logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Atmega8 filtr selektywny. Potrzebne jest wąskie pasmo. Dźwięk z piezoelektryka.

CyccX 13 Maj 2011 23:33 3401 19
REKLAMA
  • #1 9503230
    CyccX
    Poziom 15  
    Ocena: 4
    Witam,

Na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem nowicjuszem jeśli chodzi o programowanie, i do tej pory największe moje osiągnięcie w temacie mikro kontrolerów to prędkościomierz, obrotomierz i wyświetlanie przebiegu całkowitego na atmega8 w bascom.

Pojawił się nowy pomysł na projekt, i zastanawiam się jak go zrealizować. Mianowicie potrzebuję urządzenie które karmione sygnałem dźwiękowym z piezoelektryka, odfiltrowało by interesującą mnie częstotliwość. Miał by być to zakres od 6000Mhz do 6500Mhz [może być trochę szerszy zakres]. Początkowo chciałem to zrealizować za pomocą aktywnych filtrów dolno i górno przepustowych, ale chciałbym wykorzystać do tego atmege8 lub większą jeśli będzie trzeba. Zrealizowanie tego na atmega, pozwoli mi na wyświetlanie amplitudy odfiltrowanego sygnału, i np zapalenie diody gdy sygnał osiągnie zadaną wartość [to akurat chyba najprostsze :)) ]

Da radę takie coś zrobić na atmega ??? Wiem że jest dużo gotowych projektów analizatorów widma itp. Ale ja nie potrzebuje całego pasma słyszalnego, tylko wybrany wąski zakres częstosliwości i na nim się skupić.
  • REKLAMA
  • #3 9503301
    Klima
    Poziom 31  
    Ocena: 180
    Da radę zakres 6kHz - 6.5kHz i pewnie o to autorowi chodzi.
  • REKLAMA
  • #5 9503307
    CyccX
    Poziom 15  
    ehehe Wy to wszystko wytkniecie palcem :P

oczywiście pora nie ta i chciałem żeby było ładnie napisane, ale popełniłem błąd. Oczywiście chodzi o zakres częstotliwości 6000Hz - 6500Hz

zależał by mi też na w miarę możliwości szybkim próbkowaniu. Minimalnie 10x na sekunde
  • REKLAMA
  • #7 9503326
    CyccX
    Poziom 15