Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III 1.9TDi - grzeje się akumulator.

23 Wrz 2011 09:53 6463 7
  • Poziom 2  
    Witam
    Ostatnio przy dłuższym postoju przez około 7 dni całkowicie rozładował mi się akumulator. Był to tydzień w którym bardzo mało jeździłem zrobiłem około 50km, normalnie robię około 300-400km i nie było problemu. Zainteresował mnie ten mankament i postanowiłem sprawdzić czy alternator ładuje aku, po podpięciu voltomierza bez obciążenia na odpalonym silniku wyszło około 14,5V z włączonym nawiewem i światłami ponad 15V a jak odpaliłem car audio wyszło przeszło 16V.
    Chciałem się zapytać czy to normalne że akumulator sie grzeje, czy może ma powyginane płyty które się zwierają i przy dłuższym postoju się rozładowuje co też powoduje grzanie aku.
    Czy winny może być regulator napięcia?
    Akumulator może mieć już z 5 lat.

    Auto golf 3 1.9TDi aku 64AH
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 29  
    16V to za wysoko. Ładowanie powinno się utrzymywać w granicach 14 - 14,5V.
    Winny może być regulator napiecia ładowania. Co do akumulatora można sprawdzić jego stan w warsztacie itp. gdzie mają do tego przyżądy i nie kosztuje to astronomiczne kwoty :)
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 39  
    Zbyt duże napięcie ładowania. Nie powinno przekroczyć 14.4V. Sprawdź jeszcze innym miernikiem dla pewności, zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać. Przed zimą sprawdź w stacji diagnostycznej napięcie akumulatora pod obciążeniem.
  • Poziom 2  
    No ale czy jesteście pewni że pod ciążeniem napięcie nie powinno się zwiększyć ?
    16 volt sięga przy odpaleniu praktycznie wszystkich odbiorników.
    Łącznie z radiem 4 głośnikami 50w , tubą 300W i wzmacniaczem 200w
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    GregoriX77 napisał:
    No ale czy jesteście pewni że pod ciążeniem napięcie nie powinno się zwiększyć ?
    16 volt sięga przy odpaleniu praktycznie wszystkich odbiorników.

    Nie jest to normalne. Rolą regulatora napięcia jest utrzymywanie napięcia alternatora (prądnicy) na stałym ustalonym poziomie. 16 V to stanowczo za dużo i moim zdaniem to jest przyczyna grzania się akumulatora. Nic kolega nie napisał jaki jest poziom elektrolitu w celach, bo moim zdaniem będzie niski jako skutek przeładowywania akumulatora, a akumulator eksploatowany w takich warunkach albo już albo niedługo będzie się kwalifikował do wymiany.
    Przyczyną tego stanu może tkwić w alternatorze - że do regulatora idzie fałszywa informacja o wysokości napięcia lub w samym regulatorze napięcia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Witam.
    Nic dodać nic ująć, ładowanie za duże, jak wspomnieli koledzy powinno się zawirać w przedziale 14,0 - max 14,8 V.

    Powodów też może być kilka.
    Najpierw spróbuj drugim miernikiem, jak wspomniał kolega, sprawdź jakie napięcie wychodzi bezpośrednio na styku alternatora a jakie jest na akumulatorze.

    5 lat , przy takich trasach , akumulator pewnie i tak do wymiany, ale napięcie 16V to na pewno za dużo i na pewno będzie to prowadzić do jego zagrzania a dalej do jego uszkodzenia.

    Pozdrawiam Artur.

    PS. Jak się nie znasz na przeanalizowaniu instalacji, proponuję oddać auto do jakiegoś warsztaty który zdiagnozuje problem i przy okazji sprawdzi Ci akumulator.
  • Poziom 11  
    Sprawdż stan elektrolitu w akumulatorze,nie może być poniżej płyt,musi zakrywać płyty.Na moje oko to regulator jest do wymiany,za wysokie napięcie ładowania powodowało"gotowanie"się elektrolitu i ubywanie go z akumulatora.Przy okazji posprawdzaj połączenia masowe:silnik-karoseria-akumulator.Wysokość napięcia mierzona na akumulatorze nieznacznie może się różnić od napięcia na alternatorze.

    Życzę powodzenia.