Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV jaką jednostke napędowa polecacie

lukasz506 09 Paź 2011 22:09 13404 47
  • #1 09 Paź 2011 22:09
    lukasz506
    Poziom 19  

    Witam przymierzam się do zakupu golfa mk4 i jaki silnik możecie polecić, nie chodzi by auto służylo do wyczynowej jazdy bo głównie miasto i czasami wyjazd poza miasto, tak że więc by był w miare oszczędny i żeby jednostka napędowa byla trwala, tak jak jest to w mk3 w przypadku silnika 1.8 ABS 90kM
    myslalem o benzynie 1.6 trwala to jednostka?

    fajne sa diesle choć droższe no wlaśnie ale która jednostka z diesla bo ta z pompowtryskiwaczami to ponoć troche wadliwa?
    Pozdrawiam

    0 29
  • #2 09 Paź 2011 22:21
    tomjed
    Poziom 27  

    lukasz506 napisał:
    pompowtryskiwaczami to ponoć troche wadliwa


    Hmm, a co autor miał na myśli...? Jak auto ma 500tyś nakulane to nie dziwo, że może już coś kuleć w nim....

    0
  • Pomocny post
    #3 09 Paź 2011 22:26
    Jackall
    Poziom 26  

    Jak kolega chce tanio jeździć to może być 1.9 SDI. Ma tylko 68 koni, ale mało pali. W benzynowych 1.4, 1.6 często robię remonty, (pierścienie, uszczelniacze itd.) bo lubią pobierać spore ilości oleju.

    0
  • #4 09 Paź 2011 22:27
    ociz
    Moderator Samochody

    1.8T
    Chociaż silnik miał by wtedy przyzwoity.

    0
  • #5 09 Paź 2011 22:33
    tomjed
    Poziom 27  

    ociz napisał:
    1.8T
    Chociaż silnik miał by wtedy przyzwoity.


    lukasz506 napisał:
    tak że więc by był w miare oszczędny


    To się chyba gryzie...

    1
  • #6 09 Paź 2011 22:37
    ociz
    Moderator Samochody

    Wcale nie, jak się umie normalnie jeździć to taki silnik jest w miarę oszczędny. No i na LPG nie sprawia problemów jak porządnie zagazowany.

    1
  • #7 09 Paź 2011 22:40
    tomjed
    Poziom 27  

    Sorki za odejscie od tematu, ale kolego ociz sugerujesz, że mając "pod butem" 150 kucy jeździ sie normalnie??? Jakoś tego nie widzę...

    0
  • #9 09 Paź 2011 22:44
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    tomjed napisał:
    Sorki za odejscie od tematu, ale kolego ociz sugerujesz, że mając "pod butem" 150 kucy jeździ sie normalnie??? Jakoś tego nie widzę...


    Nie da się? A ilu emerytów jeździ mercedesami? I to nie A klasami....

    0
  • Pomocny post
    #10 09 Paź 2011 22:49
    tomjed
    Poziom 27  

    Przemo9826 napisał:
    ilu emerytów


    Dobra sprowokowałeś mnie ostatni raz do odejścia od tematu, ale chyba nie sugerujesz, że kol lukasz506 jest emerytem... Każdego "normalnego" faceta będzie ponosić wiedząc, że "pod butem" ma zapas mocy...

    Jackall napisał:
    Może też być z gazem 1.8.... ale bez T. 20V też daje radę


    ale tu kol ociz sugerował 1,8T i o nim sie rozpisuję...

    0
  • Pomocny post
    #11 09 Paź 2011 22:57
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Popularne silniki benzynowe VW nie sa ani mocne ( w stosunku do pojemnosci) , ani oszczedne. Są w miarę trwałe, ale bez osiągów. Większość ludzi mających kontakt z innymi markami jest zawiedziona...Dotyczy to równierż samego golfa. Są bardziej udane, bezawaryjne i wygodniejsze auta za tą kasę i to o klasę wyższe.
    Silnik 1,4 16V 75KM !!! za słaby - wiekszośc konkurentów ma 90-100KM.
    Do golfa chyba optymalny byłby1,6 100-105 KM, albo 1,6 16V110KM, ale już nie tak trwały.

    0
  • #12 10 Paź 2011 14:30
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Są bardziej udane, bezawaryjne i wygodniejsze auta za tą kasę i to o klasę wyższe.


    które jakie jeśli wolno zapytać ?

    0
  • #14 10 Paź 2011 19:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 10 Paź 2011 20:34
    Tommi029
    Poziom 17  

    Jeżeli chodzi o benzyne a pewnie z LPG to 1.6 8V jest najlepsza, prosta, trwała

    0
  • Pomocny post
    #17 11 Paź 2011 09:51
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Poczytaj sobie opinie ( szczególnie o silnikach benzynowych) na pewnym znanym portalu motoryzacyjnym...
    http://www.autocentrum.pl/oceny/volkswagen/golf/iv/silnik-benzynowy-1.6-100km-1997-2003/
    Z moich doswiadczeń z tymi autami (i moich znajomych mam identyczne wrażenia)- bardzo niski stosunek jakości do ceny. Bo jakość jest przeciętna w klasie auta, ale jego cena jest stanowczo wygórowana.
    Jak piszą ludzie- solidny golf skończył sie na II generacji, choć to żadne cudo nie było, ale auto prawie niezniszczalne...Ale tu już nieco odchodzimy od tematu.

    0
  • #18 14 Paź 2011 12:18
    lukasz506
    Poziom 19  

    do kolegi andrzej lukaszewicz:
    jakie auta w tej cenie moglbyś polecić, jakie mialeś na myśli?
    Nie wiem jakieś mam takie parcie na te golfy że szok, kolega ma mk2 1.8RP wersja GT SPECJAL tak jak ktoś napisał auto prawie nie zniszczalne i nie wymaga nie wiadomo jakich przeglądów, ja w swoim mk3 mam 1.8 90kM i to w zupelności wystarcza jak na to auto. Chcialbym żeby tak było w przypadku mk4 że pod maske zagląda się tylko zeby plynu do spryskiwaczy dolać jak mam obecnie w tym mk3 tyle że auto już leciwe bo 94r ale żwawe :)
    i tak myslałem o tym 1.6SR silniku w mk4
    Pozdrawiam wszystkich

    0
  • Pomocny post
    #19 14 Paź 2011 19:32
    ociz
    Moderator Samochody

    Audi A3, ceny podobne (bo Golfów mocno zawyżone) a znacznie wyższa klasa i niezawodność.

    1
  • Pomocny post
    #20 14 Paź 2011 22:23
    jonas
    Poziom 19  

    tomjed napisał:
    Sorki za odejscie od tematu, ale kolego ociz sugerujesz, że mając "pod butem" 150 kucy jeździ sie normalnie??? Jakoś tego nie widzę...

    To kup i zobacz, ja mając 143 KM nie mam chorych ambicji, by startować pierwszy spod świateł i ścigać się ze wszystkim i wszystkimi. Zapas mocy jest niesamowicie pomocny przy wyprzedzaniu ciężarówek i autobusów na trasie, ale to jeszcze nie znaczy, że wyruszając w drogę zostawiam mózg w domu. I tak, mając mocne auto jeździ się normalnie, bo na lewym pasie jestem raptem kilka sekund, a nie kilkadziesiąt, kiedy wyprzedzam słabszym samochodem.

    Kolego, jeżeli już uparłeś się na Golfa (czego nie rozumiem, ani to ładne, ani się dobrze nie prowadzi, ani specjalnie oszczędne, ale to twój wybór), nie bierz najmocniejszej dostępnej wersji, bo prawie na pewno będzie już wymęczona poprzednimi właścicielami. 1.6 ma ile - 100 KM? Poszaleć tym się nie da, choć rozsądnie sprawne wyprzedzanie powinno być już możliwe.

    0
  • #21 15 Paź 2011 08:05
    chojinka
    Poziom 27  

    ociz napisał:
    Audi A3, ceny podobne (bo Golfów mocno zawyżone) a znacznie wyższa klasa i niezawodność.

    co do odmienności tych aut:
    Golf IV jaką jednostke napędowa polecacie
    Golf IV jaką jednostke napędowa polecacie
    Golf IV jaką jednostke napędowa polecacie

    starsze modele są również na "bazie" golfa IV, silniki mają te same tyko ceny inne i oczywiście inaczej wygladają...

    silnik:
    1.6 jest idelany do gazu oraz do codzinnej jazdy.
    1.8T jest rewelacyjny ale w razie problemów koszty mogą byc wysokie...
    1.9 TDI 90/110KM najlepsze i najtańsze w eksploatacji. mocniejszy 130KM nie jest juz taki ekonomiczny a skrzynia 6biegowa wcale nie jest wielka rewelacją. koszty eksploatacji są już wyższe...

    1
  • #22 15 Paź 2011 23:58
    Tommi029
    Poziom 17  

    Brawo chojinka !!!
    Tylko dyskusja się toczy o autach generacje starszych.

    0
  • #23 16 Paź 2011 07:35
    chojinka
    Poziom 27  

    Tommi029 napisał:
    Brawo chojinka !!!
    Tylko dyskusja się toczy o autach generacje starszych.

    Brawo Tommi029 !!!
    Szkoda że nie udało ci się doczytać mojego postu do końca!
    Mądrym napewno się przyda takie info...

    1
  • #24 16 Paź 2011 13:28
    1440735
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 16 Paź 2011 13:50
    ociz
    Moderator Samochody

    mgrudzien35 napisał:
    Na gazie turbo nie ma takiego smarowania.

    A co ma gaz do smarowania turbo? Olej mu zabiera czy co? I chyba nie myślisz że ktoś by był na tyle cofnięty w rozwoju żeby tam instalację mieszalnikową wstawiać.

    0
  • #26 16 Paź 2011 14:43
    1440735
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 16 Paź 2011 16:10
    ociz
    Moderator Samochody

    No i nadal nie wiem co ma gaz do smarowania turbiny. Piszesz pierdoły które gdzieś tam zasłyszałeś bo o gazie nie masz kompletnie żadnego pojęcia.
    Owszem uturbione silniki są bardziej wymagające bo reduktor ma trudniej utrzymywać właściwe ciśnienie i szerszy jest zakres czasów wtrysku ale to tylko kwestia jakości instalacji.

    0
  • #28 16 Paź 2011 16:58
    1440735
    Użytkownik usunął konto  
  • #29 16 Paź 2011 17:29
    jonas
    Poziom 19  

    mgrudzien35 napisał:
    To teraz ja coś dam od siebie jako że Audi i Volkswagen to moje zainteresowania ale teraz już tylko Audi,Volkswagen się bez obrazy ale się zeszma*ił,marka niby dobra ale już gorsza a ceny wygórowane.

    Przecież to jest to samo, tylko znaczek inny i w Audi materiały nie są tak chamskie jak w VW czy Skodzie. Widzę, że się cieszysz swoim samochodem, dbasz i traktujesz rozsądnie, więc niech służy jak najdłużej i najlepiej, ale nie dorabiaj dziwacznej ideologii, która nie ma właściwie żadnych podstaw.

    Może w latach 70. czy 80. różnice, o których piszesz, były zauważalne, ale teraz?

    0
  • #30 16 Paź 2011 18:18
    1440735
    Użytkownik usunął konto