Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Diagnoza vag passat - brak mocy

pasi1971 06 Aug 2006 14:20 8414 26
  • #1
    pasi1971
    Level 11  
    witam. piszecie ze z diagnostyki wiele wynika wiec przed zabraniem glosu na forum zrobilem odpowiednie logii. auto passat 1.9 tdi 110 km...tzn tyle powinien miec ale nie ma. pali bez problemow i nie dymi. z bloku 003 wynika ze przeplywka slabnie ale przy tescie z dioda tylko mala poprawa. nadal brakuje tego odejscia. ksiazka serwisowa pokazuje 160 tys. przebiegu. czy widzicie cos jeszcze co moze wskazywac na przyczyne spadku mocy. na silniku oczywiscie zero bledow...

    (na wolnych obrotach)
    BLOK 000

    041 045 000 019 098 198 072 119 151 086
    041 044 000 019 098 198 072 119 151 083
    041 046 000 019 098 198 072 119 150 084
    041 043 000 019 098 198 072 119 151 085

    BLOK 001

    861 3.8 1.620 84.6
    861 3.8 1.620 84.6
    861 3.8 1.620 84.6

    BLOK 003

    861 280.0 420.0 4.8
    861 280.0 415.0 4.8
    861 280.0 415.0 4.8

    BLOK 004

    861 1.3 1.1 64.1
    861 1.3 1.1 61.0
    861 1.3 1.3 61.8

    BLOK 008

    0.07 -0.38 -0.14
    0.07 -0.38 -0.14
    0.05 -0.38 -0.14

    (na 4-tym biegu z butem w podlodze)

    BLOK 003

    20.69 1890 850.0 785.0 4.8
    22.01 2079 850.0 845.0 4.8
    23.34 2268 850.0 870.0 4.8
    24.65 2457 850.0 895.0 4.8
    25.97 2646 850.0 920.0 4.8
    27.29 2814 850.0 885.0 4.8
    28.61 2961 850.0 850.0 4.8
    29.93 3108 850.0 780.0 4.8
    31.29 3213 850.0 735.0 4.8
    32.67 3339 850.0 775.0 4.8
    33.99 3465 850.0 780.0 4.8
    35.37 3570 850.0 775.0 4.8

    BLOK 004

    21.13 1953 6.4 5.9 73.7
    22.45 2142 6.2 5.7 77.7
    23.77 2352 6.6 6.6 78.5
    25.09 2520 7.0 7.0 78.1
    26.41 2709 8.4 8.4 82.1
    27.73 2856 9.0 9.2 83.7
    29.05 3003 9.9 10.1 82.9
    30.41 3150 10.8 10.8 84.5
    31.79 3255 11.7 11.2 84.9
    33.11 3381 12.1 11.9 85.7
    34.43 3486 12.5 12.8 83.3
    35.81 3612 13.2 13.4 83.7

    BLOK 008

    25.21 1890 45.2 42.0 37.4
    26.53 2037 44.8 42.0 39.2
    27.85 2184 44.8 42.0 39.4
    29.17 2331 44.6 41.8 39.6
    30.49 2478 44.4 41.4 39.0
    31.81 2625 44.2 41.2 39.4
    33.13 2751 44.2 41.0 39.6
    34.45 2898 44.0 41.0 39.2
    35.77 3003 44.0 40.8 38.8
    37.09 3129 43.8 40.6 38.2
    38.41 3255 43.6 40.4 38.0
    39.73 3360 43.6 40.2 37.6
    41.05 3486 43.4 40.0 37.2
    42.37 3570 43.4 39.8 37.0

    BLOK 011

    20.25 1827 1887.0 1734.0 43.4
    21.57 1995 1948.2 1836.0 45.8
    22.89 2205 1948.2 1958.4 53.0
    24.21 2394 1948.2 2029.8 58.2
    25.53 2583 1948.2 2091.0 64.9
    26.85 2751 1948.2 2080.8 69.7
    28.17 2919 1948.2 2040.0 72.5
    29.49 3066 1948.2 1968.6 72.1
    30.85 3192 1948.2 1764.6 61.8
    32.23 3297 1948.2 1846.2 60.6
    33.55 3423 1948.2 1917.6 61.0
    34.93 3549 1948.2 1927.8 61.8
  • #2
    nojer
    Level 14  
    Witaj
    z tego co odczytałem z bloku wartości to masz ponad 370 mg/skok jest to spowodowane albo za małą wydajnością recyrkulacji spalin albo uszkodzonym miernikiem G70 masy powietrza(przepływomierz). Odłącz przepływke i przejedź się jeśli to jego wina to samochód nie będzie mułowaty pozdrawiam:)Napisz o wynikach swojej pracy.
  • #3
    pasi1971
    Level 11  
    witaj nojer.
    po odlaczeniu przeplywki auto jeszcze stracilo na mocy ale nie za wiele. obecnie zachowuje sie jak 90 KM. robilem tez test z dioda i auto nieznacznie lepiej idzie. ale nadal brak jest tego uderzenia w okolicach 2 tys obrotow.
    zauwazylem ze jak silnik jest zimny np rano lub gdy stoi na wolnych dluzsza chwile to potem przez krotki czas jest wyczuwalne odejscie w okolicach 2 tys obrotow. a teraz jezdzi sie tak jakby wogole nie bylo turbo. co o tym sadzisz?
  • #4
    nojer
    Level 14  
    może sprawdź czujnik temperatury skoro mówisz że jak autko stoi i odpalasz to jest ok. A jakie pokazało CI błędy na vagu?? to jest terz bardzo ważne. Czy kopci podczas ruszania?? gazowania? sprawdź terz przewody od turbo czy nie są zalane w oleju to podstawowe czynności. zobacz jak długo grzeją świece i czy czasem nie mryga kontrolka od świec to terz świadczy o usterce. Postaram Ci sie pomóc w miare możliwości:) Jeśli to Ci nie pomorze to podeśle Ci zeszyt serwisowy od tego silniczka:) Czekam na rezultaty działań Pozdrawiam Sławek:)
  • #5
    pasi1971
    Level 11  
    no wlasnie...vag nic nie pokazuje. zadnego bledu
    czujnik temperatury wymienialem w zeszlym roku bo silnik robil przegazowki i wowczas vag wywalil taki blad.
    auto nie dymi podczas zapalania i przegazowek. zapala tez bez problemu
    w przewodach od turbo sladowa obecnosc oleju-sprawdzilem tez kolektor i intercooler
    swiece nowe-wymienione w zime
    dzieki za zainteresowanie i czekam na dalsze sugestie
  • #6
    nojer
    Level 14  
    pod wieczor dokladnie przeanalizuje jeszcze raz wszystko :) do wieczoru
  • #7
    nojer
    Level 14  
    daj maila to Ci wysle zeszyt serwisowy.. aha i podaj jaki to jest silnik ;) jego litery i pojemność, rocznik pozdro:)
  • #8
    Itek
    Level 21  
    Dla mnie to wygląda że wtryski się konczą wymiana załatwi sprawę .
    Coś robiłeś z nimi że eletronika dawkę daje a samochód nie idzie :?:
  • #9
    pasi1971
    Level 11  
    Itek - z wtryskami nic nie robilem ale juz od kogos slyszalem ze to prawdopodobnie moze byc to. niestety nie mam od kogo podmienic by miec pewnosc a zakup wiaze sie z niemalym wydatkiem.
    gdzie dostane takie wtryski za rozsadna cene. w serwisie chca prawie 1 000 za sztuke
    Nojer Passat AFN 1.9TDI 110 KM 1997 moj adres zygmunt.d(malpa)neostrada.pl bede wdzieczny za te zeszyty serwisowe
    pozdrawiam
  • #10
    marek1977
    Level 33  
    czy turbina wogóle chodzi? czy jak dajesz gaz to słychac jakis swist? moze pekniete jest jakas rura od inetercoolera i ucieka cisnienie.
  • #11
    pasi1971
    Level 11  
    turbina chodzi-slychac ja i pokazuja to dane z bloku 011. przy tescie z dioda i zaslepionym EGR wartosci aktualne w tym bloku zblizone lub nieco powyzej wartosci zadanych. rury posprawdzane i jak juz wczesniej pisalem intercooler tez.
    pozdrawiam
  • #12
    marek1977
    Level 33  
    z zaslepionym egrem silnik moze wcale nie pracowac. sprawdzałes go moze pompka podcisnieniowa czy silnik reaguje na sztuczne sterowanie? przewody podcisnieniowe? sterowanie turbina - moze daje za słabe cisnienie? Przelewy wtrysków? zapchany katalizator lub urwana przegroda w tłumiku. Te cyferki z bloku nic mi nie mówia. wole to robić na "piechote"
  • #13
    pasi1971
    Level 11  
    marek1977 czy nie uwazasz ze jesli kat lub tlumik bylby zapchany powinien wtedy pojawic sie jakis blad zwiazany z wartoscia doladowania? skoro turbina tloczy do silnika odpowiednia ilasc powietrza to musi ono gdzies w postaci spalin w miare swobodnie uchodzic (jak w odkurzaczu-zatkasz wylot to i ssanie sie zmniejszy) blok 011 i fakt ze przy przegazowce waz z turbo pecznieje.no chyba ze negujemy wszystkie dane ktore podaja czujniki.
    ja sklaniam sie w strone wtryskiwaczy... czy orientujesz sie moze kto takimi handluje i gdzie mozna by je w miare tanio nabyc?
    pozdrawiam
  • #14
    Itek
    Level 21  
    Proszę popatrzeć na zżuty przebiegu i tam są wszyskie odpowiedzi na niepotrzebne pytania i podpowiedzi przecież tam pięknie wszysko widać.
    Elektronicznie wszystko jest ok. nie widze żadnej usterki poza tym że trzeba wymienić wtrskiwacze .

    Możesz założyć używki ale tylko takie które są pawidłowo wymontowane tz, wymontowane udarowo wyciągnięte za gwint :!::!::!: a nie kręcone lewo prawo i z trudem wyjęte takie można odrazu wżuczić na złom:::!::!::!::idea:
  • #15
    darko b
    Level 13  
    Itek,w 100% się z Tobą zgadzam.Jezeli rozrząd dobrze ustawiony i na vagu OK. to zazwyczaj wina wtryskiwaczy.i nie polecam tych używanych z allegro które "były sprawdzane i nie leją "
  • #16
    pasi1971
    Level 11  
    ok chlopaki w poniedzialek umowiony jestem do fachowca...wraca z urlopu...wiec sie okaze. darko b - no przeciez tych wtryskow sie nie da sprawdzic to sa dwusprezynowe.
    tymczasem dzieki za zainteresowanie no i dam znac co i jak.
  • #17
    darko b
    Level 13  
    PASI1971. Wiem że nie da się sprawdzić.tak mówią sprzedawcy wtryskiwaczy"były sprawdzone i nie leja"nie przeczytałeś uważnie.
  • #18
    pasi1971
    Level 11  
    no i jeszcze musze na mechaniora troche poczekac. ale w miedzyczasie z ciekawosci zrobilem dzis kilka logow i...nic sie nie zmienilo oprocz bloku 013:
    0.47 -0.35 0.38
    0.47 -0.35 0.38
    0.45 -0.35 0.38
    0.47 -0.35 0.38
    po chwili
    0.61 0.31 0.85
    0.61 0.31 0.85
    0.61 0.33 0.87
    0.61 0.33 0.87
    po chwili
    1.04 0.16 1.01
    1.06 0.19 1.01
    1.04 0.16 1.01
    1.04 0.19 1.01
    pierwszy odczyt na wolnych po dluzszym staniu. potem jazda, stop, wolne,odczyt,jazda...
    to juz chyba jednoznacznie wskazuje na wtryski no ale z tym musze pare dni poczekac
    no i musze dodac jeszcze ze z wtryskami nic nie robilem
  • #19
    yarecky3
    Level 15  
    mialem ten sam problem. AFN 110 km a zachowanie jak 75 :(
    vag - wszystko niby ok.
    1. nagle zaczal szarpac na luzie wywalilo blad n146 -> wlalem plyn do czyszczenia wtryskow, przeszlo czyli czujnik zabrudzony.
    2. po kilku godzinach vag pokazal blad przeplywomierza.
    Zmierzam do tego, ze przeplywka moze i dobra dla vaga ale przeklamuje strasznie, dlatego auto slabo jezdzilo. Przed wymiana przeplywki max speed 165, po wymianie 205. mimo ze to automat.
    Takze sadze, ze przeplywka jest juz na wykonczeniu, a za jakis czas po prostu wywali blad.
    Inna sprawa jest, ze u mnie ten nowy przeplywomierz padl po kilku godzinach dzialanie. jutro w aso sciagna nastepny i mi dadza nowy.
    Proponuje podmienic jak masz od kogo. Pamietaj ze musi byc ten sam nr czesci co u ciebie bo nadal moga byc przeklamania.
    Pozdrawiam DJ
  • #20
    szymas87
    Level 2  
    mam taki sam problem ze swojim passatem. Mam 2,5 tdi z99 wszystko bylo ok ale od 3 tygodni nie ma mocy, normalnie ma 155 koni a teraz zachowuje sie jak by mial z 60 jego maksymalna predkosc to 110 na prostej a pod gore wyciaga 80 iemam pojecia co sie dzieje ?? wymienilem przeplywomierz i dalej jest taksamo sprawdzilem katalizator i to tez nie pomoglo wszystkie rury sa szczelne i czyste niewiem co robic pomorzcie,
    a cha wiem jedno turbina sie nie wlacza:cry: moze ktos wie co jest przczyna tej usterki?? moze to podcisnieniowy wlacznik turbiny, chcialem to wymienic ale niemoge dostac wiec niewiem co robic (turbina jest sprawna)
  • #21
    pasi1971
    Level 11  
    no i jestem juz po podmianie wtryskow...podmianie a nie wymianie :) bo zabieg ten niczego nie poprawil. ale mechanik sie zdziwil. nowe a auto nie bangla tak jak powinno. korekcja na nowych rowniez w porzadku.
    bylem rowniez na diagnozie w takim profesjonalnym warsztacie i rowniez podmiana przeplywki nie dodala mocy.
    diagnoza: ze strony elektroniki wszystko ok. i co dalej poczac...?
  • #22
    szymas87
    Level 2  
    w mojim pasku za brak mocy odpowiadal podcisnieniowy wlacznik turbiny POZDRO
  • #23
    pasi1971
    Level 11  
    mysle ze usterka takiego wlacznika (a co to jest i gdzie) wykryta zostala by przy diagnozie. a z drugiej strony to doladowanie jest.
    jak jest zimny i przy odpalaniu gryzacy niebieskawy dymek. jak sie silnik rozgrzeje to nic...
  • #24
    Remik71
    Level 24  
    A próbowałeś trochę zmienić dawkę paliwa? Widać w bloku 03, że można ją zwiększyć i dalej będzie zgodna z zakresem tolerancji z serwisówki.
    Jakiś czas temu miałem przypadek braku mocy z golfem III i w końcu okazało się, że w pompie wtryskowej były pęknięte 2 sprężyny, a odczyty z Vaga nic na to nie wskazywały. (Te sprężyny widać po zdjęciu nastawika).
    Odczyt z przepływki jest za mały.
  • #25
    antenek
    Level 19  
    To i ja sie dołącze . Passat B3 1.9 TDI silnik 1Z . Miał robiona głowice i turbine . Odpala pięknie . Chodzi równo . Bardzo wolno wkręca sie na obroty na luzie . Słychać ze działa turbina . Choć wg vaga ciśnienie dobicia nie przekracza 1400 . Auto przy cieżkim bucie nie puści nawet czarnej chmurki tak jak by nie było regulacji dawki paliwa i był cały czas za ubogi . Mechanicznie wszystko jest na 100 % sprawne . Vag nie pokazuje błędów . Powiedzcie mi jeszcze jakie powinny sie pokazywać wartości na niskich i wysokich obrotach z przepływomierza . Bo wartości sie zmieniaja od 300 do 4500 o ile dobrze pamiętam . Auto nie ma mocy na żadnym biegu idzie nieco lepiej od 3 tyś ale max prędkość na dlugiej prostej ok 80 Km/h . Wtryski były czyszczone i sprawdzane . Mieściły sie jeszcze w normach i ładnie rozpylały .
  • #27
    antenek
    Level 19  
    hm jak by ktoś nad tym myślał to przyczyna była w niesprawnych wtryskiwaczach .