Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wspomaganie elektrohydrauliczne TRW skoda

ste 20 Sie 2011 19:11 7697 15
  • #1 20 Sie 2011 19:11
    ste
    Poziom 17  

    Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki, tematów o tym dużo na forum ale konkretów mało.

    Objawy: wspomaganie działa tylko gdy kręci się powoli, w momencie próby szybkiego obrócenia kierownicą idzie bardzo ciężko.

    Brak błędów w sterowniku pompy (kontrolka wspomaganie gaśnie po zapaleniu, nie zapala sie w trakcie jazdy). We wszystkich pozostałych sterownikach samochodu również brak błedów.

    W blokach wartości mierzonych sterownika wspomagania jest:
    -napięcie na zacisku 30 prawidłowe,
    -prąd zasilania pompy zwiększa się w momencie kręcenia aż do warości kilkudzisięciu Amperów w skrajnych pozycjach kierownicy,
    -prędkość kątowa kierownicy cały czas 0.0 stopnia/s
    -prędkość rzeczywista i zadana pompy przez cały czas na równym i stałym poziomie około 1300obr/min (są minimalne wahania podczas kręcenia),
    -napięcie na zacisku 15 prawidłowe,
    -napięcie odniesienia czujnika skrętu prawidłowe,
    -wartości prędkości obrotowej silnika i samochodu prawidłowe.


    Czujnik prędkości koła kierownicy TRW 3 pinowy. Użytkownik samochodu już wymieniał ten czujnik zresztą widać, nieoryginalne śruby mocujące.

    Nie widać żadnych wycieków z przekładni czy pompy, poziom płynu prawidłowy.

    Myślę, że czujnik skrętu jest uszkodzony lub nieprawidłowy lub może wymaga jakiejś kalibracji/adaptacji. Czy mam rację?

    Ewentualnie proszę o informację jak działa ten czujnik i jak go można sprawdzić.

    0 15
  • #2 20 Sie 2011 19:38
    wloc
    Spec od samochodów

    Nie ma adaptacji w tym modelu raczej padnięty czujnik

    0
  • #4 21 Sie 2011 16:30
    mariuszekjula
    Poziom 15  

    Podmień czujni kąta skrętu powinno pomóc ja bym sprawdził przewody lubią gnić.

    1
  • #5 21 Sie 2011 16:47
    polonez15
    Poziom 32  

    W lewym przednim rogu pompa wspomagania, odepnij kostkę małą bodajże 3 pinową. Pomoże doraźnie, czyli uwalony czujnik skrętu. Sam to przerabiałem, wiązka, pomimo że była mokra to nie zgnita ( lewa podłużnica, pod akumulatorem).

    1
  • #6 21 Sie 2011 22:32
    ste
    Poziom 17  

    Odpinałem czujnik od pompy (dostęp jest po wyjęciu lewego przeciemgielnego) i wspomaganie działa tak samo lub nawet gorzej. Jedyna różnica to wyskakuje błąd czujnika (G250 open or short to ground).

    0
  • #7 22 Sie 2011 07:50
    polonez15
    Poziom 32  

    Jak odepniesz czujnik to pompa będzie chodzić na swoich stałych obrotach, nie reagując na ruchy kierownicą, czyli wspomaganie będzie ale właśnie po szarpnięciu będzie jakby opór, a gorzej temu, że uszkodzony czujnik coś tam jeszcze trybi zawsze.

    0
  • #8 09 Gru 2011 21:09
    pitkazach
    Poziom 10  

    Witam
    Miałem ten sam problem z czujnikiem skrętu w ibiza TRW ,mam wymieniony czujnik oryginał za 400 zł. czy ma może ktoś pomysł na naprawę starego czujnika .......

    0
  • #9 10 Gru 2011 22:38
    polonez15
    Poziom 32  

    Sam nie naprawisz.

    0
  • #10 11 Gru 2011 00:29
    autoelektryk
    Poziom 16  

    a tak przez ciekawosc ktos je naprawia z gwarancja

    0
  • #11 11 Gru 2011 10:21
    pitkazach
    Poziom 10  

    Nie ma rzeczy ,których nie można naprawić to jest tylko elektronika dla niektórych czarna magia..... :idea:

    0
  • #12 11 Gru 2011 11:02
    autoelektryk
    Poziom 16  

    teortetycznie tak ale naprawa ma sens do 50 procent wartosci i z gwarancja ze ktos sie pod tym podpisze a czesciz pierwszego montarzu czesto sa obarczone błedem który dopiero potem zostanie poprawiony

    [

    0
  • #13 11 Gru 2011 13:15
    decybel91
    Poziom 39  

    Można to pokonać dezaktywując czujnik skrętu.

    0
  • #14 11 Gru 2011 21:17
    pitkazach
    Poziom 10  

    Hi ciekawa sprawa jak go można dezaktywować....ale to nie będzie wspomagania 100% ,bo czujnik czyta ruchy kierownicą i daje sygnał na pompę i ta zwiększa obroty...... tak myślę

    0
  • #15 11 Gru 2011 22:18
    polonez15
    Poziom 32  

    Dokładnie tak jest jak mówisz, pitkazach.

    0
  • #16 24 Lis 2012 13:54
    pitkazach
    Poziom 10  

    Witam dalej temat wspomagania od Ibizy 2009 pompa trw latem nie miałem problemów ale gdy zaczęły się przymrozki dalej świeci się żółta kontrolka wspomagania.Postanowiłem przed zimą wymienić olej i tu zonk!!!!! Po zdemontowaniu pompy i wylaniu starego oleju ,p[o zamontowaniu nie działa wspomaganie (zero wspomagania)demontaż pompy i z wtyczek wylała się woda sprawa jasna siadł sterownik od pompy.Wymieniłem używkę z roku 2008,ponieważ na mojej starej pompie nie odczytałem numeru i ta pompa się nie skomunikowała z canem.Podmianka na drugą używkę z 2009 r. 6R0423156A i po zamontowaniu pompa śmiga aż miło.Nie trzeba nic dogrywać czy kasować błędów po podpięciu wszystko śmiga. Także takie gatki że to czujnik skrętu to trochę bujda u mnie sterownik w pompie był problemem a głównie żle naprawione wtyki do pompy przez ,które dostawała się woda do elektroniki .Jeżeli komuś ten link pomoże to się ciesze.
    pozdrawiam Piotr

    0
  Szukaj w 5mln produktów