Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro 1.6GLi - Planowanie głowicy

18 Gru 2011 18:03 4662 8
  • Poziom 11  
    Witam.
    Szukałem w wyszukiwarce "polonez planowanie głowicy" jednakze nie znalazłem nic pomocnego. Chciałbym sie dowiedzieć ile maksymalnie milimetrów mozna ją splanować. Osobiście myślałem o 2mm, ale chce zasięgnąć waszej pomocy.
    1. Czy w tym aucie wgl to coś daje?
    2. Jakie inne zabiegi nalezy wykonać planując głowice? (Słyszałem ze należy jeszcze coś zrobić aby nie bylo spalania stukowego i zeby tłok nie spotkal sie z zaworem).
    3. Ile max mozna by ją splanować?
    4. I + - ile wynosi koszt takiego zabiegu?
  • Poziom 31  
    Witam!
    Można spytać TU
    Cześć!
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Sporo chcesz splanować. Rozumiem,że chcesz podnieść moc silnika przez to?
    Dobrze kombinujesz,bo moc da się podnieść tylko przez trzy rzeczy : zwiększenie pojemności, zwiększenie stopnia sprężania, zwiększenie współczynnika napełnienia.

    Uderzasz zatem w drugą metodę. Polonezem akurat nigdy się nie bawiłem,ale z doświadczenia wiem,że mocno wyciągnięta głowica ma problemy z trwałością. Pękają między zaworami najczęściej.
    Co do stukowego spalania to trzeba później lać banzynkę 98 albo ostro walczyć z kątami zapłonu.
    Zmierz sobie jeszcze jaka jest odległość najmniejsza między tłokiem a zaworem, bo chyba w Polonezie dużego strachu nie było o spotkanie.
    Jedną z najlepszych kopalń wiedzy odnośnie podnoszenia mocy w autach były kluby fiata 126p. Różne tam sposoby podane dało się z odrobiną woli stosować w innych autach z okresu PRL :)
  • Poziom 11  
    Tak. Chce podnieść moc.
    Tylko nie wiem wlasnie czy bedą tego widoczne efekty.
    Ponieważ auto dostałem od taty a to bardzo spokojny czlowiek więc napewno silnik jest idealny. Tzn. nigdy go nie katował no i ma tylko 90000 przebiegu więc pomyslałem ze mozna by go troche usprawnić :D Narazie szukam wszelkich mozliwych opcji. I niekoniecznie musi być to planowanie głowicy ale jak narazie to mi przychodzi jako najrozsądniejsza rzecz którą mogę zrobić. I z tego co wiem niezbyt wielkim kosztem.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Polonez w Twojej wersji rajdowcem nie będzie. Na Twoim miejscu założyłbym amortyzatory gazowe Monroe na przód i tył i stabilizator tylny z Poloneza Combi. Założył koła 14" i zmienił przednie hamulce na większe /tego nie próbowałem i nie doradzę jakie/. Poprawisz własności jezdne.
    Masz silnik jaki masz i planowanie 2mm głowicy się nie uda. Jak zobaczysz głowicę od spodu to zauważysz w jakiej odległości od płaszczyzny jest zawór ssący. Ten silnik nie ma wielkich możliwości choćby z powodu podparcia wału korbowego /3 ptk/ i wałka rozrządu, który notorycznie wybija środkową panewkę. Jak zrobisz z niego rajdowca, to długo nie pożyje, a szkoda by było.
  • Poziom 11  
    Tak właśnie wiem ze jest tylko na 3 panewkach.
    Nie zrobie mu nic co by mogło zaszkodzić.
    Pomyśle nad tym zawieszeniem i pewnie je przerobie tylko najpierw podlicze ile mnie bd kosztowac.
    Bardzo dziękuje za pomoc, jednakze mam jeszcze jedno pytanie.
    Czy wywalenie katalizatora coś daje? Teoretycznie go troche dusi ale jak to jest w praktyce?
  • Poziom 35  
    Środkowa odległość pomiędzy tłokami jetst mniejsza niż zewnętrzne.
    Szybko ci wydmucha uszczelke jak splanujesz.
  • Poziom 27  
    Tak, a jakiejś markowej nigdy nie widziałem- coby dłużej wytrzymała po takim planowaniu. Zawsze ten sam badziew po 20zł.
  • Poziom 11  
    To planowanie pewnie odłoze chociaz bede szlifowac zawory to moze byc konieczne. Dziekuje za rady.