Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diesel czy benzyna? - Co wybrać?

18kowal18 23 Kwi 2013 19:18 12867 29
  • #1 23 Kwi 2013 19:18
    18kowal18
    Poziom 12  

    Zastanawiam się nad kupnem VW Golf 4.
    Pod uwagę biorę przede wszystkim silnik 2.0 8v 115 km i 1.9 TDI 90 km.
    Samochodem będę jeździł przede wszystkim po mieście. Do silnika benzynowego założył bym gaz, gdyż podobno jest najlepszy do gazu. A diesel ten 90 konny też jest podobno bardzo dobry na miasto i pali 6 litrów ropy.

    Co wybrać?
    Jakie plusy i minusy jednego i drugiego?

    Z góry dzięki.

    0 29
  • #2 23 Kwi 2013 19:26
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Spalania to wyssane z palca. Na miasto bierz benzynę. Nikt normalny nie kupuje diesla jak mało jeździ. Jedynie emeryci lub tacy co do ciqueczento gaz zakładają, który nigdy się nie zwróci.

    Kupujesz sobie taką benzynę i po co zakładać gaz? Musiałbyś robić też sporo kilometrów. Policz ile Cię wyniesie instalacja, potem wymiana filtrów, świec itp i oblicz ile zaoszczędzisz rocznie...

    To jest oczywiście tylko moja opinia.

    1
  • #3 23 Kwi 2013 22:53
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Jeśli benzyna i gaz to nie za bardzo na miasto, a na pewno już nie przestarzałe silniki VW...
    Jakiś nowoczesny, szybko nagrzewający sie silnik 1,4-1,8 16V.
    Jazda z turbo dieslem , czy turbo benzyną po mieście na krótkich odcinkach to zarzynanie silnika i turbiny.
    Jeśli mało jeździsz to pozostań przy benzynie i rozejrzyj sie trochę szerzej niż tylko na oklepane golfy...

    0
  • #4 24 Kwi 2013 16:01
    18kowal18
    Poziom 12  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Jakiś nowoczesny, szybko nagrzewający sie silnik 1,4-1,8 16V.


    A więc co wybrać?
    1.6 8v 100 KM
    1.6 16v 105 Km
    1.6 16v FSI 110 KM ??

    Jeżdze juz od 4 lat BMW e36 318i 1.8 115 km na gazie i nigdy nie mialem problemu.
    Dobrze sie nagrzewa i chodzi na gazie.

    0
  • #5 24 Kwi 2013 17:14
    my41s
    Poziom 32  

    18kowal18 napisał:
    Samochodem będę jeździł przede wszystkim po mieście. Do silnika benzynowego założył bym gaz, gdyż podobno jest najlepszy do gazu. A diesel ten 90 konny też jest podobno bardzo dobry na miasto i pali 6 litrów ropy.

    A ile tak będziesz jeździł po mieście km na raz? Bo jeśli <10km to wiadomo, że najlepiej benzyna.
    Co do spalania - jeśli nie ma korków w mieście, przy płynnej, dynamicznej jeździe (nie emeryckiej) diesel może spalić te 6l/100km (niektóre nawet i mniej - mój rekord to 4.6l/100km przy normalniej jeździe bez korków w mieście, bez klimatyzacji, temp na zewnątrz ok. 16'C; szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia na dowód).
    Tylko jazda dieslem tylko po mieście, to faktycznie szkoda turbiny i silnika.

    0
  • #6 24 Kwi 2013 21:49
    zed71
    Poziom 22  

    LPG opłaca się wtedy gdy jedziesz pow. 10km w jedną stronę lub gdy robisz mniej ale silnik nie zdąży ostygnąć i szybko ponownie go uruchomisz ;-) jeśli jednak robisz mniej kilometrow i silnik "bedzie zimny" to kup diesel -a lub jedz na samej benzynie ;-)

    0
  • #7 25 Kwi 2013 00:23
    Marian B
    Poziom 35  

    Jeżeli jest okazja na samochód z silnikem benzynowym 2.0 V8 115 KM, brać natychmiast bez zastanawiania sie. Jest to bardzo dobry silnik, sporo mocy i stosunkowo nie wielkie spalanie, i przede wszystkim, długowieczny, nie do zajechania. Mam Octawię z tym silnikiem już 14 rok (nowa z salonu w 2000 roku), aktualny przebieg 218000 km. Żadnych klopotów, sporo mocy, i jeżeli brak chęci do wygłupiania się na drodze, można zmieścić się w 6 l/100km poza miastem, i 8 l/100km w mieście. A gdy przyjdzie chęć na szaleństwo, można bez wysiłku pojechać 200 km/h. Ogolnie zawsze polecam samochód o możliwie największej pojemności, wolnossący, bez jakichś tam turbin, bo one są dobre do wyścigów.

    0
  • #8 25 Kwi 2013 17:03
    my41s
    Poziom 32  

    Marian B napisał:
    z silnikem benzynowym 2.0 V8 115 KM

    Może nie V8 :) ale 8V.
    W fabii naprawdę bardzo fajnie jeździ ten silnik, podobnie jak Corsa C 1.8 (bardzo fajny samochód na mój gust, tylko ciężko go zdobyć zadbany, podobnie, jak i fabię 2.0)
    Marian B napisał:
    Ogolnie zawsze polecam samochód o możliwie największej pojemności, wolnossący, bez jakichś tam turbin, bo one są dobre do wyścigów.

    Jestem tego samego zdania, chociaż sam mam z turbiną (kupić teraz inny ciężko, wszystko albo małe i słabe, albo mocniejsze z turbo).

    A może tak zamiast golfa, np. focusa 2.0 benzyna?
    Strasznie oklepane te golfy są. Gdzie nie spojrzeć - golf :D

    0
  • #9 25 Kwi 2013 19:50
    18kowal18
    Poziom 12  

    To że dużo ich na rynku to własnie plus, przynajmniej części są w miarę tanie.

    Zastanawiam się nad 1,6 RS 8v albo 2.0 8v.
    Oba do zagazowania.
    bardzo dużo jeżdżę w mieście.
    Ciekawi mnie tylko jak ten silnik 1.6 RS 8v 100 KM radzi sobie z taka masa Golfa 1100 kg...
    Bo silnik 2.0 8v na pewno dobrze, ale 1.6 RS będzie mniej palił gazu i części będą tańsze i dostępniejsze.

    0
  • #10 25 Kwi 2013 19:59
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    1100 kg uciąga w miarę dobrze, wyprzedzanie itp bez większych kłopotów.
    Co do instalacji gazu policz sobie czy Ci się to na pewno opłaca. Instalacja około 2000zł, cena gazu liczmy 2.50. Dochodzą do tego przeglądy, filtry i inne. Przelicz ile robiłeś km rocznie wcześniej i przelicz po jakim czasie Ci się to zwróci... Jak ja sobie przeliczyłem, to instalacja zwróciłaby mi się po 3 latach, potem wychodziłbym na plus.

    Ja szukałbym już z założonym LPG. Ceny są takie same jak z autami bez gazu.

    0
  • #11 25 Kwi 2013 20:05
    18kowal18
    Poziom 12  

    A jeśli chodzi o zimę?

    2.0 dużo dłużej będzie się grzać niż 1.6.
    2.0 spali dużo więcej gazu niż 1.6.

    Jeżdżę BMW 318i w gazie od 4 lat. rocznie robię około 20 tysięcy km.

    Dodano po 2 [minuty]:

    SR sorki

    0
  • #12 25 Kwi 2013 20:24
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Ja Ci powiem tak ze swojego doświadczenia. Jeździłem 1.6 i 2.5 litrowym silnikiem, były też 1.8 i kilka razy się przejechałem 2.0 więc na jego temat nie wypowiem się.
    No i w każdym z tych trzech silników spalanie wyszło mi prawie, że takie same. Różnice nie były wielkie. 1.6 żeby rozpędzić, na każdym biegu od dwójki do czwórki, czasami piątki rozpędzam się z gazem w podłodze do tych 3 tyś obr, teraz lato więc i sprężarka klimy daje swój opór. Trasa 600 km do Warszawy i z powrotem, jednego razu spalę 55 litrów a innego 64 - 65 (około). Zależy od nogi i stylu jazdy. 2.5 litrowa benzynka zbierała się o wiele lepiej niż 1.6, gdyż więcej kucy pod maską a co za tym idzie ten pedał gazu tylko dotykałem. Spalałem i 10 w mieście, czyli tyle ile tym 1.6, jak przycisnąłem to i więcej a przyciskałem często :D
    A 1.8 jak to 115 konny silnik, zbierał się ładnie, spalał mniej niż 1.6 w mieście, na trasie tyle samo.
    1.6 8V 90 koni, 2.5 170 koni.
    Więc wszystko zależy od stylu jazdy.

    Jeżeli chodzi o zimę to nie liczyłem zbytnio, po prostu leję. Któregoś razu zalałem 20 litrów do 1.6 i po 150 km zaświeciła się już rezerwa.

    0
  • #13 26 Kwi 2013 16:40
    my41s
    Poziom 32  

    18kowal18 napisał:
    rocznie robię około 20 tysięcy km.

    Jeśli na raz jedziesz ok. 10-11km minimum, to ja raczej wybrałbym diesla (ale najpierw trzeba go przebadać, żeby niespodzianki nie było).
    Jadąc dzisiaj przez miasto: trochę stania w korku + AC na max chłodzenie i osiągnąłem 6.1-6.3l/100km, zimą z ogrzewaniem ok. 6.5-7l na odcinku ok. 12km, przy normalnej jeździe, ale bez naciskania do dechy. Fakt, że to nie 1.9tdi, ale większa trochę pojemność w podobnym co do wielkości golfa 4 aucie. Osobiście bardzo lubię charakterystykę diesla, jak i benzyny o dużych pojemnościach, powinieneś przejechać się jednym i drugim - porównasz jak pracują i dopiero podejmuj decyzję :)
    Z tego co się orientuję, to ten 1.9tdi około 6.5-7.5l/100km będzie palił w mieście.
    wedsew napisał:
    Przewagi 1.9 TDI nad 2.0 w Golfie 4? Nie ma żadnej.

    To fakt. A elastyczność tego silnika jest naprawdę świetna.

    -1
  • #14 26 Kwi 2013 16:51
    wedsew
    Poziom 15  

    18kowal18 napisał:

    Jakie plusy i minusy jednego i drugiego?


    Wybierz 2.0 i zagazuj lub kup już z LPG. Jakie przewagi nad 1.9 TDI?
    - moc
    - elastyczność (miażdżąca)
    - koszty eksploatacji - prosty silnik, nie wymaga jakichś cudów, jeździ na każdym paliwie i nie stroi fochów.
    - cisza i kultura pracy - zdecydowany plus.

    Przewagi 1.9 TDI nad 2.0 w Golfie 4? Nie ma żadnej.

    0
  • #15 26 Kwi 2013 17:42
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Przewaga taka, że te TDI z niemiec mają niższe przebiegi od benzyniaków z tych samych lat :D

    0
  • #16 26 Kwi 2013 21:45
    18kowal18
    Poziom 12  

    A co możecie powiedzieć o tym silniku 2.0 8v?
    Czy to prawda że długo się grzeje?
    Pali dużo gazu na mieście?

    0
  • #17 26 Kwi 2013 21:52
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Zależy od auta, przełożenia w skrzyni biegów, kierunku wiatru. No co to za pytanie. Ważące 950 kg auto spali mniej niż te, które waży 1490 kg.

    0
  • #18 27 Kwi 2013 09:00
    wedsew
    Poziom 15  

    18kowal18 napisał:
    Czy to prawda że długo się grzeje?

    Nie, ogrzewa się znacznie szybciej niż jakikolwiek diesel.

    18kowal18 napisał:

    Pali dużo gazu na mieście?

    autocentrum.pl lub spritmonitor.de, tam sprawdź raporty spalania dla wybranego auta z tym silnikiem. Bardziej wiarygodna opcja niż pojedyncze opinie.

    0
  • #22 07 Maj 2013 16:13
    my41s
    Poziom 32  

    Wygląda mi na taki trochę 'przygotowany' do sprzedaży, prawdopodobnie kręcony licznik, ale najważniejszy jest stan techniczny, który trzeba sprawdzić.
    A tak to co mogę napisać. Silnik fajny, może ubogie wyposażenie (brakowało by mi parę rzeczy, ale to moja opinia).

    Od siebie dodam, że może przyjrzyj się Cytrynie C4/C3, Fordowi Focus, Oplowi Corsie C (1.8 jest super, ale troszkę spali) / Astrze, Peugeotowi 307, Renault Megane / Scenic, Seatowi Ibiza / Leon / Toledo, Skodzie Octavii, bądź Fabii (również 2.0 115KM), Toyota Corolla E12, Avensis (jeśli wolisz większy), Yaris (jeśli mniejszy).

    0
  • #23 07 Maj 2013 20:28
    18kowal18
    Poziom 12  

    Chodzi o to ze posiadam BMW e36 318i z 1996r i szukam jakiegos auta na handel z doplata. A co z tym golfem nie tak?

    0
  • #24 08 Maj 2013 08:29
    my41s
    Poziom 32  

    18kowal18 napisał:
    A co z tym golfem nie tak?

    Nie piszę, że jest z nim coś nie tak, zwracam jedyni uwagę, że najważniejszy jest stan techniczny auta i trzeba go sprawdzić (sam zapewne to wiesz).

    0
  • #25 08 Maj 2013 17:32
    Mariusz105
    Poziom 13  

    Chciałem kupić bezyniaka:
    - jazda po mieście, krótkie odcinki ( - tak jak radzili już tu inni) - rzadko dłuższe trasy.

    Jednak trafiółem na Diesla i kupiłem, nie żałuję - radzi sobie dobrze po mieście i na krótkich trasach.

    Diesle mają też zaletę, która często umyka - mają optymalną sprawność w szerszym zakresie obrotów niż benzyniaki. Lepiej radzą w szerszym zakresie obrotów.

    Czyli, gdy w benzyniaku trzeba by redukować biegi - w Dieslu niekonieczne.

    A po mieście to się przydaje

    0
  • #26 08 Maj 2013 22:02
    my41s
    Poziom 32  

    Mariusz105 napisał:
    trafiółem na Diesla i kupiłem, nie żałuję - radzi sobie dobrze po mieście i na krótkich trasach.

    Ja również kupiłem diesla. Nie wiem, czy chciałbym jeździć znów benzyną, ale jestem prawie pewny, że go za jakieś 3 lata sprzedam (jak gwarancja minie - koszty ewentualnych napraw są wysokie) i zamienię na benzynę, ale taką w stylu bardzie amerykańskim, czyli jakieś 2.8 z turbo :D

    Mariusz105 napisał:
    Diesle mają też zaletę, która często umyka - mają optymalną sprawność w szerszym zakresie obrotów niż benzyniaki. Lepiej radzą w szerszym zakresie obrotów.

    No ja bym tak nie powiedział (do końca tak samo). Diesle (tu turbodiesle), to silniki wolnoobrotowe, które mają maksymalny moment obrotowy (czyli tą siłę napędową) przy niskich obrotach. Jest jedno 'ale'. Max moment jest przeważnie tylko przez ok. 1000 obrotów i diesel ciągnie od tych 1700 do ok. 3000-3700 (największe kopnięcie to ok. 2000 do 2700 rpm). Benzyniak z turbo ma charakterystykę momentu dosyć podobną do diesla (też ciągnie z dołu od ok. 2500 obrotów), ale można go kręcić do ok. 6-7k rpm. Benzyniak wolnossący trzeba wkręcić na obroty (ok. 4-5k) podczas wyprzedzania i wtedy dobrze idzie, a na niskich obrotach pracuje dosyć dostojnie. Wybór trudny. Elastyczność diesla powinna być lepsza od benzyny o podobnej mocy (to właśnie to, o czym piszesz, że przydaje się w mieście). Również, jeśli holujesz przyczepę itd. wysoki moment obrotowy diesla się przydaje.
    Diesle i benzynowe mają zupełnie inne przełożenia skrzyni biegów, jak i zakresy obrotów, w których pracują i można to jedynie 'porównywać' (celowo w cudzysłowie).

    Mariusz105 napisał:
    Czyli, gdy w benzyniaku trzeba by redukować biegi - w Dieslu niekonieczne.

    Jak są dosyć niskie obroty, to szkoda męczyć silnik. Lepiej nie przyśpieszać gwałtownie z 1100, tylko z ok. 2000, ale faktycznie, przy ok. 100 km/h dieslem można wyprzedzać z wyższego biegu (np. 5 bieg, ok 100km/h ~2000 obrotów - dajesz gaz i idzie, benzyna-> redukcja do trójki i też idzie), ale benzyną z turbo też. Osobiście tak bym nie robił jednak. Jak przyśpieszać z pełnego buta, to lepiej dać wyższe obroty, zarówno dieslowi (od ok. 2500), jak i benzynie (ok. 4000-5000). Oczywiście broń Boże deptać na zimnym silniku!!! To właśnie jest najgorsze na krótkich trasach. Zwłaszcza dla turbodiesla - zanim się rozgrzeje, jeździć najlepiej tak do ok. 2000 obrotów i nie prowokować turbiny do działania.

    0
  • #27 11 Maj 2013 19:27
    wedsew
    Poziom 15  

    Mariusz105 napisał:
    Chciałem kupić bezyniaka:
    Diesle mają też zaletę, która często umyka - mają optymalną sprawność w szerszym zakresie obrotów niż benzyniaki. Lepiej radzą w szerszym zakresie obrotów.
    Czyli, gdy w benzyniaku trzeba by redukować biegi - w Dieslu niekonieczne.

    Bez urazy - czy jeździłeś kiedykolwiek jakimś samochodem z silnikiem benzynowym? Bo po tym, co napisałeś to szczerze wątpię.

    0
  • #28 11 Maj 2013 19:49
    Sołtys_Elbląga
    Poziom 31  

    Ciekawe czy w ogóle stał obok samochodu. Swoim benzyniakiem spokojnie wyprzedzam bez redukcji, 5 bieg, 2 tyś obrotów i wbijam gaz w podłogę (nawet wykułem specjalnie dziurę) i z 80 robi się np 110 w ciągu kilku sekund. Jedyne co diesel dobry w trase, 120 na liczniku, 6 bieg i prawie 2000 obr. Cisza i spokój no i 5 litrów na setkę.

    0
  • #29 11 Maj 2013 21:22
    Van_Gandalf
    Poziom 19  

    Witam, ja mam Bore Kombi z silnikiem 2.0 8v z LPG (sam zakładałem)

    Spala tto tak: na trasie A4 non stop 110/h 8.4l Lpg 7.2 PB
    130/h 9.5-10l Lpg
    150/h 12l-13l lpg

    w mieście.. hmm tu każdy może wpisać co chce, moje wypady to przeważnie start 2-3km i postój, znowu start 2-3 i postój wtedy spali ok. 14L (niesprawdzone) bo co kilka dni mam wyjazd 10km i wtedy średnia spalania wychodzi mi 11.8l i tyle spalił mi max
    Przeważnie spalanie oscyluje ok 10l/100 km
    Autko zapalam i grzeje na wolnych obrotach na PB aż do przełączenia na LPG i wtedy ruszam. w zimie czas oczekiwania ok 3 min. w lecie ok 30s (czas na małe sprzątanko i ustawienie radia:)

    W wyjeździe nad morze 650km spalił mi 8.0 litrów lpg załadowany na full.

    Silnik bardzo elastyczny do 70/h potem brakuje mocy, budzi się znwu powyżej 100 i idzie do 200 bardzo żwawo.

    Pozdrawiam 2.0 litrowców z czasu okrągłego stołu.

    0
  • #30 11 Maj 2013 21:37
    krucjo93
    Poziom 8  

    bierz ten z benzyną zamontuj gaz i śmigaj, pamiętaj tylko żeby dbać

    benzyna+lpg--->,,oszczędne", lżejsze, łatwiej o naprawy, lepsze możliwości tunningu
    diesel--->bardziej żywotne, trzeba bardziej dbać, długo jeżdzą ale i kosztują

    0