Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FOCUS - ZETEC - Nierówna praca po wymianie rozrządu

15 Maj 2011 18:00 8824 10
  • Poziom 9  
    Witajcie,
    Właśnie wymieniłem rozrząd. Focus 2001 2,0 16V
    Odpala na dotyk, ale pracuje nierówno i odpala check-a. Nie ma też mocy.
    Przy wymianie blokowałem wałki płaskownikiem, ale posiadany trzpień do blokady wału byl za krótki i zrobiłem wymianę bez blokady wału.

    Myślałem, że przesunęło się na wale. Zdobyłem blokadę wału, ale zamiast blokować w GMP to blokuje przy DOLNYM położeniu tłoka 1.

    Już mi nic nie pasuje...

    Dla pewności... wkręcam blokadę i dochodzę wałem do oporu kręcąc w prawo wałem, si? Kiedy tak robie tłok jest na dole :(


    Czy ktoś może mnie oświecić ??
    Dzięki z góry
  • Poziom 22  
    Obejrzyj dobrze koło pasowe wału korbowego - na nim są dwa punkty, jednym z nich ustawia się GMP
  • Poziom 9  
    No wlasnie na kole nie ma znaków :( Jest tylko na misce.
    Nie rozumiem, dlaczego po wkręceniu blokady wał nie blokuje sie w pozycji GMP tylko kiedy tłok jest na dole :(
  • Poziom 22  
    Sa znaki na kole, bo pamietam jak nawet kupowalem do swojego poprzednika nowe koło pasowe to były, jak dobrze pamiętam ustawienie koła ze znakami ma być gdzies na godzinie 5, natomiast po ściągnięciu koła klin wizualnie był na godzinie 12
  • Poziom 9  
    Znaków nie widzę, ale klin tak jak mówisz był na godzinie 12. Wizualnie nie wydaje się, żeby coś było przestawione. Ale czy nie przesunął się wał o np 1mm to nie wiem :( Czy wtedy bylyby takie objawy?

    No i co z tą blokadą wału? Czy na podstawie tego nie mozna ustawic GMP w tym modelu?
  • Poziom 38  
    Kolego , po to są blokady do ustawiania rozrządu żeby ich używać . Nie po to producent opracował taka metodę żeby używać jej połowicznie . Zdemontuj kapę , wykręć świece , ustaw GMP na „1” zamontuj blokady tak jak to powinno być / wykonać zgodnie ze sztuka , instrukcją /. I nie narzekaj że silnik dziwnie się zachowuje skoro chciałeś go oszukać . On nie jest taki głupi .
  • Poziom 22  
    Lefty napisał:

    Nie rozumiem, dlaczego po wkręceniu blokady wał nie blokuje sie w pozycji GMP tylko kiedy tłok jest na dole :(

    Bo tak właśnie ubzdurał sobie konstruktor tego silnika.Skoro go odpaliłeś to znaczy że wałki rozrządu nie są przestawione o 180 stopni względem wału głównego czyli tłok ma być na dole w przeciwieństwie do większości silników w których standardowym ustawieniem jest 1 tłok w pozycji GMP.
    Pamiętaj że ten silnik jest kolizyjny więc jeśli żle ustawiłeś rozrząd-a wszystko na to wskazuje-to o jeden może 2 zęby"do przodu lub do tyłu".
  • Poziom 38  
    Lefty napisał:
    Witajcie,
    ZDOBYŁEM BLOKADĘ WAŁU, ALE ZAMIAST BLOKOWAĆ W GMP TO BLOKUJE PRZY DOLNYM POŁOŻENIU TŁOKA 1.

    BRYS_ napisał:

    Bo tak właśnie ubzdurał sobie konstruktor tego silnika.Skoro go odpaliłeś to znaczy że wałki rozrządu nie są przestawione o 180 stopni względem wału głównego czyli tłok ma być na dole w przeciwieństwie do większości silników w których standardowym ustawieniem jest 1 tłok w pozycji GMP. ".
    ???????

    BRYS_ napisał:

    żle ustawiłeś rozrząd-a wszystko na to wskazuje-to o jeden może 2 zęby"do przodu lub do tyłu".

    "BRYS_"Twoim zdaniem to pomyłka o 2 zęby ? Gratuluję wiedzy .
  • Poziom 22  
    pioart napisał:

    "BRYS_"Twoim zdaniem to pomyłka o 2 zęby ? Gratuluję wiedzy .

    Oczywiste jest dla mnie że część blokad blokuje wał nie w GMP tłoka tylko w dolnym bo jednocześnie wałki rozrządu są obrócone o 180 stopni mimo że znaki na nich sugerują że i one są na "GMP".Poprostu niektóre blokady dzisiejszych silników tak są zrobione i już.
    Nie wiem jak z moją wiedzą,ale jak żyje nie udało mi się odpalić żadnego silnika w którym wał i wałki są przestawione względem siebie o 180 stopni.No chyba że ktoś dziwne bulgotanie,strzały w gaźnik lub tłumik nazywa odpaleniam.Przypominam że autor tematu już na początku zaznaczył że odpalił silnik bez problemu.
    I nie odpowiem jednoznacznie o ile zębów da się przestawić rozrząd,w jednym silniku da się o 2 w innym o 1 a w niektórych nawet o 1/2 zęba nie da się pomylić,mowa oczywiście o silnikach kolizyjnych.I nie wiem jak to jest że niektóre silniki kolizyjne "przeżywają"bez najmniejszego uszczerbku zerwanie paska choć ich konstrukcja całkowicie to uniemożliwia.
  • Poziom 9  
    GMP tłoka sprawdziłem na podstawie wskazań czujnika zegarowego. Pokrywa się z GMP wałków, więc nic nie może być przestawione :( Silnik nadal pracuje nierówno i wywala check-a. Dziś spróbuję sprawdzić na kompie jaki błąd wywala :(

    Jakaś masakra :(
  • Poziom 9  
    OK, problem się wyjaśnił.
    Po podpięciu do kompa wywalił błąd na 4 cylindrze :idea:
    Okazało się, że świeca choć wizualnie dawała iskrę, było to niewystarczające.

    Szybka zmiana świec i silnik chodzi jak zegarek :) :D

    Dzięki za wszystkie pomysły :)