Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

schemat połączenia sondy lambda seat toledo 1.6 AFT

06 Feb 2011 23:15 6225 10
  • Level 17  
    Tak jak w temacie. Szukam jakiegoś schematu albo jakieś info. Jak jast podłączona sonda w tym aucie? Chodzi mi o kolory kabli we wtyczce sondy od strony ECU i pod jakie piny.
  • TespolTespol
  • Helpful post
    Level 34  
    Witam
    W zał. wszystko co potrzeba:
    W (pliku .doc) specyfikacja, diagnostyka, opis kolorów przewodów, wycinek schematu dla połączenia do ECU (piny) czujnika tlenu, czyli, sondy Lambda.
    Dodatkowo - w .pdf kompletny schemat podłączenia ECU z wykazem elementów.
  • TespolTespol
  • Level 17  
    Dzięki. O to mi chodziło :P pozdr.
  • Level 17  
    A jak to mam podłączyć? Do sondy dochodzą mi 3 kable. Z wyjść ECM 42, 21, 17 a sonda ma 4 kable z czego 2 odpadają na grzałkę i zostaje szary i czarny. Jak to ma być połączone?
  • Level 34  
    Witam
    Najtrudniej jest tłumaczyć oczywiste rzeczy. Po pierwsze, z Twojego zapytania wynika, że nie widzisz kabla (przewodu) z pin. 20 - tj. przewód do grzałki. Drugi przewód do grzałki (jak widzisz ze schematu) idzie z tego samego miejsca co zasilanie pompy paliwa. Jeżeli widzisz przewód z pin. 21 (masa, ekran), to w sumie powinno tam dochodzić 5 przewodów (może, ale nie musi - ekran bezpośredni). W/g dołączonego opisu, jest tam mowa o cyt: <Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie elementu grzewczego jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU>.
    Nie bardzo wiem co ty kombinujesz, czy wymieniasz czujnik, czy składasz auto, czy była tam poprzednio jakaś Lambda. W starszych (prostszych) autach jest Lambda 3 przewodowa, ale to nie to auto (samochód).
    Pamiętaj, że masa Lambdy to bardzo ważna rzecz - dokładnie (ze zrozumieniem) przeczytaj jeszcze raz opis i sposoby pomiarów.
  • Level 17  
    Ktoś przede mną rozwalił mi wtyczkę do sondy od strony ECM i nie wiem jak to ma być podłączone. Chodzi mi o to do jakich pinów mam podłączyć przewód czarny a do jakich szary. Grzałka jest ok. Z tego co ja widzę na rysunku to 21 pod ekran, 17 pod czarny, a 42 pod szary. I zostaje mi jeszcze jeden przewód w tym ekranowanym który wychodzi własnie z pinu 21.

    Można to przeżucić do odpowiedniego działu? Bo tu trochę Nie pasuje ta dyskusja
  • Helpful post
    Level 34  
    Witam
    W tych sprawach należy być bardzo konkretnym. Teraz piszesz, że <grzałka jest ok>, a wyżej piszesz, że <Do sondy dochodzą mi 3 kable>, więc sam widzisz, że jest to niemożliwe, nielogiczne. Przewód z pin.21 to ekran kabla, który raczej nigdzie nie ma być podłączony (w okolicy sondy), ze schematu to nie wynika. Należałoby popatrzyć (w oryginalnym podłączeniu), czy nie było tam np. "kabel-oczka", który był podłączony do masy samochodu. W każdym razie jedno połączenie ekranu (w ECM) wystarczy. Reszta tj. pin. 17 i 42 - tak jak piszesz (dobrze).
  • Level 17  
    To mam chyba sondę walnięta. Cały czas stoi na 1.54V. Oscylowanie jest tylko na gazie jednak to najprawdopodobniej emulacja tylko. Sprawdzam to na vagu. Na komputerze od gazu to samo sonda stoi na ok 1.5V
  • Level 9  
    Witam, czy wg tego wykresu sonda pracuje prawidłowo?

    Seat Cordoba 1.6 AEE

    schemat połączenia sondy lambda seat toledo 1.6 AFT
  • Level 28  
    Witam nie pracuje ma byc sinusoida w zakresie 0.2V do 0.9V
  • Level 9  
    :D dzięki - ale Twoim zdaniem żółty wykres nie przedstawia właśnie sinusoidy?
    chodzi mi bardziej o reakcję sondy na dodawanie gazu (wykres czerwony)