Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silicon Ultimate ARS i CR-2

mariuszgo 07 Dec 2004 00:41 3021 8
Optex
  • #1
    mariuszgo
    Level 11  
    Witajcie

    Zainstalowalem autoalarm Silicon Ultimate ARS i mam problem bo kiedy otwieram samochod to w centralce "cyka" cos jak przekaznik i nie moge uruchomic samochodu(nie jest podlaczone odciecie zaplonu) dopiero po wcisnieciu przycisku reset pomaga tzn mozna odpalic.Alarm wydaje sie ze dziala ok.Jak juz napisalem nie podlaczylem odciecia zaplonu.Rozmawialem z kolega i powiedzial ze to moze byc wina podlaczenia kabelka do stacyjki.Chodzi tu o rozowy kabelek ktory ma byc podlaczony na 12V w stacyjce.Podobno przez komputer czy cos takiego moga wystepowac jakies bledy w funkcjonowaniu alarmu(?) albo te 12V jest podawana tylko przez chwile a powinno caly czas?Wyglada to jak gdyby rozrusznik sie slizgal i chyba przygasalo swiatlo w kabinie.Przy odpalaniu po nacisnieciu reset dioda mignela raz.
    Mam tez problem z czujnikiem ruchu CR-2.Podlaczylem go do autoalarmu i centralce czujnika swieci sie dioda.Reguluje czulosc ale nigdy nie zareagowal np na wsadzenie reki a nawet zasloniecie czyjnika.Co to moze byc?
    I jeszcze jedno jak i gdzie najlepiej wpiac sie w switala awaryjne aby sygnalizowac dzialanie alarmu?Przed przekaznikiem(przerywaczem) swiatel awaryjnych moze za?Jest to Corsa B

    Przepraszam za przepraszam za wszelkie bledy i prosze o pomoc
    Pozdrawiam
    MariuszGo
  • Optex
  • #2
    pioart
    Level 38  
    Witam
    Może nie pokolei
    Dioda w centralce ultra świeci się na stałe tylko w przypadku złego podłączenia zaświecenie kontrolki sygnalizuje wysyłanie impulsu wzbudzenia alarmu
    Przewody do kierunkowskazów podłączasz na wyjściu czyli na czystym przewodzie który idzie bezpośrednio do kierunków
    A jeśli chodzi o problem z odpalaniem to jest możliwe że się żle podpiołeś nie ttzeba się podpinać pod stacyjkę poco komplikować sobie wszystko wystarczy odszukać przewód" 15" i po robocie
    Pozdrawiam
  • Optex
  • #3
    mariuszgo
    Level 11  
    Witam

    Wielkie dzieki za pomoc tylko jeszcze pytanie co to jest ten przewod "15"?Znalazlem na stacyjce przewod na ktorym po przekreceniu kluczyka jest 12V ale to moze nie ten?

    Jeszcze raz wielkie dzieki
    Pozdrawiam
    MariuszGo
  • #4
    bambo1
    Level 15  
    Kolego z całym szacunkiem ale wydaje mi się że "wypłynąłeś na szeroki przestwór oceanu" i prawie się utopiłeś.
    Zacznij od zakupu książeczki typu SAM NAPRAWIAM SAMOCHÓD -OPEL CORSA cena ok 50 pln czyli dokładnie tyle ile trzeba zapłacić za kasowanie błędów poduszki .
    Przewód 15 to +12V po stacyjce lecz mądrzej jest rozciąc pompę paliwa jeśli to benzyniak .
    Powodzenia.
  • #5
    pioart
    Level 38  
    Witam
    Myślałem że kolega choć troszkę łapie się w elektryce .
    Kolega Bambo ma rację polecam najpierw nabycie książki bo czasem noże być gorąco
    Pozdrawiam
  • #6
    mariuszgo
    Level 11  
    Witajcie

    No ja tez myslalem ze przynajmniej troche znam sie na elektronice ;)
    Jutro sprawdze czy na tym przewodzie pod ktory podpialem w stacyjce jest caly czas 12v po przekreceniu.Jezeli chodzi o "cykanie" w centralce ktore brzmi jak przekaznik to wlasnie przekaznik :) Dziala to tak ze po otwarciu dzwi podczas gdy jest wl zaplon lub silnik jest uruchomionyn i zostana otwarte dzwi wl sie swiatla awaryjne stad to "cykanie" w centralce.Nie mialem podlaczonych jeszcze awaryjnych do alarmu i nie pomyslalem ze to wlasnie to (ciekawa funkcja)
    Myslalem ze znalazlem ten wlasciwy kabelek w stacyjce z 12V ale poszukam innego.

    Wielkie dzieki
    Pozdrawiam
  • #7
    pioart
    Level 38  
    Witam
    Przepraszam za pytanie ale czy masz wogle instr. montażu tego alarmu?
    Bo z tego co się zorietowałem to każde podłączenie jakiegoś kabelka to dla ciebie niespodzianka
    Pozdrawiam
  • #8
    mariuszgo
    Level 11  
    Witam

    Pytania moje wynikaja z tego ze jest to pierwyszy autoalarm jaki zkladalem i chcialem to zrobic dobrze i bez niespodzianek typu blad poduszki.Pytalem o czujnik ultradzwiekowy ktory ma dwa opisy podlaczenia a wiadomo tylko jeden jest wlasciwy(drugi jest podobno do ultrdzwiekow z mikrofala) kolejne pytanie to czy dobrze podpialem ten rozowy kabelek czy po stacyjce gdzie pojawia sie 12V oraz gdzie podlaczyc kabelki od awaryjnych przed czy za przekaznikiem.
    Szanuje kazda krytyke :) i jeszcze raz dzieki

    Pozdrawiam

    Dodano po 12 [minuty]:

    Jezeli moje pytania sa banalne to przepraszam ale trafilem tutaj bo potrzebowalem pomocy i taka dostalem
    Pozdrawiam

    Dodano po 4 [godziny] 49 [minuty]:


    Na schemacie czujnika CR-2 kabelki sa zamienione miejscami tzn 12V z masa.Czujnki dziala ale dioda swieci sie ciagle a w momencie wykrycia swieci na czerwono.Znalazlem drugi kabelek w ktorym w czasie zapalania nie spada napiecie do zera.To tyle..

    Pozdrawiam
  • #9
    cyganek
    Level 11  
    Klikanie przekaźnika po otwarciu drzwi to poprostu wprogramowany Auto Immobilajzer. Jeśli nie chcesz tej funkcji to ją wyprogramuj. To proste. Włącz zapłon, zamknij drzwi - naciśnij przycisk reset i przycisk w pilocie -Uzbrojenia alarmu. Syrenka powinna raz piknąć , natomiast światła awaryjne nie powinny mignąc. Jesli chcesz zaprogramowac to ponownie to powtórz wszystko ponownie.