Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner 2.0HDi 2003r RHY - Przewody od elektrozaworu EGR

28 Lip 2011 18:31 10035 9
  • Poziom 12  
    Witam serdecznie,
    Mam stały błąd elektrozaworu EGR. Wymieniłem na nowy, oryginalny peugeot i problem występuje nadal. Objaw jest taki, że silnik pracuje normalnie, nie ma błędu, parametry w normie, sterowanie egrem działa prawidłowo. Z nieznanych przyczyn nagle w czasie jazdy (może przy wstrząsie jakimś) sterownik zastępuje dane z przepływomierza parametrami zastępczymi i program diagnostyczny (Peugeot Planet) wskazuje tak jakbym odpiął wtyczkę od tego elektrozaworu (symulacja zamkniętego zaworu egr - RCO zaworu 10%)

    W związku z powyższym potrzebuję wymienić przewody łączące elektrozawór EGR ze sterownikiem silnika bez demontażu całej wiązki - na początek chcę się dolutować do istniejących przy samych kostkach.
    Proszę o informację jakie numery przewodów i w której kostce kalkulatora silnika są od elektrozaworu egr, lub poproszę o schemat wiązki silnika.

    Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i informacje.
    Pozdrawiam.
  • SterControl
  • Poziom 39  
    Miernik w rękę bedzie szybciej. Kolego dodatkowo zacznij szukać EDC.
  • SterControl
  • Admin grupy Samochody
    pnkra napisał:
    A co to EDC?
    Po peugotowsku-kalkulator silnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Po kolei:
    RHY ma SID801, ma elektrozawór w który ma RCO w zakresie 10 - 95%. Sprawdzone na wskaźniku podciśnienia - na wyjściu z elektrozaworu - podciśnienie przy RCO 10% w okolicach 0 bar, 95% w okolicach -0,9 bar. Pracuje płynnie.
    Peugeot Planet nie daje błędów typu "Pcode", natomiast daje opis problemu.
    U mnie: "Stały błąd. Recyrkulacja spalin. Wydatek nieprawidłowy."
    W zasadzie już wszystko sprawdziłem i wychodzi, że właśnie albo przewody mają jakąś przerwę, albo kalkulator silnika wariuje.
    Bardziej skłaniałbym się jednak do tych przewodów, ponieważ zdarzały się już takie cuda u mnie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Podciśnieniowy zawór EGR nie ma żadnych czujników. Jedynie przy zamkniętym egrze będzie zawyżał dane z przepływomierza. Ponieważ mam zaślepiony dolot z egra, mam ciągle zawyżony przepływ powietrza, ale wcześniej nie było tego błędu.
    Powtórzę jeszcze, że chcę zrobić bypass kabli od elektrozaworu, bo tak jak napisałem w pierwszym poście, ni stąd ni zowąd elektrozawór w czasie jazdy przestaje pracować, nie dopływa do niego sygnał ze sterownika - sprawdzone organoleptycznie - w czasie pracy elektrozawór się grzeje, gdy nie pracuje jest chłodny i w tym czasie przez elektrozawór nie przepływa podciśnienie.
    Robiłem testy PP podczas jazdy i zachowanie elektrozaworu jest takie jak opisywałem wcześniej - raz działa, raz nie, a później znowu pracuje i tak w koło bez żadnej reguły - dlatego podejrzewam przerwę w okablowaniu.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeden przewód to plus po kluczyku a drugi..... tu musisz podać jaki masz komputer bo są trzy rodzaje. Najlepiej wklej zdjęcie z nalepką i drugie od strony kostek.
  • Poziom 12  
    Dzisiaj podpinałem PP2000 i błąd stał się przejściowy - P0402
    Zdjęcia kalkulatora i kostek poniżej.
    Peugeot Partner 2.0HDi 2003r RHY - Przewody od elektrozaworu EGR Peugeot Partner 2.0HDi 2003r RHY - Przewody od elektrozaworu EGR Peugeot Partner 2.0HDi 2003r RHY - Przewody od elektrozaworu EGR

    EDIT:
    Sprawdziłem miernikiem połączenia i wyszło tak:
    - jeden pin elektrozaworu EGR prowadzi do kostki pierwszej od grodzi na pozycji 1G
    - drugi ma zwarcie na trzech przewodach w tej samej kostce 3E,3F i 2F
    To do którego mam zrobić bypass?

    Druga sprawa - doszedłem przez przypadek, że przy poruszeniu wtyczką na pracującym silniku wywala błąd przepływki. Prosta sprawa - luźne styki. Ale czy to może mieć wpływ na pracę EGR? Jeżeli kostki nie ruszam, błędów przepływki nie ma, a egr ciągle jest.

    EDIT2:
    No i niestety błąd stały powrócił. Co ciekawe, parametry silnika w czasie wystąpienia błędu są praktycznie identyczne.

    EDIT3:
    Temat zakończyłem. Okazało się, że w sterowniku SID801 błąd kompletnie nie wpływa na działanie silnika, a spadki mocy spowodowane były zapychaniem się katalizatora. Dziękuję wszystkim za okazaną pomoc. Pozdrawiam.