 06 Lut 2011 16:03
    robertnov
    Poziom 20  

    T5 napisał:
    djswirek napisał:
    jorge83 napisał:
    To ja to wiem,bo w vcds tak jest ,tylko pytałem o to czy w starszych wersjach było. :D

    no to odpowiadam ze tak vag com w wersji 311.2.
    To ja mam chyba jakąś okrojoną wersję:cry:


    Kolego T5,tak powinien wyglądać pełny folder łącznie z plikiem TDIGraph.

    https://obrazki.elektroda.pl/8411924400_1297004557.jpg

    0
  • #22 06 Lut 2011 16:48
    djswirek
    Poziom 21  

    widzę, że kolega ma win7, jak działa vag na tym systemie? bez problemu?

    0
  • #23 06 Lut 2011 16:52
    robertnov
    Poziom 20  

    Owszem bez problemu,jest jednak małe ale...Win ale 32 Bit.Nie zdarzyło mi się nawet małe zawieszenie programu.

    0
  • #24 06 Lut 2011 16:57
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 06 Lut 2011 17:23
    T5
    Admin grupy Samochody

    jorge83 napisał:
    No co wy? :D Ja mam starego dela za pinset złotych i jadę na xp.Szkoda lepszych sprzętów na warsztat.
    To masz drogi sprzęt ja mam ibm za 50euro ze znanego portalu-z 5 lat już chodzi:D

    0
  • #27 06 Lut 2011 18:02
    robertnov
    Poziom 20  

    CoolioTD napisał:
    :cry: a ja mam problem z odpaleniem i nie mam pojęcia dlaczego. Wersja Fully Registered. Czy ktoś ma jakieś pomysły?

    Dodano po 2 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/2347892800_1297011239.jpg


    Na jakim systemie,jakim porcie masz ustawioną komunikację i jaką wartość britate?

    0
  • #29 06 Lut 2011 18:14
    CoolioTD
    Poziom 10  

    Na win 7 Ultimate 32 bit Interfejs mam pod USB

    Dodano po 3 [minuty]:

    Osobno. A jak odpalić przez vag?:D

    0
  • #30 06 Lut 2011 18:16
    robertnov
    Poziom 20  

    robertnov napisał:
    CoolioTD napisał:
    :cry: a ja mam problem z odpaleniem i nie mam pojęcia dlaczego. Wersja Fully Registered. Czy ktoś ma jakieś pomysły?

    Dodano po 2 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/2347892800_1297011239.jpg


    Na jakim systemie,jakim porcie masz ustawioną komunikację i jaką wartość britate?


    No a dwa następne pytania?Bo jaki system to już wiemy.Uruchamiasz jako administrator,czy po prostu klikasz w ikonę?

    0