Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wspomaganie elektrohydrauliczne TRW skoda

20 Sie 2011 19:11 8312 15
  • Poziom 19  
    Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki, tematów o tym dużo na forum ale konkretów mało.

    Objawy: wspomaganie działa tylko gdy kręci się powoli, w momencie próby szybkiego obrócenia kierownicą idzie bardzo ciężko.

    Brak błędów w sterowniku pompy (kontrolka wspomaganie gaśnie po zapaleniu, nie zapala sie w trakcie jazdy). We wszystkich pozostałych sterownikach samochodu również brak błedów.

    W blokach wartości mierzonych sterownika wspomagania jest:
    -napięcie na zacisku 30 prawidłowe,
    -prąd zasilania pompy zwiększa się w momencie kręcenia aż do warości kilkudzisięciu Amperów w skrajnych pozycjach kierownicy,
    -prędkość kątowa kierownicy cały czas 0.0 stopnia/s
    -prędkość rzeczywista i zadana pompy przez cały czas na równym i stałym poziomie około 1300obr/min (są minimalne wahania podczas kręcenia),
    -napięcie na zacisku 15 prawidłowe,
    -napięcie odniesienia czujnika skrętu prawidłowe,
    -wartości prędkości obrotowej silnika i samochodu prawidłowe.


    Czujnik prędkości koła kierownicy TRW 3 pinowy. Użytkownik samochodu już wymieniał ten czujnik zresztą widać, nieoryginalne śruby mocujące.

    Nie widać żadnych wycieków z przekładni czy pompy, poziom płynu prawidłowy.

    Myślę, że czujnik skrętu jest uszkodzony lub nieprawidłowy lub może wymaga jakiejś kalibracji/adaptacji. Czy mam rację?

    Ewentualnie proszę o informację jak działa ten czujnik i jak go można sprawdzić.
  • Spec od samochodów
    Nie ma adaptacji w tym modelu raczej padnięty czujnik
  • Poziom 43  
    Brak prędkości kątowej kierownicy podczas kręcenia to chyba nie jest normalne, nie???
  • Poziom 15  
    Podmień czujni kąta skrętu powinno pomóc ja bym sprawdził przewody lubią gnić.
  • Poziom 33  
    W lewym przednim rogu pompa wspomagania, odepnij kostkę małą bodajże 3 pinową. Pomoże doraźnie, czyli uwalony czujnik skrętu. Sam to przerabiałem, wiązka, pomimo że była mokra to nie zgnita ( lewa podłużnica, pod akumulatorem).
  • Poziom 19  
    Odpinałem czujnik od pompy (dostęp jest po wyjęciu lewego przeciemgielnego) i wspomaganie działa tak samo lub nawet gorzej. Jedyna różnica to wyskakuje błąd czujnika (G250 open or short to ground).
  • Poziom 33  
    Jak odepniesz czujnik to pompa będzie chodzić na swoich stałych obrotach, nie reagując na ruchy kierownicą, czyli wspomaganie będzie ale właśnie po szarpnięciu będzie jakby opór, a gorzej temu, że uszkodzony czujnik coś tam jeszcze trybi zawsze.
  • Poziom 10  
    Witam
    Miałem ten sam problem z czujnikiem skrętu w ibiza TRW ,mam wymieniony czujnik oryginał za 400 zł. czy ma może ktoś pomysł na naprawę starego czujnika .......
  • Poziom 16  
    a tak przez ciekawosc ktos je naprawia z gwarancja
  • Poziom 10  
    Nie ma rzeczy ,których nie można naprawić to jest tylko elektronika dla niektórych czarna magia..... :idea:
  • Poziom 16  
    teortetycznie tak ale naprawa ma sens do 50 procent wartosci i z gwarancja ze ktos sie pod tym podpisze a czesciz pierwszego montarzu czesto sa obarczone błedem który dopiero potem zostanie poprawiony

    [
  • Poziom 39  
    Można to pokonać dezaktywując czujnik skrętu.
  • Poziom 10  
    Hi ciekawa sprawa jak go można dezaktywować....ale to nie będzie wspomagania 100% ,bo czujnik czyta ruchy kierownicą i daje sygnał na pompę i ta zwiększa obroty...... tak myślę
  • Poziom 33  
    Dokładnie tak jest jak mówisz, pitkazach.
  • Poziom 10  
    Witam dalej temat wspomagania od Ibizy 2009 pompa trw latem nie miałem problemów ale gdy zaczęły się przymrozki dalej świeci się żółta kontrolka wspomagania.Postanowiłem przed zimą wymienić olej i tu zonk!!!!! Po zdemontowaniu pompy i wylaniu starego oleju ,p[o zamontowaniu nie działa wspomaganie (zero wspomagania)demontaż pompy i z wtyczek wylała się woda sprawa jasna siadł sterownik od pompy.Wymieniłem używkę z roku 2008,ponieważ na mojej starej pompie nie odczytałem numeru i ta pompa się nie skomunikowała z canem.Podmianka na drugą używkę z 2009 r. 6R0423156A i po zamontowaniu pompa śmiga aż miło.Nie trzeba nic dogrywać czy kasować błędów po podpięciu wszystko śmiga. Także takie gatki że to czujnik skrętu to trochę bujda u mnie sterownik w pompie był problemem a głównie żle naprawione wtyki do pompy przez ,które dostawała się woda do elektroniki .Jeżeli komuś ten link pomoże to się ciesze.
    pozdrawiam Piotr