Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PF.126p- Planowanie głowicy o 4mm

matex227 29 Mar 2011 13:12 7873 27
  • #1
    matex227
    Level 9  
    Witam, mam pytanie czy jak splanuję głowice o te 4mm to muszę robic nacięcia na tłokach? Miedziana uszczelka 0,5mm. Proszę o odpowiedz.
  • #2
    marcel126
    Level 13  
    Z tego co wiem to planują głowicę i nie słyszałem żeby robili nacięcia na tłokach . ( mechanik który będzie Ci to robił powinien wiedzieć czy robi się nacięcia czy nie .
  • #3
    misiozol
    Level 31  
    Widzialem takie cuda ,ale planowaniem glowicy o 4mm + cienka uszczelka mocy nie podniesiesz w tym ogorku co najwyzej dorobisz silnikowi spalania stukowego i przegrzewania sie .A i tak zawory beda tluc o cylindry jak beda prawidlowo ustawione po takim z cieciu glowicy, sa lepsze metody na podniesienie mocy ale to i tak tylko fiacik.
  • #4
    matex227
    Level 9  
    Może zle się wyraziłem, chodzi o to ile mogę bezpiecznie splanowac głowicę by zawór nie spotkał się z tłokiem?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Wiem, że mocy dużo nie uzyskam już się przekonałem robiąc tuning z planowaniem głowicy o 2mm, lekkie koło, sport tłumik, wydłubany gaznik, i poprawiony dolot. Nie było zadowalającego efektu, dlatego chcę splanowac jak najwięcej i zobaczyc jaki będzie efekt już mi nie zależy na żywotności, bo i tak utopiłem kupę kasy i stwierdziłem że nie warto, lepiej dozbierac i kupic (normalny) pojazd.
  • #5
    misiozol
    Level 31  
    Po pierwsze po co koniecznie chcesz ta glowice planowac ? Napisz od pocztku do konca co kombinujesz bo o tego zalezy jakie mozna modyfikacje w tym silniku wykonac , innego powodu do tak duzego planowania glowicy to nie widze jak chec podniesienia mocy ale to jest najgorsze rowiazanie z mozliwych splanowac glowice o 4mm. W sumie limitem na upartego jest te 2mm a to i tak duzo . Szukaj sportowego walka rozrzadu do tego, tylko teraz nie wiem czy po wsadzeniu zawory nie beda kolidowac z glowica bo jest mocno zplanowana .

    Dodano po 12 [minuty]:

    Sprawdzilem na aledrogo i sa 2 takie wynalazki.
  • #6
    matex227
    Level 9  
    Właśnie, do pełnego uzyskania mocy potrzebuję tego wałka ale jest strasznie drogi a ja już nie chcę w kaszla inwestowac bo się przekonałem że nie warto. Dlatego chcę splanowac głowice bo to najtańszy zabieg a moc powinna wzrosnąc.
  • #7
    audiomaniak07
    Level 13  
    Ja w swoim bobku planowałem głowicę 2mm, do tego założyłem odchudzene koło zamachowe(3.6kg) i czuć ogromną różnicę. Przy 4mm obawiam się że będziesz musiał coś zrobić z tłokami, do tego musisz skrócić popychacze oraz osłony popychaczy.
  • #8
    matex227
    Level 9  
    audiomaniak07 a jaką masz kompresje na cylindrach? bo u mnie nie ma za dużo a koło mam o 50% odchudzone i 2 mm głowica. Tą głowice odkupiłem od jednego kolesia i nie wiem może z nią jest coś nie tak? bo 2 razy robiłem remont i mam 8bar na gorącym silniku. Po próbie olejowej rośnie do 10-11. Zawory miałem wcześniej zalane w nafcie i było ok. A jeszcze pytanko, co się stanie jak pierścień któryś pęknie?
  • #9
    audiomaniak07
    Level 13  
    Przyznam się szczerze że nie sprawdzałem jeszcze kompresji, jeżdzę nim już dwa lata, mam zrobione około 30tyś i póki co nic się z nim nie dzieje. A co do pierścienia to o ile wogóle będzie chodził, to będzie brał dużo oleju a co za tym idzie będzie mocno dymił no i słaba kompresja oczywiście
  • #10
    matex227
    Level 9  
    Właśnie mi strasznie dymi zeżarł mi na 100km litr oleju może przy zakładaniu tłoka do cylindra pękł ale przecież bym nie miał jednakowej kompresji. No i nie mogę uszczelnic tych gumek z osłon ciągle cieknie, może głowica krzywa?
  • #11
    ZGG
    Level 27  
    Samo plantowanie niewiele ci da. Ja miałem 2 maluchy, dorobiłem też gaz Wałek rozrządu lepszy był starego typu, miał większe kąty otwarcia zaworów. Głowica starego typu miała większą komorę i niższe ciśnienie. Ale mniejsze opory podczas ssania. lepiej poszukać nowszej głowicy z ostrym kantem obok zaworów. Co do zaworów to siedzą głęboko w komorze. To nie diesel. Wałek rozrządu miałem kupiony w Białymstoku w warsztacie na ogrodniczkach za 150 złote tuningowany. Ale kopa zaczynał dostawać dopiero od 70-80 km na godz. na 4 biegu. Na gazie źle pracował. Bo wyciągałem nim tylko niewiele ponad 90-tkę. Wałek niestety oddałem z powrotem do warsztatu za darmo. a bym ci go sprezentował. Jak podniesiesz ciśnienie to potem i v power racing+ ci będzie stukał. No jeszcze zanim się nagrzeje, to będzie jako tako. A potem tragedia. Na odwrót spadek mocy. Tym bardziej że to powietrzem chłodzony . Na lato termostat musiałem wywalić-- całą obudowę. I tak jeździłem zanim ogrzewanie nie było potrzebne.Ja dokręciłem głowicę na goło bez uszczelki obtoczyłem0,5mm tylko to, co było na zewnątrz rowka odprowadzającego spaliny w razie wydmuchu uszczelki . Podnoszenie ciśnienia ponad 13-14 atm jest bez sensu. owszem sportowy wałek rozrządu 2 gardzielowy gaźnik od cienkasa i powiększ cały dolot . To c go trochę podkręci.Ale lepiej od razu pojedź tym do muzeum. I kup coś innego choć by golfa za 1-2 tys. To będziesz miał komfort i satysfakcję.
  • #12
    matex227
    Level 9  
    ZGG w pełni się z tobą zgadzam, ale na zakończenie tego nie udanego tuningu chcę splanowac chocby o te 3mm i na tym koniec bo odkąd zacząłem go tunigowac ciągle przy nim grzebię i poprawiam, tak w kółko a nie oto mi chodziło. Na koniec jak się naprawdę na niego wkurzę to wywale ten silnik i wsadzę serie z 54 tyś. Za tą kase co do niego włożyłem dawno bym jeździł np. golfem 3 i bez tuningu bym miał dużo frajdy.
  • #13
    audiomaniak07
    Level 13  
    Golfa? Proszę przestań....Wolę jeździć maluchem niż 40letnim golfem posklejanym na śline i gume do żucia...:/ Po drugie kto zakłada GAZ do malucha....??? Samochód to nie kuchenka!!! Ma jeździć na benzynie!!!
    A wracając do tematu, z gumek Ci cieknie pewnie dlatego, że nie skróciłeś osłon popychaczy ani samych popychaczy przez co głowica MOŻE krzywo siedzieć, być może dlatego słaba kompresja, ale było by to słychać i niemiałby mocy
  • #14
    gawlo235
    Level 19  
    Słynny mit z obniżeniem głowicy. Czy 8 bar czy 12 bar uzyskasz ale tylko przy pomiarze. tj. 200 obr/min. Podczas pracy silnika im wyższe obr. tym kompresja spada nawet do 1 bara przy max. obr. Dlatego wymyślili turbo, 4 zawory i to wszystko do tej pory w kwestii napełniania cylindra. Szkoda pieniędzy ,pracy ,tej głowicy, czasu,rozczarowań.
    pozdro.
  • #15
    matex227
    Level 9  
    Dlaczego masz pretensje ja nic o gazie nie mówiłem do malucha, a golfa jak już to 20 letniego bez przesady... po pierwsze golfa kupiłbym no wiadomo nie wejde do niego przy zakupie ale jak go porobie czy tam nawet przerobie to wiem, że na nim pojezdze i nie bedzie tyle problemów co z maluchem i można się pokazac na mieście w niedzielę . Wiecznie na maluchu nie mam zamiaru jezdzic, zresztą i tak jestem jedynym w okolicy co maluchem jezdzi.

    Dodano po 10 [minuty]:

    A osłony mam skrócone,ciekło na seri i ze skróconymi, może te gumki trzeba czymś posmarować albo głowica krzywa?
  • #16
    audiomaniak07
    Level 13  
    To nie pretensje tylko zniesmaczenie i nie do Ciebie tlyko do ZGG. Ja pryz swoim maluchu nic nie robie. Jest dopieszczony, tym samym zaraziłem kilku moich kumpli. Oni też mieli "gulfy" po "tuningu"(naklejki mocy itp...) ale od jakiegoś czasu wśród moich znajomych pojawiło się wiele maluchów :] A co do głowicy to nie sądzę żeby była krzywa.... No naprawde mało prawdopodobne
  • #17
    misiozol
    Level 31  
    Do kolegi automaniak osobiscie wolal bym polatanego golfa 3 niz najlepszego malucha bo obydwa maja strefe zgniotu na silniku :D , kolego matex przestan juz kombinowac rakiety z tego nie zrobisz konstrukcja przetazala pomysl utopijny z gowna bata nie ukrecisz bo przy 100 maluch na drodze to smierc w oczach . Odnosnie gazu to mozna montowac w kazdym samochodzie czy to powietrzem czy ciecza chlodzony kwestia zamontowaniu sad w wydechu aby ogrzac reduktor w maluchu jest tylko problem z montazem zbiornika bo nie ma gdzie zamontowac, gaz byl nawet montowony w silnikach diesla w starych autobusach aby byly bardziej ekologiczne .
  • #18
    audiomaniak07
    Level 13  
    KOlego misiazol, mnie nie chodzi o to czy się da czy się nie da, czy można czy nei można. Ja jestem mechanikie i patrzę z mechanicznego punktu widzenia. Samochód przerobiony na gaz to największa porażka jaką można zrobić. Laicy będą się kłócić że zaoszczędzą.. Gówno zaoszcżędzą... Najtańsza instalacja gazowa(sekwencyjna) to wydatek rzędu 3tyspln dolicz do tego dopłatę do badań technicznych(około 100pln więcej), średnie spalanie silnika 2.0 na benzynie + - 10L a na gazie 15. Że nie wspomnę o szkodach jakie gaż powoduje w silniku. Tyle mam do powiedzenia na ten temat. I nie automaniak tylko audiomaniak;)
  • #19
    audiomaniak07
    Level 13  
    Dobiegły mnie słuchy że jesteś z opola;) Ja uczę się i pracuje w Oleśnie. To jakieś 50km od opola, więc można śmiało powiedzieć że mieszkamy mniej więcej w tych samych okolicach
  • #20
    misiozol
    Level 31  
    Calkowicie sie z toba zgadzam kolego matex tez nie znam takich ludzi , kolego audiomaniak jakie zniszczenia co ty pleciesz i z tego co mi wiadomo to sekwencja ma takie samo spalanie co bezyna malo tego skad ty wzioles 50% wzrostu spalania jak instalacje 1 generacji mialy przysost o 20-30% , nie rozumiem ciebie to wlasnie policz pomjac ze auto jest bardziej ekologiczne .
  • #21
    gimak
    Level 40  
    Z ciekawości to przeczytałem, bo mam sentyment do malucha. Na nim zaczynałem przygodę z samochodami. Miałam w rodzinie do czynienia z kilkoma normalnymi egzemlarzami (takimi jak wyszły z fabryki) i mogę powiedzieć, że największe kopyto i najmniejsze spalanie oraz zużycie oleju było w silnikach, które kompresję miały ok. 11 atm (11barów) - 2 takie silniki (w moim maluchu i siostry). Poza tym jeden - 9.4 atm, jeden 8.5 atm i jeden 7.6 atm. Te niższe kompresje spowodowane były niechlujnym montażem, polegającym na przypadkowym doborze części składowych mających wpływ na kompresję (cylindry, tłoki, pierścienie - chodzi o luzy, z autopsji). To był taki totolotek, jak się trafiło na egzempalarz poskładny zgodnie z założoną technologią to silnik miał kompresję ok. 11 atm. Napisałe o tym dlatego, bo ja bym się tak nie bawił, tylko dobrałbym te elementy, o których wyżej napisałem pod kątem luzów (tolerancji) między nimi takie jakie przewiduje dokumentacja. Przypuszczam, że efekt byłby wiekszy i mniejszym kosztem, ale nie byłoby tego dreszczyku emocji. Nie wiem jak jest z dostępnością do nich obecnie, bo jak ja jeżdziłem maluchem (a miałem jednego z pierwszych) to był z tym kłopot.
  • #22
    misiozol
    Level 31  
    Kolego gaz mozna wsadzic do kazdego auta a polacy lubia odwracac kota ogonem bo w calej zachodniej europie gaz jest uwazany jako paliwo ekologiczne i ma sie z tym zwiazane korzysci z tytulu znizek w oplatach a w polsce jest na opak bo taniej a taniej jest ale przy okazji ekologii a o znizkach mozna pomarzyc .
  • #23
    audiomaniak07
    Level 13  
    Kolego misiozol a takie uszkodzenia jak np wypalone gniazda zaworowe, z czasem olbrzymie zużycie oleju, problemy z komputerem, z wtryskiwaczami a do tego bardzo odczuwallny spadek mocy. A pozatym butla z gazem w bagażniku to jak bomba;) A co do zużycia, mówisz że 20/30%. Tak jest napisane, a w rzeczywiśtości jest tak jak mówię i wiem to z doświadczenia bo chcąc nie chąc jeździłem już nei jednym autem z "podtlenkiem"LPG
  • #24
    matex227
    Level 9  
    No niestety tak te maluchy są poskładane a te części zamienne to jest masakra odlane na pałę. Mi w rodz. został ostatni maluch dostałem go od dziadka i sobie go zostawię na pamiątkę. Nawet na mieście sie ludzie obracają i wlepiają oczy bardzo mi się to podoba ale z drugiej strony siara. Z maluchem już na dziewczyny nie pojedziesz nie te czasy .
  • #25
    audiomaniak07
    Level 13  
    Kolega gimak tu się z Tobą zgodzę :) Na malucha nie ma reguły. Biorąc 2 takie same, ten sam rocznik, z tej samej fabryki 1 bez prolemu poleci 130 a drugi z biedą 90 :) Taki ich urok....
  • #26
    matex227
    Level 9  
    Ja nie mówie że nie można, ale po co ktos kupuje benzyne i laduje gaz niech od razu disla kupi , przeciez sa filtry DPF spaliny nosem możesz wciagać.
  • #27
    audiomaniak07
    Level 13  
    Maluch to klasyk. teraz mało ich jeździ po naszych drogach. Między innymi dlatego jeżdzę maluchem, i niemam zamiaru go sprzedawać. Reakcja ludzi na widok takiego sprzętu jest warta każdej godziny spędzonej przy remoncie:)
  • #28
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamykam, temat zboczył z torów.