Witam.
Jestem a właściwie byłem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 Avant 1,9 TDI 110 PS AFN. Mianowicie moje szczęście skończyło się, gdy wystąpiły problemami z autem.
Od pewnego czasu mam problem z uruchomieniem zimnego auta. Próbowałem krok po kroku rozwiązać problem. Niestety nie udał się
. Pierwszą przyczyną był brak napięcia na świece, zacząłem sprawdzać i okazał się, że czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Wymieniłem i na świecach pokazało się napięcie. Niestety to nie pomogło. Postanowiłem wymienić świece, niestety to też nie przyniosło rezultatu. Nadal poranne odpalanie auta wymaga cierpliwości:(. Dodam, że gdy silnik jest ciepły auto pali bez problemu, ale czasem też auto potrafi wskoczyć samo na obroty 1500 i podskoczyć do 2000, później opada do normalnych obrotów, ale po czasie miga kontrolka świec żarowych i auto strasznie muli. Dopiero ponowne uruchomienie silnika pozwala na normalna jazdę. Po podpięciu pod vag wyskakuje: „1237 Zawór odcinający paliwo -N109 - uszkodzenie mechaniczne” Jeśli dobrze się orientuje jest to ten zawór, który wkręcony jest w pompę z kabelkiem. Wymieniłem 2 zawory i na wszystkich dzieje się to samo. Dodam też, że czasami auto, gdy dostanie większych obrotów na ciepłym silniku przy około 3000 ma chwilową dziurę, objawy podobne jak przy uszkodzonym przepływomierzu, ale to nie jest najgorsze, bo czasami auto na nierozgrzanym silniku potrafi zgasnąć przy 2500 – 3000 obrotów (przed zgaśnięciem odcięcie i strasznie muli – wydobywa się biały dym) i później odpalenie auta nie jest takie łatwe. Mianowicie trzeba trochę pokręcić (dziwny dźwięk z rozrusznika po takiej awarii) i jak już odpali to strasznie szarpie silnikiem i nierówno pracuje, po pewnym czasie zaczyn a normalnie pracować. Sprawdziłem też wtryski. Okazało się, że na cztery trzy lały, więc postanowiłem wymienić 4 końcówki (sterujący jest 100% sprawny). Niestety jedyny plus to to, że auto nie kopci na czarno przy wciśnięciu do końca. Problem z porannym paleniem jest nadal. Czasem gdy na zimnym silniku obroty zakręcą się w granicach 3000 auto zaczyna kopcić na biało i gaśnie jak opisałem wyżej i jest problem z odpaleniem, rozrusznik niby kręci ale wydaje dziwny dźwięk i tak ja by silnika nie ruszał i po chwili auto trzepie i silnik zaskakuje i zaczyna nierówno pracować i po chwili wraca do normalnej pracy. Proszę o pomoc osoby, które potrafią się wypowiedzieć. Mam na myśli fachowe porady a nie ludzi udających, że się na tym znają, bo u takich już bywałem i tak mogę wymienić wszystkie części. Z góry dziękuje za pomoc. Dodam jeszcze, że gdy na zimnym silniku w vagu wchodzę w grupę 000 w nastawy podstawowe zaczyna szarpać silnikiem i auto dymi na biało, gdy wychodzę z tej opcji wszystko działa normalnie.
Jestem a właściwie byłem szczęśliwym posiadaczem Audi A4 Avant 1,9 TDI 110 PS AFN. Mianowicie moje szczęście skończyło się, gdy wystąpiły problemami z autem.

