Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Land Rover Freelander 1.8 Benzyna rozrząd

19 Cze 2011 15:14 39225 31
  • Poziom 2  
    Jak ustawić rozrząd w Freelanderze 1.8 Beznzyna z 1999r. po zdjęciu głowicy?
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    Land Rover Freelander 1.8 Benzyna rozrząd
    A tak.
  • Poziom 10  
    zeimp napisał:
    Land Rover Freelander 1.8 Benzyna rozrząd
    A tak.



    ale pamiętaj ze dolne kolo zebate obraca sie 2x szybciej niż obydwa górne wiec nie jest to takie oczywiste.
  • Poziom 30  
    nasa-photon napisał:
    ale pamiętaj ze dolne kolo zebate obraca sie 2x szybciej niż obydwa górne wiec nie jest to takie oczywiste.
    [

    A jakie to ma znaczenie przy już zdjętym pasku?? Jeśli jest klin to zawsze położenie "na znak" będzie odpowiadało temu samemu położeniu tłoków...
    pozdr
  • Poziom 14  
    Nie do końca zgodzę się z kolegą. Koło na wale głównym można ustawić w dwóch położeniach, gdyż wykonuje ono dwa obroty na jeden obrót koła na wałku rozrządu. Do prawidłowego ustawienia trzeba sprawdzić czy pierwszy tłok jest w górnej pozycji.
  • Poziom 34  
    Dwa obroty w których jeśli koło znajduję się na znaku pierwszy cylinder jest zawsze w GMP. Później zależy który to jest już suw. Załącznik kolegi Zeimp pokazuje jak mają być ustawione wałki żeby pierwszy cylinder był w pracy. Gdy znaki były by skierowane ku sobie pierwszy cylinder byłby tez w GMP ale pomiędzy suwem wydechy a ssania.
  • Pomocny post
    Moderator na urlopie...
    czajkagor napisał:
    Koło na wale głównym można ustawić w dwóch położeniach,

    Nie ma takiej możliwości - totalna bzdura! Nie patrz na złożony rozrząd, weź po uwagę sam blok silnika z tłokami! Jeśli wszystko będzie na znakach, to nie ma możliwości, żeby było źle!!!
  • Poziom 14  
    Jaka bzdura?
    Koło na wale głównym ma średnicę 2x mniejszą niż na wałkach, a więc wykonuje dwa obroty na jeden obrót rozrządu. Jeżeli przy demontażu paska i głowicy koło głowicy było przestawione o jeden obrót tłok w pierwszym cylindrze będzie w pozycji środkowej, i przy takim położeniu pomimo ustawienia na znakach nie ma możliwości uruchomienia silnika. Proponuję to sprawdzić a potem pisać, że to bzdura.

    Moderowany przez manta:

    Kolega poczyta sobie, o mechanice przekładni pasowych i dopiero wtedy zacznie się udzielać na forum. Następne takie nowości nagrodzę w odpowiedni sposób.

  • Moderator na urlopie...
    zeimp napisał:
    Nie patrz na złożony rozrząd, weź po uwagę sam blok silnika z tłokami!
    przem27 napisał:
    A jakie to ma znaczenie przy już zdjętym pasku??

    Kolego czajkagor, zanim bzdury będziesz pisał, proszę o nauczenie się czytania ze zrozumieniem! My bardzo dobrze znamy zasady działania silników spalinowych i rozrządów, o jakich jeszcze się pewnie Tobie nie śniło. Zobacz pierwszy post autora:
    gryffi13 napisał:
    Jak ustawić rozrząd w Freelanderze 1.8 Beznzyna z 1999r. po zdjęciu głowicy?

    I dopiero się wypowiadaj i na temat. Mądrować tutaj nie musisz!!!
    Moderatorów i adminów - serdecznie przepraszam za tą wypowiedź.
  • Poziom 10  
    Jeśli ustawisz wał korbowy na znak to tłok stoi w górnym położeniu i teraz ile razy wałem nie przekręcisz ,raz czy dwa czy trzy czy sto to po każdym obrocie wału znak wraca na swoje miejsce i tłok też więc jakie to ma znaczenie? A właśnie po to jest schemat wyżej i znaki na kołach żeby po zdjęciu głowicy poustawiać wszystko z powrotem.
    Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Do autora, pod żadnym pozorem nie ruszaj wałem jak masz zdjętą głowicę, chyba że założyłeś blokady na tuleje cylindrowe. Następna sprawa, nie jestem pewien , ale wydaje mi się że na znakach tłoki nie są w tdc( muszę to sprawdzić jutro), są w połowie. Masz rysunek który Ci wysał kolega Zempi i ustaw tak jak tam
  • Poziom 34  
    Tak jak kolega Panam napisał tłoki są w połowie czyli 90 stopni przed GMP. ale to nie zmienia faktu że obrót to obrót. i jeśli kolega ma ściągniętą głowicę i kręcił wałem to musi tylko ustawić na znak. Później zgodnie ze schematem ustawić wałki i po sprawie.
  • Poziom 29  
    Nie zapominając zablokować tuleji

    Dodano po 1 [minuty]:

    bo inaczej szambo w misce
  • Poziom 30  
    panam napisał:
    Nie zapominając zablokować tuleji

    Dodano po 1 [minuty]:

    bo inaczej szambo w misce


    Możesz proszę to rozwinąć? Chodzi o to że tuleja wylezie z bloku wraz z tłokiem?
  • Poziom 19  
    przem27 napisał:
    panam napisał:
    Nie zapominając zablokować tuleji

    Dodano po 1 [minuty]:

    bo inaczej szambo w misce


    Możesz proszę to rozwinąć? Chodzi o to że tuleja wylezie z bloku wraz z tłokiem?

    Jak masz wbitą tuleje w blok i nie trzyma się zbyt mocno (na 2 oringach) jest ryzyko że jak tłok będzie szedł do góry może wypchnąć tuleję cylindrową . Aby tak się nie stało przykręca się płaskownik do 1 i ostatniej śruby głowicy (oczywiście na śruby daje się rurki żeby uzupełnić długość głowicy .
  • Poziom 29  
    Zapytanie do autora, czy dałeś radę? Do pozostałych uczestników, wszystko co powinien wiedzieć autor jest powyżej
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich. Pozwolę sobie dołączyć do tego tematu, a mianowicie może mi ktoś wytłumaczy dziwne zjawisko w Land Roverze 1.8 16V. Po wymianie uszczelki i tłoka ustawiony został rozrząd tak ja na schemacie wyżej i silnik nie odpalił ( brak sprężania na 1 i 2 cylindrze)- następnie znów ustawiłem wszystkie kola na znakach, zdjąłem pokrywę klawiatury i jak się okazało obydwa wałki ustawione były w ten sam sposób otwierając na tłoku w tym samym czasie zawory ssące wydechowe. Przestawiłem wałek wydechowy o 180 stopni- auto odpaliło ale nie miało siły. Na koniec ustawiłem "po chłopsku" rozrząd ( tłok w górze krzywki na wałkach w "V" ) i auto w miarę równo pracuje i ma normalną moc ale żadne znaki się nie pokrywają. I teraz pytanie -dlaczego mimo prawidłowego według schematu ustawienia kół na wszystkich znakach wałki są ustawione tak samo ?. Dodam iż gdy znak na kole wału korbowego jest na swoim miejscu to tłok 1 cylindra jest w ok połowie suwu ( według większości opisów na forum - prawidłowo)
  • Poziom 29  
    Oba koła na wałkach rozrządu są takie same, ale na mają dwa miejsca na klin w zależności od tego na który wałek zakładasz, więc może ktoś żle założy kółka, poza tym znaki z przodu mają oznaczenia ex i in. pamiątaj że ten silnik nie jest z tłokami w górze przy znakach, dlatego krzywki są inaczej. Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Dzięki. Właśnie miałem takie podejrzenie że koło na wałku wydechowym obrócone jest o 180 stopni ponieważ gdy był IN do EX na pierwszym tłoku na wałkach krzywki były ustawione tak samo symetrycznie i otwierały jednocześnie zawory ssące i wydechowe, po przestawieniu IN do IN silnik odpalił ale nie miał siły i dławiło go. Po ustawieniu " po chłopsku" jeździ jak na benzynie tak i gazie. Ale przy najbliższej okazji zobaczę jeszcze koła na wałkach ponieważ już jest tam kilka znaków zrobionych przez kogoś przy jakiś wymianach. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Witam, też mam ten problem. z tego co rozumiem to czajkagor cos o tym pisal wiec go niepotrzebnie krytykowaliscie. mam ten sam problem z ustawieniem koł a dokladnie z ustwieniem na tulejkach rozprężnych. Wedlug programu nalezy ustawic na znakach ale kola mozna zamontowac na dwa sposoby. Jezeli dojdzie do tego pozycja walu nie w gmp. to zostaje metoda prob i bledow. Moim zdaniem najlepiej bedzie ustawic tloki do gory i zawory na mijanke poczatek ssania koniec wydechu. potem obrocic na znaki walu i ustawic kola na tuleje ustalajace. Poprawcie mnie jesli zrobilem jakis blad. Pozdrawiam Grzesiek

    Dodano po 7 [minuty]:

    Witam, to jest proste nalezy ustawic wedlug opisu na kolach. Od strony kolektora ssącego klin musi być na IN a na kole od strony kolektora wydechowego na EXAUS. Potem zostaje ustawienie na znaki. Milego grzebania.
  • Poziom 12  
    Czy coś nie jest nie tak z tym rysunkiem? Exhaust czyli wydech jest w tym silniku po prawej stronie patrząc od rozrządu więc wałki chyba powinny być przestawione o 180 stopni?
  • Poziom 14  
    Ja się nie liczę bo jak widzę czytanie jest ważniejsze od praktyki.
  • Poziom 29  
    Nie czytanie tylko tylo praktyka i wiedza o czym czytasz
  • Poziom 8  
    Witam od świeże temat pękł mi pasek rozrzadu w land rover freelander 1.8 benzyna i teraz pada pytanie czy można założyć nowy pasek czy nie da rady bo mogło padło jeszcze coś??? pozdrawiam i dziekuje za jakieś podpowiedzi
  • Poziom 11  
    Daniel 26 zapewne zawory też się pogięły. Trzeba ściągnąć głowicę i obadać jak wygląda sprawa.
  • Poziom 9  
    witam serdecznie, właśnie skończyłem dzisiaj freelandera z 2005r. 1.8 benzyna, też się troszeczkę motałem z rozrządem ale stwierdziłem że skoro fabryka zrobiła znaki na wałkach i wale to tak ma być. rozrząd złożony na znaki i autko chodzi ba wręcz lata. jak ustawiłem go na tzw mijankę to w ogóle nie chciał odpalić strzelał w kolektor ssący. panowie ustawiajcie tak jak biblia pokazuje a będzie dobrze. a dla 100% pewności róbcie dodatkowe własne oznaczenia, dziękuję pozdrawiam. :)
  • Poziom 30  
    Tylko jak pękł pasek to możesz sobie znaczyć...:)
  • Poziom 9  
    no to wtedy głowice ściągać (albo co mało prawdopodobne założyć pasek i sprawdzic kompresje) ten rozrząd ma być ustawiony na znaki i będzie chodzić :)
  • Poziom 2  
    A jak zamontować koła na głowicy bo są dwie możliwości żeby bolec był na ex albo na in jak ma być zamontowana prawa a jak lewa