Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort mk 7 , 1,6 16 V zetec , po odpaleniu gaśnie

janior20 30 Lip 2011 21:58 6151 16
  • #1 30 Lip 2011 21:58
    janior20
    Poziom 9  

    Witam , mam wielki problem z moim escortem mianowicie dane :
    silnik 1,6 16 V zetec 90 KM
    Problem polega na tym , iż falują obroty zaraz po odpaleniu spadają do 200 i zaraz gaśnie można go odpalać aż do śmierci i będzie gasł cały czas zaraz po odpaleniu . Wymienione zostały na nowe : przewody WN , świece , zawór bocznikowy regulacji biegu jałowego , kompletne odpowietrzenie skrzyni korbowej , filtr paliwa , filtr powietrza , sprawdzone wszystkie węże podciśnieniowe - nie łapie fałszywego powietrza , na wszystkich wtryskach jest napięcie , jak również na przepływomierzu , zimne luty ok nic nadpalonego odlutowanego itp , pompa paliwa sprawdzona i sprawna ;/ , rozrząd też zmieniany niedawno nie możliwe żeby przeskoczył bo znam się na tym :) , czujnik położenia wału ok :) , czujnik położenia wałka rozrządu ok :) , wymieniony również czujnik temperatury płynu chłodzącego podający na komputer :) czy mógłby ktoś doradzić co dolega temu nieszczęsnemu escortowi , bo ja już daje za wygraną :( poddaje się po prostu :/

    Dodano po 17 [minuty]:

    acha dodam jeszcze , że ciśnienie na tłokach było mierzone jest wporządku , cisnienie na listwie wtryskiwaczy także wynosiło 2,89 bara , po diagnostyce komputerowej stwierdził mechanik , że to czujnik temperatury podający na komputer ( więc wczoraj został wymieniony ) a dziś filtr paliwa :( nie wiem już co robić

    0 16
  • #2 31 Lip 2011 10:16
    decybel91
    Poziom 39  

    za małe ciśnienie ta pompka robi, jak na wielopunkt to min te 3bary.

    0
  • #3 31 Lip 2011 10:39
    janior20
    Poziom 9  

    dzieki za odpowiedz powiem tak mam go juz 2 lata i podczas ogledzin od samego poczatku ma takie cisnienie na listwie a z tymi obrotami zaczelo sie tak dziac po okolo 6 miesiacach od kupienia i tak sie dzialo coraz gorzej i wymieniane czesci po kolei az doszlo do tego ze gasnie na luzie i zaraz po odpaleniu

    Dodano po 6 [minuty]:

    a powiedz mi jedno jak wyciagne bezpiecznik z pompy paliwa na pare sekund i wloze z powrotem to jak go zapale przez pare sekund chodzi ladnie i nagle znow wariuje na obrotach i gasnie

    Dodano po 10 [minuty]:

    dodam jeszcze jedna wiadomość ze katalizator ma wycięty około 9 miesięcy temu bo był zapchany

    0
  • #4 31 Lip 2011 11:12
    decybel91
    Poziom 39  

    Pompa paliwa to taki maly silniczek elektryczny, więc różne cuda może powodować, mimo wszystko sugerowałbym wymianę, zwlaszcza że większe ciśnienie paliwa jest potrzebne gdy silnik jest zimny.

    0
  • #5 31 Lip 2011 11:18
    janior20
    Poziom 9  

    odpaliłem go teraz i dalej jest to samo dusi się kicha prycha zgasł 3 razy to jest po prostu jakieś nie porozumienie z tym fordem ja lobię robić kupić części wymienić i to ma chodzić ale z tym autem to jest skrajny przypadek tutaj się nie da kupę kasy się włożyło i żadnej poprawy wręcz odwrotnie

    Dodano po 2 [minuty]:

    mam jeszcze pytanie odnośnie sondy może to i ona szwankuje jak wcześniej była mierzona było wszystko z nią ok lecz teraz to ja zaczynam we wszystko wątpić

    0
  • #6 31 Lip 2011 11:28
    lukaszek_socho
    Poziom 18  

    Problemem jest brak wolnych obrotów czy w ogóle autko gaśnie? Mówiąc precyzyjniej jak odpalisz i dajesz gazu to autko będzie chodziło czy i tak zgaśnie? Jak dodając gazu uda się ruszyć to jedzie normalnie oprócz tego, że po wysprzęgleniu zgaśnie bez gazu? Autko ma moc, wkręca się na obroty? Jak odpalisz to słychać cały czas pompkę paliwa (jak silnik zgaśnie to pompka powinna jeszcze chodzić 1-2 sek.)?
    Z tego co piszesz wnioskuję, że jak pompka nabije ciśnienia to autko chodzi ok a jak odpalisz to jakby tego ciśnienia brakło. 1.6 Zetec ma wentylek na końcu listwy wtryskowej czy sprawdza się ciśnienie odłączając przewód od listwy? Chodzi mi o to czy da się odpalić autko z zegarem i obserwować ciśnienie paliwa do chwili aż zgaśnie.

    0
  • #7 31 Lip 2011 11:41
    janior20
    Poziom 9  

    pompa chodzi tak jak mówisz jak zgaśnie to około 2 sekund i już jej nie słychać , jak odpalę zgaśnie za 1 szym razem , odpalę znów chodzi kolo minuty i znów spadają obroty i gasnie . jak ruszę na zimnym jak wysprzęgle bez gazu od razu gaśnie a jak piłuje go gazem jak ruszę zaraz po odpaleniu gaz w dechę i muli szarpie jak załapie temperaturę to chodzi ok podczas jazdy tylko gdy dojadę do świateł na luz i od razu gaśnie

    Dodano po 2 [minuty]:

    o tym wentylku wiem jak wszystko było Oki sprawdzałem ile ma ciśnienia miał 2,89 bara

    Dodano po 3 [minuty]:

    mam jeszcze jedno pytanie pod zaworem regulacji biegu jałowego powinna być jakaś uszczelka czy on tylko korpusem przylega do plastykowego kolektora ssącego ?? bo jak demontowałem stary to pod nim nic nie było

    0
  • #8 31 Lip 2011 11:46
    MELON197
    Poziom 15  

    Czujnik wymieniony, a sprawdzone połączenie czujnik-ecu. Przy przerwie obwodu mamy bardzo dużą rezystancję co ecu czyta jako np:-50*C i podaje bardzo bogatą mieszankę {zalewa}. Sugeruje się stwierdzeniem mechanika tyczącym czujnika oraz wypinaniem bezpiecznika pompy {chwilowy spadek ciśnienia}. Warto to sprawdzić.

    0
  • #9 31 Lip 2011 11:57
    janior20
    Poziom 9  

    kolego Melon197 powiedz mi czy we wtyczce z czujnika powinno być napięcie ?? bo mam 2 piny na tej wtyczce .

    1
  • #10 31 Lip 2011 12:22
    MELON197
    Poziom 15  

    Przeważnie pracuje na +5V,czyli 1 pin +5V {ecu} a drugi masa.Co do dokładnych danych mogę się mylić {nie pamiętam a nie mam teraz dostępu do dokładnych danych jeśli się mylę proszę mnie poprawić}.W skrócie 1 pin napięcie 2 pin masa.

    1
  • #11 31 Lip 2011 12:37
    janior20
    Poziom 9  

    bo jak sprawdzałem czy w ogóle jest napięcie wiesz miernikiem czy tylko jest i zapinam za masę a próbówkę w piny na żadnym nie ma ( nie świeci próbówka )

    0
  • #12 31 Lip 2011 12:45
    MELON197
    Poziom 15  

    I nie będzie świecić przy +5V.Sprawdzaj miernikiem {multimetrem} najpierw 2 piny jeśli nie ma napięcia, to po kolei czego brak masy czy zasilania.

    0
  • #13 31 Lip 2011 17:44
    janior20
    Poziom 9  

    oki sprawdzę to jutro albo może jeszcze dzisiaj napisze jakie są efekty tego posprawdzam jeszcze dodatkowo wszystkie styki przy ecu czy nie zaśniedziały czy się nie poluzowały a jak się pożadnie zdenerwuje jutro wypatroszę mu całą elektrykę na wierzch i posprawdzam wszystkie styki i przewody

    Dodano po 4 [godziny] 50 [minuty]:

    napięcie jest tylko co dalej teraz ;/

    0
  • #14 01 Sie 2011 10:58
    janior20
    Poziom 9  

    koledzy dzisiaj po odpaleniu i przejechaniu okolo12 km jest coraz gorzej szarpie na kazdym biegu strzela w wydech gaśnie wogole nie ma obrotów brak przyspieszenia jakies fatum nad nim wisi liczę na waszą pomoc

    0
  • #16 01 Sie 2011 13:16
    janior20
    Poziom 9  

    nie nie dymi właśnie wyciągnąłem regulator obrotów który jest nowy wyczyściłem stary , który zostawiłem zamontowałem problem znikł tylko , że na odpiętym przepływomierzu jak zapinam przepływomierz momentalnie gaśnie . A mam jeszcze jedno pytanie czy pod regulatorem obrotów biegu jałowego musi być jakaś uszczelka ??

    0
  • #17 01 Sie 2011 20:33
    janior20
    Poziom 9  

    Dziękuję wszystkim za porady i udział . Udało mi się rozwikłać problem szarpania i nie trzymania obrotów podczas jazdy , a tkwił on w tym , iż nowy regulator biegu jałowego nie dość że się zabrudził i zaciął to jeszcze nie dolegał do korpusu jak powinien . Wyczyściłem stary regulator i chodził jak nowy , więc uszczelniłem wszystko jak powinno być wkleiłem na żywicą epoksydową dwie tulejki w które wkręca się regulator bo one były winne tego iż nie dolegał jak powinien wszystko ładnie poskręcałem , dla pewności silikonem w miejscu gdzie widoczna była szczelina wcześniej i teraz autko trzyma ładnie 900 obrotów i chodzi jak nowy na ciepłym silniku . Natomiast na zimnym po odpaleniu jeszcze gaśnie :cry:

    0