Witam wszystkich Forumowiczów! Na bieżąco śledzę to forum oraz przeglądam różne strony na temat budowy elektrowni z silnika od pralki. Otóż moja żona nie stosowała Calgonu i pralka się zepsuła. Na szczęście silnik działa. Parametry silniczka jakie widineją na obudowie to: TYP OKC2-2/12DK, 220V ~50Hz, 2760/425obr/min 65/45W, S1/S3 - 80, 15uF/500V, BN-75/3016-04. Czy dało by się z niego pozyskać jakąś energię, gdybym silnik ten przerobił na prądnicę, ale bez zmiany uzwojenia? Czy pozyskana z takiego urządzenia energia nadawała by się aby zasilić grzałkę w bolilerze? Jestem trochę zielony w tym temacie, ale mam dużo wolnego czasu aby pomajsterkować.
Pytanie do krzywy1 Czy uważasz, że wykonanie amerykanki we własnym zakresie będzie znacznie, czy tylko trochę tańsze niż na Alledrogo? Pytam, bo nie wiem, chodzi mi tylko o opinię?
Drugie pytanie też do bardziej doświadczonych konstruktorów: Czy zwiększając liczbę cewek i magnesów (co niechybnie pociąga za sobą konieczność zwiększenia średnicy tarcz) uzyskamy obniżenie minimalnych obrotów, dla których coś już da się wyciągnąć z prądnicy, zwiększenie mocy, zwiększenie napięcia, czy też wszystkie te cechy? Pytam, bo u mnie wieje dość umiarkowanie, więc zależy mi na tym, żeby przy niewielkich obrotach już coś płynęło do akumulatorów; zresztą taka cecha zawsze jest mile widziana.
Dodano po 46 [minuty]: