Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wskaźnik temperatury czy termostat w passacie 93r.

21 Lis 2004 18:13 4317 13
  • Poziom 11  
    Witam!
    Wcześniej pisałam o moich watpliwościach odnośnie termostatu cieczy chłodzącej - podejrzewałam, że jest zepsuty, bo passek pali mi w mieście jakieś 18l/100 km LPG. Na zegarze temperatury wskaźnik temperatury ledwo drgnął po przejechaniu jakichś 3 km po mieście. Teraz sprawdziłam na trasie ok 100 km. Co się okazało? Otóż wskaźnik podniósł się po jakichś 15 km do 60 stopni i tak się utrzymywał, a później opadł. Jadę jutro do mechanika. A teraz pytania do szanownych Panów:

    1) Zastanawiam się, czy przy zepsutym termostacie ogrzewanie może działać prawidłowo. W moim aucie dosyć szybko leci ciepłe powietrze. Czy to może być więc zepsuty termostat? Podobno nie miałabym wówczas ogrzewania w aucie.
    2) A może to walnięty zegar? Dlaczego pokazuje takie wahania temperatury? Właściwie wg jego wskazań termostat nie powinien w ogóle się otwierać. Z drugiej strony, gdyby zegar był popsuty to powinien być całkiem death (tak mi sie wydaje).

    Jadę jutro do mechanika i chciałabym coś wiedzieć o tym termostacie,a szczególnie jaki ma on zwiazek z ogrzewaniem w aucie.

    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 34  
    Witam.
    Termostat nie ma bezpośredniego związku z ogrzewaniem w aucie, to znaczy nagrzewnica "chodzi" zrówno na małym jak i na dużym obiegu.
    Oczywiście przy niższej temperaturze płynu ogrzewanie jest mniej wydajne ale w Passacie jest tak dobre ogrzewanie że nawet przy niedogrzanym silniku z nadmuchu wieje gorące powietrze.
  • Poziom 11  
    Dzięki Zodiak

    Teraz na pewno pojadę do mechanika. Miałam już dawno tam być, ale jakoś niespieszno mi było w ciemno wydawać kasę. Wolałam to sprawdzić na trasie.

    Pozdrawiam

    :sm9:
  • Spec od samochodów
    Moim zdaniem masz uszkodzony czujnik temp. Nie powinno być tak dużych skoków wskaźnika.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 20  
    Ja miałem uszkodzony termostat.
    Objawy były takie:

    Silnik w mieście (światła, trochę korków, wolne podjazdy pod górki) rozgrzewał się do 90st i jak temp szła do góry to włączał się wentylator (powyżej 90st)

    Silnik w trasie (równomierna stała prędkość) nie rozgrzewał się nawet do 70st. A jak był wcześniej rozgrzany to temperatura szybko spadała.

    Po wymianie termostatu temperatura oscyluje w okolicach 80 - 90st.

    Co do ogrzewania, to faktycznie nawet na obniżonej temperaturze silnika w kabinie mogło być gorąco. Jednak teraz (dziś było -3st) przy grzaniu "na full" nie da się w środku wytrzymać z gorąca.
  • Poziom 34  
    Wskażnik jest Swiss Made często się psują.Jeżeli leci gorące powietrze daj sobie spokój z termostatem.Jest prostszy sposób ,jedziesz 3 km wysiadasz sprawdzasz dolny przewód przed pompą jak jest zimny to termostat ok,jak ciepły to trzeba go wymienić.
  • Poziom 11  
    Witam
    Wymieniłam dziś termostat. Padnięty. Teraz zegar wreszcie pokazuje mi prawidłowe temperatury. Podobno termostat się nie zamykał.
    Zastanawiam się tylko, czy wpłynie to w jakiś sposób na spalanie autka po mieście.
    ---------------------
    Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Spore szanse że będzie palił mniej. Taki "pasek" (nie wiem czy to 1,8 czy 2,0) powinien palić ok. 14 litrów LPG w mieście (a być może i mniej, zależy od ciężaru nogi :) ).
  • Poziom 10  
    Oczywiście że dobry termostat ma wpływ na spalanie. U mnie co prawda w golfie po wymianie termostatu spalanie zmalało o jakieś 2 l, a i autko jakoś żwawiej jeździ.
  • Poziom 26  
    zodiak318 napisał:
    Spore szanse że będzie palił mniej. Taki "pasek" (nie wiem czy to 1,8 czy 2,0) powinien palić ok. 14 litrów LPG w mieście (a być może i mniej, zależy od ciężaru nogi :) ).


    No, nie przesadzajmy z tymi 14 litrami LPG ;-)
    Chyba, ze 2.0 to może, moze ...

    Shanta posiada z tego co pamiętam silnik 1,8 ABS z jednopunktowym wtryskiem. Przykładowo mój (taki sam) spala w miescie 10L LPG (przy lekkiej nodze i unikaniu korków).

    =============================
  • Poziom 39  
    No to pociśnij go i wskoczysz zaraz na 14 l.
  • Poziom 34  
    Święte słowa Manta.
    10 litrów gazu przy pasku 1,8 w warunkach miejskich (!!!) to jak na mój gust przymało (benzyny to bym się zgodził). W mieście trudno unikać korków choć "miasto" jest pojęciem względnym. Znam gościa który ma tak wyregulowaną instalację, iż w golfie 1,8 GTI pali mu 8 litrów LPG w mieście ale auto wcale nie "jeździ" a i pewnie zaworki nieźle dostają w d..ę.
    Coś za coś nie ma co przesadzać z pozorną oszczędnością w spalaniu gazu.

    Mój golf 1,8 (139 KM) w mieście pali średnio 12 do 13,5 litrów, w trasie (ostro ciśnąc : 160 do 180 km/h na autobanie) 10 litrów, w trasie przy spokojnejszej jeździe pod 9 litrów.
  • Poziom 26  
    manta napisał:
    No to pociśnij go i wskoczysz zaraz na 14 l.


    A gdzie mam ciskac go? Tu w 3mieście korki zaczynają się od godziny 7 rano a kończą o 21 z hakiem, gdzie mam mu deptać? Skakać po trawnikach i sciezkach rowerowych??? ;-)

    PS. Napisałem przecież, że przy lekkiej nodze i unikaniu korków :D
  • Poziom 26  
    zodiak318 napisał:
    Święte słowa Manta.
    10 litrów gazu przy pasku 1,8 w warunkach miejskich (!!!) to jak na mój gust przymało (benzyny to bym się zgodził). W mieście trudno unikać korków choć "miasto" jest pojęciem względnym. Znam gościa który ma tak wyregulowaną instalację, iż w golfie 1,8 GTI pali mu 8 litrów LPG w mieście ale auto wcale nie "jeździ" a i pewnie zaworki nieźle dostają w d..ę.
    Coś za coś nie ma co przesadzać z pozorną oszczędnością w spalaniu gazu.

    Mój golf 1,8 (139 KM) w mieście pali średnio 12 do 13,5 litrów, w trasie (ostro ciśnąc : 160 do 180 km/h na autobanie) 10 litrów, w trasie przy spokojnejszej jeździe pod 9 litrów.


    Te 139 koników to miło jak się cuś takiego depnie, ale ABS 1.8 ma tylko 90 koników i może własnie to jest przyczyną relatywnie niskiego spalania przy dobrze ustawionym silnikiu i instalacji gazowej.