Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik 230v podłączony do bramstera

dzidek60 24 Kwi 2011 07:51 1569 5
  • #1 24 Kwi 2011 07:51
    dzidek60
    Poziom 11  

    Witam Wszystkich
    Na początek Wesołych Świąt, a teraz prośba, chodzi mi opisanie jak można (jeśli oczywiście można) zbudować urządzenie. które poprzez sterownik bramsera do bramy przesównej, napędzało by silnik np.wiertarki, musi chodzić prawo, lewo. pozdrawiam jurek

    0 5
  • #2 27 Kwi 2011 09:02
    e11
    Poziom 17  

    Mało precyzyjne pytanie , jak dasz na wyjściu odpowiedni przekażnik to możesz wszystko podłączyć. Napisz co chcesz uzyskać przez takie podłączenie . W wiertarce 220v nie zmieniasz obrotów poprzez zamiane fazy z zerem :D

    0
  • #3 27 Kwi 2011 19:53
    dzidek60
    Poziom 11  

    Witam
    chodzi mi o napęd własnej roboty do drzwi garażowych segmentowych.To dopiero plany, więc szukam odpowiednich części, a mianowicie pręt gwintowany dł.250 cm napędzany silnikiem elektrycznym o napięciu 220v, wszystko miało być sterowane jakimś sterownikiem radiowym, pomyślałem o bramsterze, bo taki mam w bramie wjazdowej i sprawuje się znakomicie, tylko że w bramie mam silniczki od wycieraczek samochodowych i wszystko działa na napięciu 24v.(własna konstrukcja)
    Myślałem o wiertarce, (chyba źle) ma ok.4 tyś obr/min, tylko nie wiem czy by nie musiał być jakiś inny sterownik. więc może jakiś inny silniczek, aby wszystko razem grało. (wiadomo zbyt dużo wolnego czasu ,a zbyt mała wiedza w dziedzinie elektroniki) pozdrawiam jurek

    0
  • #4 27 Kwi 2011 23:17
    j4rek
    Poziom 18  

    A czemu by nie zrobić bramy garażowej również na silnikach DC np. 24V od wycieraczek ciężarówki? Na forum są już takie konstrukcje :)

    0
  • #5 28 Kwi 2011 07:53
    e11
    Poziom 17  

    j4rek napisał:
    A czemu by nie zrobić bramy garażowej również na silnikach DC np. 24V od wycieraczek ciężarówki? Na forum są już takie konstrukcje :)

    Zgadzam się z J4rek, a silnik z wiertarki można sterować lewo/prawo trzeba się dobrać do przełącznika obrotów i wyprowadzić na styki przekaźników . Moim zdaniem za dużo kombinacji no i myślę że przy 4tyś obrotów bez przekładni będzie słaby.

    0
  • #6 29 Kwi 2011 16:28
    dzidek60
    Poziom 11  

    silniczek od ciężarówki może i byłby dobry, tylko myślę że dużo za wolny w moim przypadku, natomiast znalazłem coś takiego - https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...a%BFowej&sid=ff873ed13816c4b26b329c45532ac802 - tylko nie wiem w jaki sposób zamocować trybik na silniczku, a druga sprawa, to napęd zrobiony w sposób pokazany na zdjęciu, nie jest zabezpieczony, można od zewnątrz dość łatwo otworzyć drzwi. Sprawdziłem, że obracając przekładnią ślimakową obracamy całym silniczkiem (silniczek od poloneza), a nie powinno być tak możliwe.

    0