Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła

xxxdamian68xxx 27 Maj 2011 14:13 9670 24
  • #1 27 Maj 2011 14:13
    xxxdamian68xxx
    Poziom 8  

    Witam wszystkich forumowiczów.
    To mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość
    Posiadam Almere 1 n15 1.4 16v posiadam w niej instalacje gazową ze sterownikiem bingo s.
    Mam taki problem, że gdy silnik się rozgrzeje na gazie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania i wciśnięciu sprzęgła samochód gaśnie. Również przy zmianie biegów, kiedy wciskam sprzęgło potrafi zgasnąć ale przeważnie obroty spadają do 300obr/min a nawet mniej. Kiedy silnik jest gorący obroty na gazie są też strasznie niskie 500obr/min. Od jakiegoś czasu dużo więcej też pali.
    Czy ktoś mógł by mi doradzić w czym tkwi problem? :cry:
    Dodam jeszcze, że samochód strasznie jest mułowaty a gdy chcę szybko ruszyć to się dusi. :(:(

    0 24
  • #2 27 Maj 2011 15:25
    Jerzy Majkut
    Poziom 24  

    Witam! A może to nie jest problem wciskania sprzęgła; otóż wygląda na to, że są rozregulowane wolne obroty po rozgrzaniu silnika- miałem kiedyś taki przypadek- pomogła regulacja w serwisie, a innym razem trzeba było wymienić membrany w parowniku (stwardniały), bo regulacja była znikoma. Pozdrawiam.

    0
  • #3 29 Maj 2011 03:18
    xxxdamian68xxx
    Poziom 8  

    Jakby ktoś mógł mi powiedzieć, jakie powinny być ustawienia w bingo dla mojej almerki, byłbym wdzięczny :)
    Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła

    0
  • #4 29 Maj 2011 09:11
    Maher
    Poziom 21  

    Może zacznij od wyłączenia cut-off lub zwiekszysz wartość maksymalnego otwarcia na biegu jałowym ze zdjęć wygląda OK, najlepiej jak podłączysz kompa i w czasie jazdy zobaczysz co się dzieje w trakcie gaśnięcia. Włącz też korekcje otwierania silnika krokowego na maksymalne wartości.

    0
  • #5 29 Maj 2011 14:47
    KS2507
    Poziom 23  

    Tak jak kolega wyżej napisał wyłącz CUT OFF i ustaw PWA na 100 krokow.

    0
  • #6 30 Maj 2011 11:10
    adas_weteryniarz
    Poziom 9  

    ustawuenia w programie raczej same się nie mogły pozmieniać.

    1. kiedy filtry wymieniałeś?
    2. może być sporo syfu/oleju w parowniku i blokuja sie membramy lub/i ze starości ztwardniały.
    3. sprawdź czy aby napewno silniczek krokowy chodzi bo również mógł sie zatrzeć np. właśnie od tego syfu olejowego.
    4. jesli problem jest na gazie i benzynie to można podejrzewać że silnik łapie gdzieś lewe powietrze. jesli tylko na gazie to raczej membramy lub krokowiec.

    0
  • #7 30 Maj 2011 13:05
    xxxdamian68xxx
    Poziom 8  

    1 filtry i olej były wymienione nie dawno
    2 sporo oleju w parowniku /syfu jak to sprawdzić??
    3 śliniczek krokowy czyściłem był na nim jakby smar grafitowy taka maź a jak sprawdzić czy chodzi ?? jak silnik pracuje na gazie i od korkowca odłączę wtyczkę to chyba nie ma różnicy w pracy silnika
    4na benzynie silnik jeździ jak marzenie problemy są tylko na lpg.
    a jeśli to mębrany to da się to wymienić ?? czy trzeba cały reduktor??

    0
  • #8 30 Maj 2011 15:56
    adas_weteryniarz
    Poziom 9  

    po prostu rozgrzej silnik i spuść ten syf z parownika. jak wyleci z 70-100 ml to w środku może być niezły szlam.

    co do silniczka krokowego to możesz zobaczyć czy w ogóle chodzi na 2 metody

    - wykręć go z węża, i zostaw podłączonego do kabli. zakręć gaz w butli. odpal silnik i patrz jaką ma szczelinę silniczek [powinien być zamknięty do końca]. jak przy gazujesz i przeskoczy na gaz silniczek powinien sie ruszyć do odpowiedniej pozycji. silnik zgaśnie bo nie będzie dochodził gaz, a silniczek powinien znów się zamknąć.

    - lub możesz go wykręcić i rozkręcić i zrobić to samo ale wtedy wszystko się roz padnie i będziesz musiał składać więc lepiej tego nie rób.

    jeśli silniczek chodzi to myślę raczej że masz za szlamiony parownik.

    możesz wymienić tylko membramy lub kupić cały parownik. przy wymianie membram[o ile dobierzesz dobre] masz trochę taniej ale więcej roboty. przy wymianie całego parownika masz mniej roboty ale to trochę droższa wersja

    0
  • #9 30 Maj 2011 21:50
    xxxdamian68xxx
    Poziom 8  

    ide sprawdzić ten krokowy i spuszczę ten szlam .. a gdybym sie zdecydował na nowy parownik to jaki radzicie kupić???

    a mam jeszcze jedno pytanie co może pomoże w rozwiązaniu mojego problemu otóż samochód jest strasznie zamulony na niskich obrotach ... jedzie jak by chciał a nie mógł a jak wskoczy gdzieś tak na 3000 tys /obr to już jakoś idzie lepiej co może być przyczyną:(??

    Dodano po 2 [godziny] 50 [minuty]:

    A więc tak gdy odkręciłem tą śrubke od syfu nic nie wyleciało :idea: nie wiem czy tak powinno być ... dokonałem tego płukania parownika. troszke brudu tam było...

    odnośnie tego krokowego to chyba działa bo gdy przełączyłem na gaz to krokowiec sie otworzył a gdy zgasiłem silnik zamknął więc on jest chybaokej

    opcje cut off wyłączyłem jak radzili koledzy wyżej a gdy PWA przestawiłem na 100 było strasznie na luzie gdy wciskałem pedał gazu to silnik strzelał nie chciał wcale zwiększyć obrotów więc zrobiłem nakuke i wróciło mi do 80 kroków


    Co koledzy radzicie dalej aby on mi nie gasł przy dojeżdżaniu do każdego skrzyżowania ?? silnik ma na gazie tak że gdy puszcze noge z gazu to obroty spadną bardzo i albo same podniosą sie tak z 300 do 500 albo mi zgaśnie ...
    dodam jeszcze kilka fotek filtra powietrza reduktora i ogólnie silnika może coś pomogą

    Dodano po 11 [minuty]:

    Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła

    0
  • #10 30 Maj 2011 21:58
    KS2507
    Poziom 23  

    A jak silnik pracuje na PB też są takie objawy czy jest ok?
    Zrób kilka fotek filtra i reduktora.
    Na próbę możesz założyć śrubę zamiast silniczka krokowego.
    Emulację ustaw tak H-400 L-600
    Co do reduktora to polecam taki cena przyzwoita i całkiem trwały.

    http://moto.allegro.pl/reduktor-parownik-tomasetto-at07-bluestar-z-100hp-i1630000133.html

    Po puszczeniu gazu podczas jazdy na luzie obroty powinny spaść na ok 1200obr/min i po 2sek do ok 800 czy na PB tak jest ? jeśli nie to musisz sprawdzić i przeczyścić cały układ dolotowy.

    Jeśli masz laptopa to dobrze by było zobaczyć podczas jazdy co się dzieje podczas gaśnięcia silnika czy go zalewa czy może brakuje mu gazu.

    0
  • #11 30 Maj 2011 22:26
    xxxdamian68xxx
    Poziom 8  

    na benzynie jest wszystko ok obroty mam tak 750... i nigdy nie gaśnie po wciśnięci sprzęgła



    Laptopa mam a jak to sprawdzić co się dzieje czy brakuje gazy czy go zalewa??
    powiem może jeszcze nie wiem czy tak powinno być ale jak jest odczyt sondy lambdy to podczas jazdy jes cały czas bogata uboga bogata uboga i to cały czas

    0
  • #12 30 Maj 2011 22:51
    KS2507
    Poziom 23  

    Tak ma być sonda ma zmieniać wartości ,zobacz co pokazuje sonda gdy silnik gaśnie i czy silniczek się otwiera czy zamyka.
    Reduktor raczej jest ok skoro silniczek pracuje w małym zakresie obrotów.
    Zwiększ zakres pracy silniczka dla biegu jałowego na +25 i -25 .

    Gdy zwiększyłeś PWA na 100 to silnik strzelał w filtr czy w tłumik?

    0
  • #13 30 Maj 2011 22:56
    Maher
    Poziom 21  

    xxxdamian68xxx napisał:
    czy tak powinno być ale jak jest odczyt sondy lambdy to podczas jazdy jes cały czas bogata uboga bogata uboga i to cały czas


    Tak powinno być jak jest OK (sonda cały czas ma falować, na wolnych obrotach też tylko pewnie falowanie jest wolniejsze). Zobacz co się dzieję w trakcie przejścia z wysokich obrotów na wolne z sondą lambda (najlepiej aby w trakcie przejścia z wys. na niskie była na bogatej mieszance i po chwili się stabilizowała. Ułóż sobie też przewody wysokiego napięcia tak aby się ze sobą nie stykały i nie dolegały do metalowych części. Sprawdź też stan zaworów (kiedy były ostatnio regulowane ?).

    0
  • #14 31 Maj 2011 13:13
    xxxdamian68xxx
    Poziom 8  

    KS2507 napisał:
    Tak ma być sonda ma zmieniać wartości ,zobacz co pokazuje sonda gdy silnik gaśnie i czy silniczek się otwiera czy zamyka.
    Reduktor raczej jest ok skoro silniczek pracuje w małym zakresie obrotów.
    Zwiększ zakres pracy silniczka dla biegu jałowego na +25 i -25 .

    Gdy zwiększyłeś PWA na 100 to silnik strzelał w filtr czy w tłumik?



    czyli gdy silnik gaśnie mam zobaczyc czy sonda jest bogata czy uboga ???

    gdy zwiekszyłem PWA na 100 to silnik tak miał ciezko podniesc sie na obrotach
    dusił sie ....i gdy zwiększyłem obroty do 4000 tys i pościłem gaz jak opadal z obrotow to byly strzaly w tlumik......

    Dodano po 3 [minuty]:

    Maher napisał:
    xxxdamian68xxx napisał:
    czy tak powinno być ale jak jest odczyt sondy lambdy to podczas jazdy jes cały czas bogata uboga bogata uboga i to cały czas


    Tak powinno być jak jest OK (sonda cały czas ma falować, na wolnych obrotach też tylko pewnie falowanie jest wolniejsze). Zobacz co się dzieję w trakcie przejścia z wysokich obrotów na wolne z sondą lambda (najlepiej aby w trakcie przejścia z wys. na niskie była na bogatej mieszance i po chwili się stabilizowała. Ułóż sobie też przewody wysokiego napięcia tak aby się ze sobą nie stykały i nie dolegały do metalowych części. Sprawdź też stan zaworów (kiedy były ostatnio regulowane ?).




    sonde zobacze.... a zawory nie wiem kiedy byly regulowane .. a to cos pomoze???????????nie slychac luzow narazie

    Dodano po 3 [godziny] 31 [minuty]:

    KOLEDZY A CO ILE SIE WYMIENIA REDUKTOR ??
    BO TEN MÓJ MA JUZ OD 2004 ROKU MOŻE JUZ CZAS NA NIEGO ??

    0
  • #15 31 Maj 2011 18:00
    KS2507
    Poziom 23  

    Reduktor wymienia się co ok 100tyś/km zależnie od jakości gazu,a zawory w tym silniku reguluje się specjalnymi podkładkami które można dostać chyba tylko w serwisie jeśli nie klekoczą to bym ich nie ruszał.
    Skoro po przestawieniu PWA na 100 strzelał w tłumik to było za bogato ,chociaż moja almera od kąd założyłem gas strzela w tłumik a z jazdą niema najmniejszego problemu.
    Tak sprawdź co pokazuje sonda gdy silnik gaśnie bogato czy ubogo.

    0
  • #16 31 Maj 2011 21:00
    Maher
    Poziom 21  

    Zawory przy LPG powinieneś sprawdzać maksymalnie co 30tys.km, jak tego nie robisz to możesz szybko załatwić głowicę (powypalać zwłaszcza zawory wydechowe). Jak regulację masz na podkładkach to podkładki są dostępne w sklepach zajmujących się regeneracją głowić i sprzedażą części (do toyoty podkładka ok. 11zł/szt). W renault też mi gasł przy dojeżdżaniu do świateł tylko na LPG, wymieniłem prawie wszystko i po regulacji zaworów się dopiero uspokoiło.

    0
  • #17 31 Maj 2011 21:24
    arti118
    Poziom 11  

    Witam miałem dokładnie taką samą sytuacje ale w Fiacie, gazownicy chcieli wymieniać reduktor a co się okazało, zapowietrzone chłodzenie reduktor zimny po odpowietrzeniu jak ręką odjął.

    0
  • #18 31 Maj 2011 23:11
    xxxdamian68xxx
    Poziom 8  

    Panowie membrany w reduktorze sztywne i popękane doradźcie jaki nowy reduktor by pasował do almery 1996r 1.4 16v 75 koników z sterownikiem bingo s i żeby miał ten czujnik temperatury

    Dodano po 6 [minuty]:

    Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła Nissan Almera 1 N15 1996r bingo s gaśnie przy wciśnięciu sprzęgła

    Dodano po 1 [minuty]:

    wrzucam zdjęcia starego reduktora może pomoga w wyborze nowego :) a co to za kabelki które oznaczyłem na jednym zdjęciu na tym pierwszym dokładnie

    Dodano po 15 [minuty]:

    Panowie i jeszcze taki zeby był ze zintegrowanym filtrem gazu najlepiej :)

    0
  • #20 01 Cze 2011 09:52
    adas_weteryniarz
    Poziom 9  

    tak jak podejrzewałem.

    tomasetto jest w miarę tani i żywotny. miałem taki jak w linku zamontowany w 2 autach i śmigały bez problemów. tak więc możesz spokojnie montować taki. on ma dodatkowo stałą dawke gazu do wolnych obrotów więc nie zgaśnie nigdy na zakretach silnik. zanim kupisz na alegro to pojedź do jakiegoś gazownika i zapytaj sie ile by chciał za taki reduktor jak sobie sam założysz? mi się akurat nie opłacało kupowac na alegro bo u gazownika kupiłem jedynie 5 zł drożej niż z alegro z przesyłką.

    0
  • #21 01 Cze 2011 10:41
    xxxdamian68xxx
    Poziom 8  

    Panowie a nie lepiej kupić jakiś Lovato ??? nie są lepsze?? i najlepiej żeby miał jakąś "śrubke" do regulacji tych wolnych obrotów żeby problem w końcu znikł :):)może być troszke droższy nawet aby był dobry :):)

    A Czy ten Tomasetto ma miejsce na ten czujnik temperatury zebym mógł go wkręcić??

    0
  • #22 01 Cze 2011 18:14
    Maher
    Poziom 21  

    xxxdamian68xxx napisał:


    A Czy ten Tomasetto ma miejsce na ten czujnik temperatury zebym mógł go wkręcić??


    Tak jak w twoim starym reduktorze odkręcasz jedną z śrub mocujących i w to miejsce przykręcasz czujnik (najlepiej aby był jak najniżej zamocowany).
    Co do reduktora to te wyżej wymieniane są wystarczające, tomasetto ma ten plus że filtr jest zintegrowany i lepiej się go wymienia.

    0
  • #23 02 Cze 2011 09:52
    xxxdamian68xxx
    Poziom 8  

    Panowie reduktor zamówiony

    teraz prosił bym o jakąś instrukcje jak to wyregulować żeby ładnie jeździło i nie dużo paliło

    najpierw zabawa przy reduktorze czy przy laptopie??

    0
  • #24 03 Cze 2011 17:15
    KS2507
    Poziom 23  

    Zamontuj nowy reduktor rozgrzej silnik do 90* .na początek tą mosiężną śrubę u góry zakręć całkowicie i zrób naukę PWA powinno się ustawić tak od 80 do 100 kroków,jeśli będzie mniej niż 80 to wkręć tą plastikową śrubę o pół obrotu,a jeśli więcej niż 100 to wykręć ją o pól obrotu i tak aż PWA ustawi się po nauce pomiędzy od 80 do 100 kroków.

    0
  • #25 26 Cze 2011 22:13
    bodytko
    Poziom 1  

    wiec jak to zrobić?
    1.reduktor na wprost do kierunku jazdy!
    2.w reduktorze ustawić wolne obroty tak by mieszanka przechodziła z ubogiej na bogatą (efekt fali) bedzie widać też w emulacji sondy wykres owej fali!
    3.po problemie!

    0