Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus 2003r 1.6 16v zetec Wskazania temperatury silnika

16 Mar 2011 21:15 6560 9
  • Poziom 25  
    Witam
    Mój problem to wskazania temperatury silnika w w/w focusie.
    Usterka polega na tym że: Przy normalnej jeździe jest wszystko OK ale jeśli rozpędzimy auto do prędkości np. 150km/h i PUSCIMY NOGĘ Z GAZU wskaźnik zacznie wskazywać PRZEGRZANIE (czerwone pole - 120'C).
    Faktycznie płyn się nie gotuje wszystko w normie ale wskaźnik się wychyla włączając alarm itd.
    Sprawdziłem wg autodaty wskazania samego czujnika (już nowy) że w miare nagrzewania silnika napięcie miedzy pinami czujnika spada z 3.3v w dół ale dziwne zjawisko następuje gdy wartość osiąga ok 0.52 v co odpowiada ok 90'C to nagle wskakuje na 3.4 v i już się nie zmienia a silnik pracuje prawidłowo i temperatura wskazuje dalej nagrzewanie (czyli rośnie sobie do ok 99'C przy biegu jałowym).


    I tu moje pytanie co do zasady działania tego ustrojstwa czy tak to ma działać( chodzi mi o volty ) czy tu jest usterka i czy sterownik silnika jakoś sam kalkuluje tą wartość ?
  • Warunkowo odblokowany
    sterownik ustala, bo czujnik w glowicy jest, podobno ten typ tak ma juz 2 takie przypadki mialem, klienci nie zainteresowani dalszym rozwiniecieum tematu, ewentualne sprawdzic glowice na szczelnosc czy ok i zaakceptowac forda
  • Poziom 25  
    No tak ale jak wskaźnik wskoczy na czerwony silnik ma ograniczoną moc a w końcu pracuje na 2 cylindry (przez moment) a wskazania temperatury w trybie serwisowym silnika potrafią skoczyć do 200'C .
    Czujniki oba zachowują się identycznie chociaż nowy z EPS a płyn oczywiście w normie żadnego gotowania czy przegrzewania.
    Sprawdziłem instalacje przewody i wszystko OK tylko zastanawia mnie dlaczego napięcie czujnika nagle rośnie po przekroczeniu pewnej wartości o.52v

    Dodano po 1 [godziny] 30 [minuty]:

    Dodam że auto jest na LPG oczywiście i tu też zachodzi pytanie czy nie mato związku.
  • Poziom 25  
    ?? Brak Fordziarzy na forum elki?
  • Poziom 42  
    mercedesik napisał:
    No tak ale jak wskaźnik wskoczy na czerwony silnik ma ograniczoną moc a w końcu pracuje na 2 cylindry (przez moment)


    Nie ma takiego trybu serwisowego aby chodził na 2 cylindry, musi być jakiś problem z silnikiem
    Czy na postoju można go tak zgrzać żeby wystąpił problem taki, czy tylko w czasie jazdy
    Wentylator pracuje wtedy, chłodzi dobrze?
  • Poziom 25  
    Wszystko jest fizycznie OK płyn nigdy się nie zagotował tylko wskazuje na to.
    A co do trybu serwisowego to na pewno ma taką funkcje sterownik że przy przegrzewaniu (wskaźnik) najpierw (pow. 110'c) odcina obroty silnika przy 3000 tyś a później (pow. 120'C) wyłącza dwa cylindry w celu wychłodzenia.


    Ale mój problem nie tutaj leży - chodzi mi o to że zwalniając z predkości 150km/h (gaz puszczony) wskaźnik w ciągu 30 sekund wskaże przegrzanie
    a po dodaniu gazu wszystko wraca do normy ;-/
  • Poziom 42  
    No może czegoś nie wiem....
    Pomijając takie prędkości na taki silniczek, czy można go tak zagrzać na postoju czy tylko w czasie takiej szybkiej jazdy?
    Czy wentylator się normalnie uruchamia?
    Może za "słaba" pompa wodna na wolnych obrotach
  • Poziom 17  
    Sprawdź opór na wtyczce czujnika - jeśli wynosi 20k Ohm to problem w sterowniku jeśli tak jest to odezwij się na pw postaram się pomóc
  • Poziom 25  
    Dla kolegi AUTOAS na postoju wszystko OK problem występuje tylko przy schodzeniu z obrotów z dużej szybkości 140km/h i więcej, wentylatory się włączają chłodnica cała robi się gorąca(termostat ok).
    A nie mówimy tu o wolnych obrotach i wydatku pompy bo zjawisko to dzieje sie na obrotach np. 4 tyś tylko bez gazu (zwalniamy hamując silnikiem)
    Auto do mnie trafiło już po wymianie pompy wody ,termostatu , korka zbiorniczka.
    Ja zmieniłem czujnik ale objaw ten sam. przypominam że fizycznie silnik sie nie grzeje.
    Moje zdanie to takie jak kolega TRZYER pisze że sterownik fiksuje.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Auto dziś oddałem i nie mam już możliwości sprawdzenia tego :-/
  • Poziom 25  
    Klient poinformował telefonicznie że po moich "zabiegach" auto zachowuję się jak najbardziej OK.
    Najbardziej stawiam na krótką instalacje elektryczną silnika wskutek czego naciągała się przy hamowaniu silnikiem i powodowała "cuda".