Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Siadaja wtryski. Renault Premium 420 dci.

strzelce 11 May 2011 21:19 13627 14
Bosch
  • #1
    strzelce
    Level 9  
    Mam duży problem z samochodem Renault Premium 420 dci.
    Kupiłem go w lutym i do tej pory samochód nie działa poprawnie. Wymieniony został praktycznie cały układ paliwowy tzn. sekcje, jednostka dozująca paliwo, pompka wstępna, wszystkie przewody paliwowe oraz smok. Przed czyszczeniem baku wymieniłem kilkanaście wtrysków a po czyszczeniu dalej siadają wtryski. Czy dalej jest problem z paliwem jak mnie przekonują pompiarze, ponieważ twierdzą że wtryski regenerowane są na nowych gniazdach czy może jest jeszcze jakaś inna przyczyna? czy może jestem oszukiwany. Na tą chwilę samochód pod obciążeniem dalej wchodzi w tryb awaryjny, prawdopodobnie znowu padł wtrysk jeden lub kilka. Gdyby np ktoś mógłby mi polecić gdzie dostać wtryski.
  • Bosch
  • Helpful post
    #2
    marfur30
    Level 25  
    Kolego a wyświetla ci jakieś błędy czy tylko zaczyna młotkować silnik podczas jazdy ??
  • Bosch
  • #3
    strzelce
    Level 9  
    Na początku wyświetlał się wtrysk i było po jeździe, nie wiem ile razy to było bo już kilka razy wymieniałem te wtryski. Później po wymianie sekcji silnik zaczął młotkować ale nic nie pokazywało na desce. Teraz znowu pokazuje wtrysk ale to są inne objawy jak na początku. Wcześniej było tak że gdy zaczął młotkować trzeba było wyłączyć zapłon i później można było parę metrów ujechać a teraz włącza się wtrysk na przykład pod górkę a później się wyłącza.
  • #4
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Witam.
    A rura rozdzielacza CR nie łuszczy się kładąc opiłkami po kolei wtryski?
    Jakiego rodzaju zostało stwierdzone uszkodzenie wtryskiwaczy?
    -korozja
    -kawitacja
    -zatarcie
    -zaklejenie (polimeryzacja)?
    Same stwierdzenie że to wina paliwa jeszcze niczego nie dowodzi.
  • #5
    strzelce
    Level 9  
    Pompiarz stwierdził ze gniazdo jest zrysowane.

    Dodano po 48 [minuty]:

    a czym kawitacja moze być spowodowana?
  • #6
    smelektryk
    Level 12  
    Witam. Skoro wyświetla się błąd wtrysku to przyczyną noże być błąd elektryczny typu: uszkodzona wiązka, komputer silnika, czujniki. A czy sprawdzał ktoś czy zawór nadmiarowy na listwie comon rail działa prawidłowo? Być może "uklepał" się i otwiera sie zbyt wcześniej obniżając ciśnienie na szynie. I najważniejsze czy była robiona jakaś diagnostyka komputerowa i co wykazała? Czekam na odpowiedz. Pozdrawiam.

    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[P]
  • #7
    marfur30
    Level 25  
    kolego to jest euro 2 czy 3 ?
  • #8
    strzelce
    Level 9  
    smelektryk, to co ty mi piszesz to ja wszystko wiem. Tylko w jaki sposób mam to sprawdzić? Podpinając komputer do samochodu w tej kwestii nic nie pokarze, a wizualnie wszystko jest w porządku i to jest właśnie problem (nawet podpięty komputer podczas jazdy, samochód wchodzi w tryb awaryjny i komputer nic nie pokarze) Prawdopodobnie przy euro 2 komputer zlokalizuje tylko spadek ciśnienia ale nie wykryje przyczyny. Gdy podpinali komputery wyskakiwało za duże ciśnienie, ale konkretnie nie wiem o co chodzi bo trudno się dogadać z takimi gośćmi.
  • #9
    marfur30
    Level 25  
    Moim zdaniem to 6 wtrysków na stół do sprawdzenia najlepiej do innego pompiarza. Może jeszcze moduł sterujący paliwem ten przy pompie wysokiego ciśnienia zaczyna szwankować , ale bez pomiaru ciśnień ciężko coś powiedzieć. Powiedz jeszcze jak odpala na zimnym i ciepłym silniku ?
    Ps. wtryski najlepiej szukać z rozbitych zachodnich aut.
  • #10
    strzelce
    Level 9  
    marfur30 wrote:
    Powiedz jeszcze jak odpala na zimnym i ciepłym silniku ?


    Jednakowo.

    Jeszcze jest jedna sprawa czy może wiesz o co chodzi? gry wyłączę silnik prawdopodobnie zaworki tak cykają, coś takie jak pompka od dewasta. Przestaną jak wyłaczę całkowicie prąd na akumlatorach, a gry włączę ponownie jest cisza. Czy to nie ma coś wspólnego z tymi awariami?
  • #11
    norrbi
    Level 18  
    Moze Twoj regenerator wymienia same usczelnienia teflonowe odpowiadajace za przelew a gniazda zostawia uszkodzone jezeli tak to chwila i teflon peka.Moze nie wlasciwy montaz wtryskiwacza tez bedzie powodowal odciecie .Jak skacza sie pomysly to zaradzimy.
  • #12
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    strzelce wrote:
    gry wyłączę silnik prawdopodobnie zaworki tak cykają, coś takie jak pompka od dewasta. Przestaną jak wyłaczę całkowicie prąd na akumlatorach, a gry włączę ponownie jest cisza. Czy to nie ma coś wspólnego z tymi awariami?

    Nie ma.
    "Granie" zaworów na pompie CP2 jest normalne po wyłączeniu.
  • #13
    nanek87
    Level 9  
    witam. mam podobny problem. moje premium euro3 zaczyna młotkowac. jak je zgasze i znow zapale to jakis czas jest ok i propblem wraca. nieraz jest dobrze kilka dni a nieraz dzieje sie to co 10 km. elektrowtryski w zima zakladane nowe BOSCH. nie pala zadnych bledow. pod komputerem wyszlo ze jest blad cisnienia ale nie pisalo czy za wysokie czy za niskie. pomiar w komputerze min cisnienie 5.03 max 10.9 smok byl strasnie zabity ale po czyszczemiu bez zmian a moze nawet i czesciej sie to dzieje. POZDRAWIAM
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    tra-per
    Level 1  
    mam to samo ,na zimno jedzie z 15km po powtórnym uruchomieniu, potem awarie co 2km . przekopany cały układ . kasa na 2 krotne regeneracje itp. komputer " za wysokie ciśnienie " a wyszło że coś się przytyka między smokiem zbiornika a pompką paliwa (jak ma awarię " wciąga " tłoczek ręcznej pompki ). Zwykłe przedmuchanie nie pomogło, trzeba patroszyć po kawałku łącznie z chłodzeniem komputera ( temat dla mnie na jutro)