Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III 94' - kontrolka ciśnienia oleju oraz "kipienie" spod maski

15 Maj 2011 21:22 2741 3
  • Poziom 1  
    Witam.
    Kupiłem właśnie VW Golfa rocznik 1994r. 1,8 w benzynie. Za auto dałem grosze. Mianowicie jest pewien mały problem - przy odpalaniu samochodu jest dźwięk jak gdyby silnik chciał załapać a potem takie "sss..." i żeby odpalił trzeba go przygazować. Drugim problemem jest kontrolka ciśnienia oleju (poprzedni właściciel twierdził, że włącza się co chwilę, lecz mi się włączyła 2-3 razy od kiedy go kupiłem (okres 2 dni) i kilka sekund jest dźwięk i ucicha. Dwa razy zdarzyło mi się, że zrobiłem kółeczko i jak dojechałem zaczęło mi "kipić" spod maski (siwy dym śmierdzący gumą). Temperatura silnika była dobra. Samochód ma przejechane już prawie 223tyś km. Z góry dzięki wielkie za pomoc i proszę o wyrozumiałość bo to pierwszy mój niemiecki samochód :)
  • Poziom 32  
    Z tego co pamiętam w większości starszych Vw dźwięk towarzyszący zapalaniu się kontrolki od oleju oznacza że jest coś nie tak z czujnikiem niskiego ciśnienia (przynajmniej w dieslu), nazywa się to dynamiczną kontrolą ciśnienia oleju. Czy brzęczyk daje o sobie znać poniżej czy powyżej 2-3 tys. obr/min?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Warto zaopatrzyć się w książkę z serii "sam naprawiam Golf III" Szczególnie polecam wydawnictwo WKŁ (sam posiadam jest b. obszerna i dobrze opracowana).
  • Poziom 42  
    Cytat:
    Drugim problemem jest kontrolka ciśnienia oleju (poprzedni właściciel twierdził, że włącza się co chwilę, lecz mi się włączyła 2-3 razy od kiedy go kupiłem (okres 2 dni)
    Przyczyną może być zepsuty czujnik ciśnienia oleju, lub co bardziej prawdopodobne, spadek ciśnienia smarowania(spowodowany złym stanem silnika).
    Cytat:
    zaczęło mi "kipić" spod maski (siwy dym śmierdzący gumą).
    To należy dokładniej sprawdzić,gdzie jest jakiś przeciek, czy też coś trze, o obracający się element.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Po pierwsze to pisać w "początkujących" (przenoszę).
    Po drugie to otworzyć maskę i nie lekceważyć dymu o zapachu gumy, może być zwarcie i przegrzewają się przewody a to już jeden krok od spalenia auta. W trosce o bezpieczeństwo własne i auta udaj się do mechanika.