Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 1.9TDI 90KM Oznaczenia ECU

11 Lis 2011 23:06 6521 16
  • Poziom 10  
    Witam
    Sprawa wygląda następująco - auto jest przymulone, jak na 90KM słabo przyspiesza, do tej pory została sprawdzona turbina, wymienione przewody od podciśnienia,egr, górny zawór, który znajduje się za silnikiem(oznaczenia nie pamiętam), N75 przekładany sprawny-brak poprawy. W sumie przez przypadek bo przy wymianie świec(wszystkie przepalone) wyszła usterka tego typu - świece nie grzeją się przy włączonym zapłonie przed odpaleniem tak jak to powinno być tylko cały czas na włączonym silniku... i tu docieramy do momentu gdzie wkracza elektryk. Po sprawdzeniu na komputerze stwierdził, że mam do wymiany ECU- prawdopodobnie przepalony tranzystor czy coś w tym guście. Tutaj pojawiają się dwa pytania związane z tym co powyżej opisałem:

    1.Czy niesprawny ECU ma związek ze spadkiem mocy i zmuleniem mi auta?
    2. Moje ECU ma numer 038 906 018 AS, BOSH ( jeśli będzie potrzebny to jeszcze podaje nr pod napisem bosh-0 281 001 724), a mam możliwość zakupienia ECU o tym samym numerze z końcówką P - czy to będzie pasować "plug & play" bez potrzeby programowania?

    Passat rocznik 98 silnik AHH lub AHU, co dziwne szukałem ecu z końcówką AS i nie znalazłem zbyt wiele na ten temat, podobnie jak na forum.
    Zakładam również opcję, że jakiś magik kiedyś przełożył ten komputer i w ogóle nie jest on od tego silnika.Pomożecie?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Sterownik silnika o podanym przez Ciebie numerze przynależy do silnika AHH, który jako jedyny różni się od pozostałych silników o mocy 90 KM między innymi turbosprężarką i sposobem jest sterowania (podciśnieniowe) więc teraz musisz sam sprawdzić czy faktycznie masz silnik o symbolu AHH (najlepiej jego oznaczenie odczytaj z bloku silnika pod króćcem wodnym wychodzącym z głowicy (tym w którym jest czujnik temperatury płynu chłodzącego G62 i G2) oraz sprawdź jaką masz zamontowaną turbosprężarkę przy tym silniku i sterujący jej ciśnieniem doładowania elektrozawór N75 (plastikowy z białą głowką czy też plastikowo metalowy). Jak to ustalisz i podasz tutaj to wtedy się wyjaśni czy założony sterownik jest właściwy dla Twojego silnika i sterowania turbosprężarką czy nie a wtedy będzie można pomyśleć o jego zamienniku lub właściwym dla silnika i osprzętu oznaczeniu.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ten sterownik masz do naprawy. Podaj błędy jakie generuje. Jak nie sprawdzisz dobrze instalacji to i nowy sterownik ubijesz.
  • Poziom 31  
    Czy masz założone jakieś "swoje odcięcie zapłonu"? Bo jeżeli tak, i wyskakuje błąd statyczny ECU to Twoje odcięcie może go powodować. Ale to tylko moja sugestia w tym temacie - czy na pewno uszkodzony ECU.
  • Poziom 10  
    Witam panowie, dziękuję za zainteresowanie moim tematem, ale do rzeczy:
    oznaczenie silnika to AHH, a elektrozawór wygląda na ten z białą główką.
    Elektryk sprawdzając błędy stwierdził, że wywalało "błąd ciśnienia turbiny i błąd przepływki", co do komputera - ponoć ktoś kiedyś grzebał przy kablach i zrobił zwarcie, stąd przepalony tranzystor - to są słowa elektryka.
    toku74 nie mam założonego odcięcia zapłonu, wiem tyle że pasek ma immobilizer ale to chyba standard?

    Widzę, że temat przycichł, jakieś sugestie odnośnie tego sterownika panowie?
  • Poziom 11  
    Musisz się podłączyć interfejsem, szczytać błędy, zrobić logi a dobra rada doświadczonych kolegów się znajdzie.
  • Poziom 10  
    Sęk w tym, że sam nie mam możliwości tego zrobić, zanim pojadę do elektryka muszę dopasować ten sterownik żeby nie płacić dwa razy. Napisałem tyle co się dowiedziałem, jeżeli bez logów nie jesteście w stanie mi doradzić to trudno-jak temat się wyjaśni to tutaj napiszę.
    Pytanie mam tylko jaki sterownik występował w tych silnikach z tym oznaczeniem lub jaki można dopasować od silnika z innym oznaczeniem?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Nie powinno się zamieniać tak po prostu tych sterowników które wymieniłeś, AHH ma inną pompę wtryskową niż AFN.
  • Poziom 10  
    A co jeżeli będę miał możliwość wgrania softu? czy wtedy muszę dopasowywać ten sterownik konkretnie pod silnik AHH?
  • Poziom 11  
    Interfejs kosztuje 25zł, więc lenistwo wydaje się jedyną barierą.
  • Poziom 27  
    tutaj potrzeba programatora i lutownicy
  • Poziom 11  
    Jeśli kolega tak twierdzi to zapewne tak jest, interfejs to zbędny wydatek.:D
  • Poziom 10  
    W takim razie zapodam ten od AFNa i zobaczymy co dalej :)
  • Poziom 16  
    ainal napisał:
    Nie powinno się zamieniać tak po prostu tych sterowników które wymieniłeś, AHH ma inną pompę wtryskową niż AFN.


    wtryski tez sa inne , to tak dla uzupelnienia ...

    maniek254 napisał:
    W takim razie zapodam ten od AFNa i zobaczymy co dalej :)


    poczujesz roznice ...
  • Poziom 1  
    W moim Pasku brak mocy był spowodowany przepływką -AHU 90KM