logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jak obniżyć ciśnienie w obiegu grzewczym przed wymianą zaworu?

114olka 02 Lis 2011 20:20 2827 14
  • #1 10093902
    114olka
    Poziom 10  
    Ocena: 1
    Witam,

prosze o pomoc, gdyz jestem kompletnie zielona w temacie
    Od pewnego czasu zauwazyłam znaczny wzrost cisnienia w obiegu po rozpaleniu w piecu do temperatury okolo 40 stopni. Zaczelo sie od przeciekajacego zaworu bezpieczenstwa - został on wymieniony, ale nikt nie wspomniał, ze moze to miec zwiazek z wzrostem cisnieniem.
    po prau dniach sytuacja sie powtorzyla - zawór puscil, zaczela z niego kapac woda - przyszedl fachowec sprawdzi naczynie, jest ok. Upuscil wode z instalacji , cisnienie na pare dni wrocilo do normy i ne wykraczało poza zielone pole. I znowu to samo - dzieki Waszemu forum dowiedzialam sie, ze moze to byc zawór dopuszczjaacy wode, kolejny fachowiec potwierdzil i powiedzial do wymiany. Termin oczekiwania jakies 2 tyg :)
    W zwiazku z tym mam pytanie czy do tej pory moge przed rozpaleniem upuscic z grzjeników wody, aby zmniejszyv to cisnienie?? I co w przypadku gdy po rozpaleniu cisnienie wzrosnie prawie do 3, a nie bede chciala zeby zawór bezpieczenstwa sie otwierał - czy moge wtedy upuscic wody z instalacji równiez przez grzejniki??

Z góry dzikeuje za pomoc
  • #2 10094018
    stanislaw1954
    Poziom 43  
    Ocena: 4565
    [quote="114olka"]W zwiazku z tym mam pytanie czy do tej pory moge przed rozpaleniem upuscic z grzjeników wody, aby zmniejszyv to cisnienie?? I co w przypadku gdy po rozpaleniu cisnienie wzrosnie prawie do 3, a nie bede chciala zeby zawór bezpieczenstwa sie otwierał - czy moge wtedy upuscic wody z instalacji równiez przez grzejniki??
    Oczywiście ,że można upuścić wodę przez grzejnik.
    114olka napisał:
    Termin oczekiwania jakies 2 tyg :)