Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.4MPI - lambda

haliniak 17 May 2011 01:47 15185 9
  • #1
    haliniak
    Level 9  
    Witam, dzisiaj po sprawdzeniu Vagiem mojej Fabii wyskoczyły mi następujące błędy:

    16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    16556 System zbyt bogaty (strona 1)
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

    Po przeczytaniu wielu tematów na różnych forach (także tym) wziąłem się za sprawdzenie bloków 030 i 031.

    WYNIKI:

    LPG:
    BLOK 30
    Skoda Fabia 1.4MPI - lambda

    BLOK 31
    Wartości wachają się od 0.18 V do 1.25 V
    Skoda Fabia 1.4MPI - lambda

    BENZYNA:
    BLOK 30
    Skoda Fabia 1.4MPI - lambda



    BLOK 31
    Wartości stoją na poziomie około 0.08 V (obroty 700). Przy dodaniu gazu napięcie zwiększa się tak jak na rysunku.
    Skoda Fabia 1.4MPI - lambda
    Testy przeprowadzałem przy temperaturze silnika ponad 80 stopni Celsjusza.

    Co do objawów, to zauważyłem na PB duże wachnięcia obrotów, np. przy cofaniu przy niskich obrotach i wciśnięciu sprzęgła wskazówka obrotów porządnie lata w dół nawet do 600-700obr. Podczas postoju natomiast zarówno na gazie jak i benzynie silnikiem delikatnie szarpie (i przy okazji całym samochodem).

    Silnik 1,4MPI 44 kW, 2000 r.
    Instalacja II generacji, Lovato, Stag-2,

    PYTANIA:
    1. Czy na pewno padła mi sonda lambda?

    2. Czy emulator powinien podawać tak duże napięcie? (podaje do 1.25 V, a czytałem, że powinien podawać max do 1 V)

    3. Oryginalna sonda lambda ma numer katalogowy: 047906265B (580 zł), zamiennik Boscha: 0 258 006 270 (380 zł). Chciałbym kupić uniwersalny zamiennik Boscha (ok. 200 zł) i po prostu dołączyć kable (zachowując ich prawidłową długość) do wtyczki istniejącej. Tylko pytanie - jaki uniwersalny zamiennik Boscha?

    Dziękuję za JAKIEKOLWIEK rady, opinie lub linki do odpowiednich tematów. Co do tekstów, że temat był wałkowany to zdaję sobie z tego sprawę, ale szukałem i nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi.

    Pozdrawiam.
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Sonda lezy to fakt. Pytanie dlaczego? Sprawdź zasilanie na grzałke. Wypnij emulator i pojezdzij na gazie, zrób analize spalin. jezeli nie wzbudzi sie sonda to ja wymień.
  • #3
    haliniak
    Level 9  
    Sonda wymieniona i nic :/ Ciagle to samo. Na odlączonym emulatorze tez. Przy obrotach 1500-2000 sonda ladnie "robi górki" na wykresie, ale przy 800 obr dalej 0,04V i objawy te same, czyli szarpanie. No i blad 16555 zbyt uboga mieszanka.
  • #4
    makidede
    Level 16  
    sprawdzić fałszywe powietrze-sonda pokazuje rzeczywisty stan mieszanki na biegu jałowym-uboga czyli nadmiar powietrza
  • #5
    haliniak
    Level 9  
    a jakis sposob na "lokalizacje" lewego powietrza?
  • #6
    makidede
    Level 16  
    np:spryskiwaczem z benzyną ekstrakcyjną (podejrzewam uszczelke kolektora ssącego)
  • #7
    zdzisek11
    Level 14  
    WD popryskac miejsca polaczen.jesli jest nieszczelnosc to bedzie zmiana obrotow
  • #8
    haliniak
    Level 9  
    Jaki czas temu mialem strzal gazu, wiec jest to prawdopodobne. Rozumiem ze po psikaniu obroty sie zwiekszą - ale zauwazalnie? czy ciezko wysluchac jak zasysa lewe "paliwo"?

    I jeszcze jedno - da się może jakoś vagiem zmieżyć ciśnienie w kolektorze ssącym i na tej podstawie się zorientować czy to to?

    I ostatnie: czy wtedy gdyby byla nieszczelnosc na dolocie nie byloby tych objawow na gazie tez?
  • #9
    haliniak
    Level 9  
    Niestety uklad szczelny (przynajmiej nie znalazlem nigdzie usterki). Odpinalem dzisiaj po kolei wtyczki od wtryskow i przy kazdym widac roznice w pracy silnika, wiec to tez nie wtryski. Ale wracajac do ciśnienia w kolektorze ssącym, to na benzynie wynosi ono zawsze około 500miibar na benzynie i 400 na gazie. Z tego co zdazlem wyczytac to chyba troche za duzo. Zgadza sie?
  • #10
    rationis
    Level 13  
    Znalazłeś rozwiązanie problemu?
    Jeżeli nie to proponuję sprawdzić przewody idące od wtyku do wiązki, w Twoim silniku są cztery i najprawdopodobniej któryś jest naderwany. Żeby dobrze zobaczyć odsuń peszel z 10cm, aż do miejsca gdzie łączy się z innymi przewodami. Być może montujący gaz nie wykazał się starannością lub się bardzo spieszył.