Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Grzejący się regulator napięcia w cz 175

Grzegorzy169 16 Maj 2011 19:26 4179 15
  • #1 16 Maj 2011 19:26
    Grzegorzy169
    Poziom 11  

    Witam mam problem dotyczący regulatora. Szybko się grzeje i nie wiem w czym jest problem może coś źle podłączyłem. Proszę o pomoc w tej sprawie poniżej załączam prosty schemat instalacji elektrycznej.

    Grzejący się regulator napięcia w cz 175
    Instalacja jest nowa sam ją dzisiaj robiłem tylko nie jestem pewien czy jest to dobrze połączone. Kable i wsuwki są nowe. Iskra też jest tylko regulator się mocno grzeje i kontrolka się nie świeci a powinna dopiero gdy silnik odpali to powinna gasnąć, jeżeli ładowanie działa. Proszę aby ktoś sprawdził ten schemat czy wszystko jest dobrze. Dziękuję

  • #2 16 Maj 2011 21:43
    n owicjusz
    Poziom 10  

    Na moje oko, przewody: zielony i czerwony nalezy zamienic miejscami.
    A co do pisowni, to nie mam polskiej klawiatury w kompie z ktorego korzystam!

  • #3 16 Maj 2011 22:58
    krzysiek7
    Poziom 33  

    Regulator masz oryginalny od CZ-175 czy jakiś inny? Jak dokładnie masz opisane wyjścia regulatora?

  • #4 17 Maj 2011 11:35
    jack63
    Poziom 40  

    Co masz podpięte do D i M prądnicy?
    Czy w instrukcji montażu regulatora była informacja na temat rezystora Wzbudzenia? Z reguły trzeba go odłączyć, ale mogą być inne rozwiązania.
    Czy prądnica wzbudza się po zwarciu D i M ? Wcześniej należy odłączyć kable z zacisków D i M! Pomiar napicia na zworze (D i M) względem masy. To wazna próba, bo prądnica mgła się przebiegunować i ma plus na masie.

  • #5 17 Maj 2011 19:36
    Grzegorzy169
    Poziom 11  

    Witam

    Regulator mam elektroniczny produkcji polskiej a z tego co pamiętam to oryginalne były chyba mechaniczne. Typ RP-15t. Pierwsze wyjście jest opisane ,,Uzn-6v szcz.". Drugie to ,,+6v" natomiast trzecie to ,,Izn-10A wzb."
    Do D mam podpięte pierwsze wyjście z regulatora czyli ,,Uzn-6v szcz." oraz kontrolkę, a do M mam podpięte drugie wyjście z regulatora czyli ,,+6v".
    Odnośnie instrukcji montażu regulatora, to przy zakupie nie dostałem nic prócz zakupionego regulatora.
    Co to znaczy czy się wzbudza prądnica po zwarciu D i M? Jak mam ją zewrzeć. Czyli krótkim kablem połączyć te zaciski D i M? I później jak połączę te dwa kablem to zmierzyć napięcie względem masy?

    Jeszcze odnosząc się do wypowiedzi ,,n owicjusz" może jednak kable są źle podłączone? I może w tym tkwi problem, nie jestem pewien co do poprawności podłączenia instalacji.
    Jeszcze wrzucę zdjęcie regulatora
    Grzejący się regulator napięcia w cz 175

    Dodano po 4 [godziny] 40 [minuty]:

    Witam
    Zamieniłem te kable na regulatorze tak jak kolega ,,n owicjusz" doradził i regulator się nie grzeje. Ale chyba przez wcześniejsze złe podłączenie kabli do regulatora mógł się on spalić i kontrolka po odpaleniu silnika nie gaśnie. Czyli nie ma ładowania. Da się jakoś sprawdzić ten regulator albo znaleźć przyczynę braku ładowania?

  • #6 17 Maj 2011 19:43
    krzysiek7
    Poziom 33  

    Zamień czerwony i czarny pomiędzy sobą przy regulatorze, zielony zostawiasz tak jak jest. A więc "szcz" - zielony; "+6V" - czarny; "wzb" - czerwony.

  • #7 17 Maj 2011 21:47
    Grzegorzy169
    Poziom 11  

    Witam właśnie tak mam teraz zrobione. Regulator się nie grzeje ale kontrolka po odpaleniu silnika nie gaśnie i akumulator szybko sie rozładowuje. Dobrz jak by ktoś naipsał jak sprawdzić regulator czy jest dobry lub jak znaleźć przyczynę braku ładowania. Jutro sprawdzę szczotki na alternatorze może są już wytarte i posprawdzam wirnik i alternator czy coś gdzieś nie jest urwane.

  • #8 17 Maj 2011 23:01
    krzysiek7
    Poziom 33  

    Sprawdź jakie napięcie jest na zacisku "M" podczas pracy prądnicy.

  • #9 29 Maj 2011 13:08
    Grzegorzy169
    Poziom 11  

    Witam sprawdziłem te napięcie na zacisku ,,M" i wynosi ono 0 V na wolnych obrotach ale jeżeli dodam gazu do końca to czasami rośnie do 0.20 V.

  • #10 09 Cze 2011 15:26
    Grzegorzy169
    Poziom 11  

    Witam czy ktoś mi pomoże ponieważ temat stanął w miejscu i czekam na odpowiedź już dłuższy czas. Nie wiem co mam wymienić co jest zepsute, czyli nie wiem co kupić aby było ładowanie. Proszę o pomoc w tej sprawie.

  • #11 09 Cze 2011 19:00
    krzysiek7
    Poziom 33  

    Odłącz przewód od zacisku "M", miernik dołącz na zacisk "D", uruchom silnik, zacisk "M" dołącz na czas próby do plusa akumulatora. Podaj wyniki.

  • #12 12 Cze 2011 19:08
    Grzegorzy169
    Poziom 11  

    Witam dokonałem tej próby o której kolega wyżej pisał. Po uruchomieniu silnika miernik pokazywał 0 V a po dołączeniu zacisku M do plusa akumulatora wartość na mierniku pozostała taka sama. Jedyna rzecz która się zmieniła to kontrolka zaczęła dużo mocniej świecić. Aha i kontrolka cały czas świeciła. To tyle z mojej strony czekam na kolejne podpowiedzi.

  • #13 12 Cze 2011 20:01
    kidu22
    Poziom 35  

    Sprawdz prądnice zwierając Szczotkę ze wzbudzeniem. POwinna produkować prąd.

  • #14 13 Cze 2011 00:52
    krzysiek7
    Poziom 33  

    Grzegorzy169 napisał:
    Po uruchomieniu silnika miernik pokazywał 0 V a po dołączeniu zacisku M do plusa akumulatora wartość na mierniku pozostała taka sama. Jedyna rzecz która się zmieniła to kontrolka zaczęła dużo mocniej świecić.

    Coś kiepskie te Twoje pomiary. Twierdzisz że napięcie na prądnicy cały czas było 0V i nie zmieniało się, to jakim cudem kontrolka zaczęła dużo mocniej świecić?
    Sprawdź działanie miernika i ponownie do dzieła.

  • #15 13 Cze 2011 10:46
    jack63
    Poziom 40  

    kidu22 napisał:

    Cytat:
    Sprawdz prądnice zwierając Szczotkę ze wzbudzeniem. POwinna produkować prąd.


    W zasadzie od tego powinno się zacząć wszelkie prace.
    Ja dodałbym sprawdź co masz na masie "-" czy "+" jak prądnica da jakieś napięcie.

    Temat ciągnie się jak guma do żucia, a efektów nie widać. Praktycznie nic nie wiadomo o prądnicy a dyskusja toczy się o regulatorze. Dla mnie bez sensu. Żaden regulator nie pomoże jak prądnica jest do niczego.

    Autor tematu nie robi nic aby rozwiązać problem. Nie doucza się i nie wykonuje poleceń kolegów chcących pomóc. Ciekaw jestem ile tematów o prądnicach przeczytał??? Wygląda na to jakby chciał aby ktoś naprawił mu prądnicę przez internet. Niestety tak się nie da. Nie ma wtyczki i zdalnego pulpitu...

  • #16 22 Lip 2015 12:38
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Witam!

    Widze, że watek odpowiedni więc skorzystam z okazji i popytam. Rodzinie zachciało się remontować Jawe 250. Zaprzęgli mnie do zrobienia instalacji elektrycznej. W motorze oryginalnie siedziała prądnica z plusem na kaście i regulatorem mechanicznym. Zostało to wszystko zdemontowane, bo nie działało i z innego motoru został założony stojan z minusem na kaste o ozn. D634/01 (doczytałem się, że jest on z Jawy 350) i po uruchomieniu wszystkiego uzyskam minus na kaste. Ma on wyprowadzenia opisane literkami "D" i "M".
    Idąc dalej tropem internetowym wyczytałem, że będzie pasował regulator elektroniczny o ozn. RP-15T. Ma on 3 wyprowadzenia "szcz" "+6V" i "wzb.".
    Teraz jak wszystko do kupy połączyć żeby ładowało.

    Pozdrawiam wszystkich i dziękuje za ewentualne podpowiedzi.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo