Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F silnik 1,6 8V X16SZR + LPG, nierówna praca silnika

06 Kwi 2011 17:28 15964 15
  • Poziom 9  
    Witam

    Opel Astra F silnik 1,6 8V X16SZR + LPG.
    Podczas rozruchu na benzynie silnik zapala za pierwszym razem bez problemów, jednak pracuje niestabilnie i na wolnych obrotach potrafi zgasnąć.
    Przy większych obrotach także pracuje niestabilnie. Jeżeli zbyt wcześnie przełączę na LPG, przy wolnych obrotach silnik gaśnie i nie ma praktycznie możliwości jego ponownego odpalenia.
    Jeżeli silnik rozgrzeje się na benzynie i przełączam na LPG wtedy działa w miarę prawidłowo. Jednak przy dłuższej pracy na wolnych obrotach zapala się kontrolka silnika i gaśnie dopiero po ponownym rozruchu. Po rozgrzaniu zwiększają się też obroty silnika na biegu jałowym.
    Komputer wskazuje dwa błędy:
    0200 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza
    0505 - Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego

    Czy spotkał się ktoś z podobnym problemem lub wie co może być tego przyczyną?
    Dzięki za każdą podpowiedz.

    Pozdrawiam
    Michał
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Zrobiłem kilka pomiarów, przebieg z lewej obrazuje pracę na bardzo wolnych obrotach (na granicy zgaśnięcia), przebiegi po prawej stronie pokazują pracę silnika także na biegu jałowym ale na wyższych obrotach, silnik bardziej rozgrzany. Silnik cały czas pracował na benzynie.

    Nie wiem czy dokładnie o to chodziło Ci Motronic . Co jeszcze mógłbym sprawdzić aby zlokalizować problem?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Program AutoScanner Opel Version 1.0.1.69
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Przecież to mozna zdiagnozować "na piechotę"

    Zaczął bym od słynnego EGr-a
  • Poziom 9  
    A co dokładnie masz na myśli pisząc "Zrób że porządną diagnozę"?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    Motronic napisał:
    Dobra, nie wchodząc w szczegóły-skontroluj układ zasilania silnika w powietrze.


    A jakiego kompa do tego trzeba :D
  • Poziom 9  
    Zrobiłem test EGR. Uruchomiłem silnik i przynajmniej na wykresach wartość zadana dla EGR i rzeczywista miały podobny przebieg. Na biegu jałowym wskazywana była wartość zero.
    Co do powietrza to sprawdziłem wężyki - są całe i na swoim miejscu;)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Niestety nie mam zbyt dużej wiedzy w tej dziedzinie. Może podpowiesz jak to zrobić?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Witam!
    Najbardziej fascynuje mnie odpowiedź Montronic.Godna experta,znawcy.A praktycznie wychodzi na to,że to złośliwy laiki.Nie wiesz,nie chcesz pomóc ,to wstrzymaj się od złośliwości.Ktoś ma kłopot i potrzebuje pomocy,takiej udzielaj sobie!

    Moderowany przez ociz:


    Regulamin

    3.1.19. Zabronione jest publikowanie wpisów w dyskusjach archiwalnych.

    3.1.14. Zabronione jest publikowanie wpisów niezgodnych z tematyką danego forum lub wątku dyskusji.

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.

    Ostrzeżenie!

  • Użytkownik usunął konto