Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

punto 2 1.3 jtd słabo się wkręca na obroty, muł na obrotach do 3 tyś

09 Cze 2011 21:38 5234 9
  • Poziom 9  
    witam wszystkich, pisze ponieważ potrzebuje pomocy
    niedawno zakupiłem punto 2 fl 2004r z silnikiem 1.3 multijet jtd
    problem polega na tym, że samochód słabo się wkręca na obroty, do 3 tyś po 3 tyś załącza się turbina i samochód jedzie dobrze, gdy wcisne cały gaz w dolnym zakresie obrotów samochód zamula, dopiero gdy popuszcze i zaczne wciskać powoli jakoś się zbiera ale i tak nie zadobrze, dopuki turbina się nie załączy opornie idzie mu rozpędzanie się
    byłem na kompie było kilka błędów które zosttały skasowane, kupiłem drugi przepływomierz i dalej nic, dodam że auto chodzi tak samo z odpiętym przepływomierzem jak i z podpiętym(i stary i nowy) chyba że przepływka też zepsuta tą co kupiłem, ale jak to sprawdzić nowa to koszt 450 zł a nie chcę kupić kolejnej bo niewiadomo czy to ona daje takie efekty, silnik ładnie pracuje, nie kopci.
    proszę o pomoc
    pozdrawiam
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 21  
    Jakie błędy?
    Taki problem przy pełnym otwarciu przepustnicy i brak przy delikatnym otwieraniu wygląda na błędne wskazania ciśnienia doładowania.
  • MetalworkMetalwork
  • Moderator Samochody
    Jeśli były błędy to jakie? Samo skasowanie błędów nie usunie usterki. Błędy to wszystko, ważne są też parametry bieżące, tyle że trzeba umieć zinterpretować. Do diagnostyki wystarczy FIAT ECU Scan (pełna wersja) i... wiedza jak zinterpretować to co pokazuje się na ekranie.

    Punto 2FL z tym silnikiem to generalnie jest straszny muł... ale bardzo ekonomiczny.
  • Poziom 9  
    były 3 błędy z przepływomierzem, jeden ze świecą żarową(podobno jedna spalona) i jeszcze kilka: poduszki, wspomaganie łącznie chyba 9
    co to jest ciśnienie doładowania?co tym steruje? pedał gazu?
    czy to możebyć zatkany katalizator? pozdr
  • Moderator Samochody
    Nic tym nie steruje, to jest ciśnienie jakie wytwarza turbina, ECU ma możliwość jej odłączenia ale sterowania (zmiennej geometrii) w tym aucie nie ma. Same błędy niewiele mówią, bo np. ten może być spowodowany m.in. mechaniczną usterką turbiny, nieszczelnością w obrębie układu dolotowego bądź awarią czujnika ciśnienia doładowania.
  • Poziom 42  
    Zacznijmy od tego że w tym aucie nie ma pojęcia "załącza się turbina". Ona kręci się cały czas, bardziej lub mniej. Podgląd parametrów a w zasadzie porównanie czego sterownik się spodziewa a co jest w rzeczywistości...
  • Poziom 9  
    kortyleski napisał:
    Zacznijmy od tego że w tym aucie nie ma pojęcia "załącza się turbina". Ona kręci się cały czas, bardziej lub mniej. Podgląd parametrów a w zasadzie porównanie czego sterownik się spodziewa a co jest w rzeczywistości...

    czyli możliwe żeby turbina była uszkodzona???
    powyżej 3 tyś czuć że ciśnie, wąż też twardnieje
  • Poziom 42  
    Co czuć i co twardnieje to można sobie w knajpie przy piwku pogadać. Poważne podejście to przyrządy pomiarowe i przeprowadzone pomiary
  • Poziom 21  
    bede86 napisał:
    czyli możliwe żeby turbina była uszkodzona???
    powyżej 3 tyś czuć że ciśnie, wąż też twardnieje


    Z całym szacunkiem, ale 3 krpm to na diesla bardzo wysokie obroty

    3 błędy przepływomierza i na tym bym się skupił, z tym że przepływomierz może wskazywać na wiele usterek: podciśnienia, elektrozawory itd
  • Poziom 9  
    kortyleski napisał:
    Co czuć i co twardnieje to można sobie w knajpie przy piwku pogadać. Poważne podejście to przyrządy pomiarowe i przeprowadzone pomiary

    MASZ RACJE TYLKO POMARY POWINIEN PRZEPROWEADZIĆ JAKIŚ MECHER A NIE KTOŚ KTO POWIE-BYŁY JAKIEŚ 3 BŁĘDY ALE NIE WIE O CO CHODZI, CHYBA TYLKO SERWIS RATUJE