Witam, dzisiaj po sprawdzeniu Vagiem mojej Fabii wyskoczyły mi następujące błędy:
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16556 System zbyt bogaty (strona 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Po przeczytaniu wielu tematów na różnych forach (także tym) wziąłem się za sprawdzenie bloków 030 i 031.
WYNIKI:
LPG:
BLOK 30
BLOK 31
Wartości wachają się od 0.18 V do 1.25 V
BENZYNA:
BLOK 30
BLOK 31
Wartości stoją na poziomie około 0.08 V (obroty 700). Przy dodaniu gazu napięcie zwiększa się tak jak na rysunku.
Testy przeprowadzałem przy temperaturze silnika ponad 80 stopni Celsjusza.
Co do objawów, to zauważyłem na PB duże wachnięcia obrotów, np. przy cofaniu przy niskich obrotach i wciśnięciu sprzęgła wskazówka obrotów porządnie lata w dół nawet do 600-700obr. Podczas postoju natomiast zarówno na gazie jak i benzynie silnikiem delikatnie szarpie (i przy okazji całym samochodem).
Silnik 1,4MPI 44 kW, 2000 r.
Instalacja II generacji, Lovato, Stag-2,
PYTANIA:
1. Czy na pewno padła mi sonda lambda?
2. Czy emulator powinien podawać tak duże napięcie? (podaje do 1.25 V, a czytałem, że powinien podawać max do 1 V)
3. Oryginalna sonda lambda ma numer katalogowy: 047906265B (580 zł), zamiennik Boscha: 0 258 006 270 (380 zł). Chciałbym kupić uniwersalny zamiennik Boscha (ok. 200 zł) i po prostu dołączyć kable (zachowując ich prawidłową długość) do wtyczki istniejącej. Tylko pytanie - jaki uniwersalny zamiennik Boscha?
Dziękuję za JAKIEKOLWIEK rady, opinie lub linki do odpowiednich tematów. Co do tekstów, że temat był wałkowany to zdaję sobie z tego sprawę, ale szukałem i nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi.
Pozdrawiam.
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16556 System zbyt bogaty (strona 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Po przeczytaniu wielu tematów na różnych forach (także tym) wziąłem się za sprawdzenie bloków 030 i 031.
WYNIKI:
LPG:
BLOK 30

BLOK 31
Wartości wachają się od 0.18 V do 1.25 V

BENZYNA:
BLOK 30

BLOK 31
Wartości stoją na poziomie około 0.08 V (obroty 700). Przy dodaniu gazu napięcie zwiększa się tak jak na rysunku.

Testy przeprowadzałem przy temperaturze silnika ponad 80 stopni Celsjusza.
Co do objawów, to zauważyłem na PB duże wachnięcia obrotów, np. przy cofaniu przy niskich obrotach i wciśnięciu sprzęgła wskazówka obrotów porządnie lata w dół nawet do 600-700obr. Podczas postoju natomiast zarówno na gazie jak i benzynie silnikiem delikatnie szarpie (i przy okazji całym samochodem).
Silnik 1,4MPI 44 kW, 2000 r.
Instalacja II generacji, Lovato, Stag-2,
PYTANIA:
1. Czy na pewno padła mi sonda lambda?
2. Czy emulator powinien podawać tak duże napięcie? (podaje do 1.25 V, a czytałem, że powinien podawać max do 1 V)
3. Oryginalna sonda lambda ma numer katalogowy: 047906265B (580 zł), zamiennik Boscha: 0 258 006 270 (380 zł). Chciałbym kupić uniwersalny zamiennik Boscha (ok. 200 zł) i po prostu dołączyć kable (zachowując ich prawidłową długość) do wtyczki istniejącej. Tylko pytanie - jaki uniwersalny zamiennik Boscha?
Dziękuję za JAKIEKOLWIEK rady, opinie lub linki do odpowiednich tematów. Co do tekstów, że temat był wałkowany to zdaję sobie z tego sprawę, ale szukałem i nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi.
Pozdrawiam.