Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

MP4 PHILIPS GoGear Ariaz 8GB SA1ARA08K - nie włącza się

lobo0 17 May 2011 10:23 7209 5
  • #1
    lobo0
    Level 19  
    Witam,

    Odtwarzacz pracował bez zarzutu ponad 6 miesięcy.
    Podłączyłem mp4 do ładowania (do laptopa) i zostawiłem na noc. Rano na wyświetlaczu nie było nic i nie reagował na włączenie oraz nie był widoczny w systemie na laptopie.
    Po odłączeniu od ładowania również brak reakcji. Przycisk reset również nie działa.

    Chętnie odłączyłbym akumulatorek ale nie wiem jak rozebrać obudowę żeby nie uszkodzić mocowań.

    Proszę o jakieś wskazówki, może nawet obejdzie się bez rozbierania.
  • #2
    lobo0
    Level 19  
    Udało mi się go rozłożyć i okazało się że akumulator jest rozładowany do 2,4V (normalne napięcie 3,7V)
    Podładowałem go "pozaustrojowo" i odtwarzacz się uruchomił i bez podłączania do komutera działa dobrze, jednak podłączenie go poprzez USB do komputera i wybranie opcji "Ładuj i przesyłaj" resetuje urządzenie cyklicznie. W Windowsie wyskakuje komunikat o instalowaniu urządzenia po czym urządzenie znika z systemu i na tym się kończy.
    Ktoś ma jakieś wskazówki, co to może być i jak temu zaradzić?
  • #3
    RPAS
    Level 28  
    Podładuj akumulatorek tak aby złapał wyższe napięcie(zewnętrzną ładowarką) następnie zainstaluj w systemie i powinien już ładować poprawnie być może pojemnościowo jest już wyeksploatowany stąd wstępne trudności z naładowaniem
  • #4
    lobo0
    Level 19  
    Akumulator jest dobry. Po naładowaniu go do pełna i wykonaniu pełnej procedury naprawy poprzez Philips GoGear ARIA Device Manager (instalacja firmware'u i pełny format pamięci) urządzenie włącza się poprawnie.
    Podłączenie kabla USB i wybranie opcji "Ładuj i przesyłaj" resetuje urządzenie cyklicznie, przez co system nie widzi urządzenia - ładowanie w takim przypadku również nie działa.
    Nie mam już pomysłu co można jeszcze sprawdzić lub zrobić aby przywrócić go do prawidłowego funkcjonowania.
  • #5
    RPAS
    Level 28  
    A sprawdzałeś na innym kabelku....
  • #6
    lobo0
    Level 19  
    @RPAS - thx, na innym kabelku ruszyło