Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Błąd 1237 Zawór odcięcia paliwa N109 Audi A4 1.9 TDI 110 AFN

25 Kwi 2011 17:40 28736 9
  • Poziom 10  
    Witam.
    Proszę o pomoc, ponieważ skończyły mi się pomysły dotyczące powyższego błędu, a jak wiadomo w grupie siła. Mój problem polega na tym, że miałem kiedyś problem z odpalaniem auta na zimnym silniku był to brak napięcia na świece, przyczyna był chyba uszkodzony czujnik temperatury cieczy G62, postanowiłem go wymienić zakupiłem czujnik (nieoryginalny dodam, że ten który był to czarny z białym paskiem 4 piny, ten który jest to zamiennik cały czarny i też 4 piny) podłączyłem i pojawiło się napięcie. Niestety okazało się, że mam też zły kąt wtrysku który waha się od 4 do 7 a pompy dalej ruszyć się nie da (przed przesunięciem pompy kąt wynosił 0) rozrząd ustawiony prawidłowo i wszystkie znaki fabryczne się zgrywają (mam zamiar w wolnej chwili przestawić pasek o jeden ząb na pompie by ustawić prawidłowy kąt). Problem który się pojawił to to, że na ciepłym silniku od 60 stopni w górę obroty wskakują na 2000 i spadają na prawidłowe, następnie zapala się lampka świec żarowych i miga, auto traci moc i wyskakuje błąd elektrozaworu N109 „1237 uszkodzenie mechaniczne błąd sporadyczny”. Na zimnym silniku wszystko ok. Wymieniłem już 3 zawory N109 i na każdym to samo. Sytuacja z obrotami znika gdy przed uruchomieniem ciepłego silnika odłączę kostkę od G62 wtedy odpala normalnie bez wskakiwania na wysokie obroty. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o rady.
    Z góry dziękuję.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Wymień czujnik temp. na taki jak powinien być czyli z białym paskiem. Kolory te są bardzo ważne bo zależnie od nich czujniki mają inną charakterystykę. A rozrządu nie przestawiaj po to by ustawić kąt wtrysku. Najpierw wymień czujnik a potem zajmij się kątem wtrysku.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Dziś zacząłem sprawdzać kable i kostki, przed podłączyłem auto pod vag i wyskoczyło to co zawsze: 1237 Zawór odcinający paliwo -N109 uszkodzenie mechaniczne - BŁĄD SPORADYCZNY
    17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY nie wiem czy te błędy mają coś wspólnego. Odłączyłem aku rozłączyłem kostki od g62 pompa itp. popsikałem sprejem do czyszczenia styków, po odparowaniu podłączyłem. Odpalam auto i jest ok, ruszyłem żeby zagrzać silnik. Na zegarze 70 wyłączyłem silnik ponowne uruchomienie i jest ok. Jadę dalej temperatura 90 więc wyłączyłem i znów było ok. Dojechałem do domu temperatura 90 wyłączyłem silnik ponowny rozruch i nadal ok. Podłączyłem auto pod vag i wyskoczyły błędy 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY uszkodzony g62 – zwarcie do +. Skasowałem i ponownie uruchomiłem silnik i nadal te same objawy n109 i 2000 obrotów(1237 Zawór odcinający paliwo -N109 uszkodzenie mechaniczne - BŁĄD SPORADYCZNY 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY.
  • Poziom 10  
    Czujnik podmieniony ale błąd 1237 jest nadal. Po tym błędzie spojrzałem w grupę 4 i tak gdzie są wartości dawki paliwa wydaje mi się że są za wysokie. Proszę o rzut oka i ewentualne podpowiedzi jakie i jakich grup loigi zrobić by ustalić przyczynę tego błędu.
    Błąd 1237 Zawór odcięcia paliwa N109 Audi A4 1.9 TDI 110 AFN

    Błąd 1237 Zawór odcięcia paliwa N109 Audi A4 1.9 TDI 110 AFN

    Błąd 1237 Zawór odcięcia paliwa N109 Audi A4 1.9 TDI 110 AFN
  • Poziom 10  
    Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Zawór N109 sprawny, napięcie dochodzi, czujnik g62 wymieniony na właściwy, kable maja przejście a nadal te same objawy.
  • Poziom 10  
    Witam u mnie po wymianie silnika to samo do 70 st c jest ok po tem po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu przegazowka na 2000 tys ob i zamulony jest kiedy odlacze czujnik temperatury nie łapie błedu 01237 tylko od czujnika tem. i wtedy auto idzie ok zawor zmienie na dniach ale czy to cos da?


    silnik 1,9 tdi 1z 90 km komp w metalowej obudowie bodajze 8 bitowy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Niestety jeszcze nie :cry: a staje się to denerwujące i sam już nie wiem co to może być.
  • Poziom 10  
    u mnie niestety tez nie rozwiazany problem odpiołem czujnik temperatury i tak jezdze
  • Poziom 10  
    Witam po krótkiej przerwie. A więc sprawa wygląda tak, że udało mi się usunąć usterkę :D. Po długim czasie i wielu próbach znalazłem w instalacji kabel, który wydał mi się podejrzany. Okazało się, że jakiś idiota (mam na myśli poprzedniego właściciela, fanatyka wiejskiego tuningu) podłączył od kostki zaworu N18 a dokładnie od zasilania dodatkowy kabel do kostki wtrysku sterującego i zaworu N109 i tym właśnie sposobem zawór N109 miał zasilanie od N18 po włączeniu zapłonu, a nie jak być powinno od ECU. Teraz auto pali tak jak być powinno na zimnym i na ciepłym silniku :D. Wszelkiego rodzaju szarpanie, dławienie i kopcenie ustało po odpięciu tego kabla. :D Kiedyś czytałem opinie na temat A4 TDI i była tam jedna taka, którą zacytuję " największym minusem tego auta jest poprzedni właściciel, bo nigdy nie wiadomo jakie miał pomysły" i to jak widać kolejny raz się sprawdza. Z mojej strony to wszystko, a tak na marginesie taki mały apel do właścicieli i pseudo fachowców, którzy nie mają pojęcia na temat tego co robią, nie poprawiajcie producenta i nie ingerujcie w auto jeśli nie wiecie co jest co, bo później naprawdę trzeba się nagłowić. Wszystkim, którzy próbowali udzielić pomocy wielkie dzięki.