Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.4MPI - lambda

haliniak 17 May 2011 01:47 15572 9
  • #1
    haliniak
    Level 9  
    Witam, dzisiaj po sprawdzeniu Vagiem mojej Fabii wyskoczyły mi następujące błędy:

    16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
    16556 System zbyt bogaty (strona 1)
    brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

    Po przeczytaniu wielu tematów na różnych forach (także tym) wziąłem się za sprawdzenie bloków 030 i 031.

    WYNIKI:

    LPG:
    BLOK 30
    Skoda Fabia 1.4MPI - lambda

    BLOK 31
    Wartości wachają się od 0.18 V do 1.25 V
    Skoda Fabia 1.4MPI - lambda

    BENZYNA:
    BLOK 30
    Skoda Fabia 1.4MPI - lambda

    BLOK 31
    Wartości stoją na poziomie około 0.08 V (obroty 700). Przy dodaniu gazu napięcie zwiększa się tak jak na rysunku.
    Skoda Fabia 1.4MPI - lambda
    Testy przeprowadzałem przy temperaturze silnika ponad 80 stopni Celsjusza.

    Co do objawów, to zauważyłem na PB duże wachnięcia obrotów, np. przy cofaniu przy niskich obrotach i wciśnięciu sprzęgła wskazówka obrotów porządnie lata w dół nawet do 600-700obr. Podczas postoju natomiast zarówno na gazie jak i benzynie silnikiem delikatnie szarpie (i przy okazji całym samochodem).

    Silnik 1,4MPI 44 kW, 2000 r.
    Instalacja II generacji, Lovato, Stag-2,

    PYTANIA:
    1. Czy na pewno padła mi sonda lambda?

    2. Czy emulator powinien podawać tak duże napięcie? (podaje do 1.25 V, a czytałem, że powinien podawać max do 1 V)

    3. Oryginalna sonda lambda ma numer katalogowy: 047906265B (580 zł), zamiennik Boscha: 0 258 006 270 (380 zł). Chciałbym kupić uniwersalny zamiennik Boscha (ok. 200 zł) i po prostu dołączyć kable (zachowując ich prawidłową długość) do wtyczki istniejącej. Tylko pytanie - jaki uniwersalny zamiennik Boscha?

    Dziękuję za JAKIEKOLWIEK rady, opinie lub linki do odpowiednich tematów. Co do tekstów, że temat był wałkowany to zdaję sobie z tego sprawę, ale szukałem i nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi.

    Pozdrawiam.
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Sonda lezy to fakt. Pytanie dlaczego? Sprawdź zasilanie na grzałke. Wypnij emulator i pojezdzij na gazie, zrób analize spalin. jezeli nie wzbudzi sie sonda to ja wymień.
  • #3
    haliniak
    Level 9  
    Sonda wymieniona i nic :/ Ciagle to samo. Na odlączonym emulatorze tez. Przy obrotach 1500-2000 sonda ladnie "robi górki" na wykresie, ale przy 800 obr dalej 0,04V i objawy te same, czyli szarpanie. No i blad 16555 zbyt uboga mieszanka.
  • #4
    makidede
    Level 16  
    sprawdzić fałszywe powietrze-sonda pokazuje rzeczywisty stan mieszanki na biegu jałowym-uboga czyli nadmiar powietrza
  • #5
    haliniak
    Level 9  
    a jakis sposob na "lokalizacje" lewego powietrza?
  • #6
    makidede
    Level 16  
    np:spryskiwaczem z benzyną ekstrakcyjną (podejrzewam uszczelke kolektora ssącego)
  • #7
    zdzisek11
    Level 14  
    WD popryskac miejsca polaczen.jesli jest nieszczelnosc to bedzie zmiana obrotow
  • #8
    haliniak
    Level 9  
    Jaki czas temu mialem strzal gazu, wiec jest to prawdopodobne. Rozumiem ze po psikaniu obroty sie zwiekszą - ale zauwazalnie? czy ciezko wysluchac jak zasysa lewe "paliwo"?

    I jeszcze jedno - da się może jakoś vagiem zmieżyć ciśnienie w kolektorze ssącym i na tej podstawie się zorientować czy to to?

    I ostatnie: czy wtedy gdyby byla nieszczelnosc na dolocie nie byloby tych objawow na gazie tez?
  • #9
    haliniak
    Level 9  
    Niestety uklad szczelny (przynajmiej nie znalazlem nigdzie usterki). Odpinalem dzisiaj po kolei wtyczki od wtryskow i przy kazdym widac roznice w pracy silnika, wiec to tez nie wtryski. Ale wracajac do ciśnienia w kolektorze ssącym, to na benzynie wynosi ono zawsze około 500miibar na benzynie i 400 na gazie. Z tego co zdazlem wyczytac to chyba troche za duzo. Zgadza sie?
  • #10
    rationis
    Level 13  
    Znalazłeś rozwiązanie problemu?
    Jeżeli nie to proponuję sprawdzić przewody idące od wtyku do wiązki, w Twoim silniku są cztery i najprawdopodobniej któryś jest naderwany. Żeby dobrze zobaczyć odsuń peszel z 10cm, aż do miejsca gdzie łączy się z innymi przewodami. Być może montujący gaz nie wykazał się starannością lub się bardzo spieszył.