Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zwiększony pobór prądu Audi A4 B5 1,9 TDI AJM 2000r

19 Lis 2011 17:31 7260 10
  • Poziom 14  
    Witam.W stanie czuwania z akumulatora "pociaga" 300mA. Po wyciągnięciu na chwilę bezpiecznika nr.15 po czasie ok.30 sekund prad stabilizuje sie do około 60 mA.Ten stan trwa do momentu przekrecenia stacyjki.Wraca z powrotem 300 mA.Zlokalizowałem przyczynę podwyższonego prądu-trzyma przekaźnik 382.Umiejscowiony głebiej w drugim rzędzie,pierwszy od prawej,pod kierownicą.W książce Sam naprawiam nie znalazlem tego przekażnika.Albo schematy starsze.Pozostałe obwody:radio,wyłączniki drzwiowe,oświetleniowe itp.-sprawdzone.
    Prosze o wskazówki.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    A jak go wyciągniesz (przekaźnik) to czego nie ma?
  • Poziom 35  
    Jest to przekaźnik oświetlenia wnętrza, słupków bagażnika.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 33  
    Urządzenie alarmowe,lub zawieszenie elektroniczne.
  • Poziom 14  
    Dziekuję za informacje.Nie sprawdzałem czego brakuje po wyjęciu przekaźnika.Utrapieniem było rozładowywanie akumulatora,po trzech czterech dniach
    postoju.Wyjęcie bezpiecznika nr.15 resetuje kilometry bieżące oraz datę i godzine.Na obecną chwilę po zakończeniu jazdy rozłaczam na chwilę ten bezpiecznik.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Jeśli przekaźnik 382 jest sterowany z "zegarów" to większy problem,ale samo oświetlenie kabiny i bagażnika nie stanowi wiekszej przeszkody w elektryce auta.Chodzi mi o to jaki moduł w aucie steruje tym przekaźnikiem.Opóźnione wyłączanie światła działa.Tak samo bagażnik.
  • Poziom 14  
    Witam.Analizuję połączenia do przekaźnika 382 (j452) z książki Sam Naprawiam.W marcu tego roku założyłem w warsztacie specjalistycznym alarm samochodowy z obsługą centralnego zamka,Legendford F-14D.Po dwóch dniach okazało się,że auto można było otworzyć i zamknąć tylko z pilota.Próba otwarcia z klucza w zamku nie dawała efektu.Na reklamacji naprawiono mi to.Teraz próbuję połączyć założenie alarmu z ciągłym wysterowaniem przekaźnika 382.Nie jestem pewny,czy w momencie kupna auta(luty 2011) ta usterka występowała.Stary alarm został usunięty.Jeszcze mam pytanie:czy w aucie moim występuje krańcówka zamknięcia klapy silnika,czy jest to sygnalizowane na FIS-ie.Pozostałe wyłączniki mają sygnał.
    Podziękowania dla kidu22 i janusz2008.
  • Poziom 14  
    Witam.Przetestowałem działanie przekaźnika 382.Każde drzwi oddzielnie,oraz klapę bagażnika pozostawiałem otwarte do momentu wyłączenia żarówek.Zrobiłem to również ze światłem wewnątrz auta.Przekażnik 382 za każdym razem po czasie wyłączał oświetlenie.Takie spostrzeżenie:w momencie zgaśniecia żarówek drzwiowych zapalały się na parę sekund wyświetlacze daty i bieżących km.Po zamknieciu auta przez pilota,również przez kilka sekund działa podświetlenie przycisków opuszczania szyb.Reszta,tzn.prąd 300 mA z akumulatora(w uśpieniu) po przekręceniu stacyjki do zapłonu.Po tym aż do wiwatu przekaźnik 382 trzyma.Przekaźnika na wymianę nie mam,jeśli ktoś z kolegów ma "zdjęty" schemat tego przekażnika to proszę o niego.Ułatwi mi to dalsze prace.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Przy zamkniętych drzwiach na gnieździe przekaźnika 382 nóżka 4 (brązowo biały) nie powinno być masy. Masa jest podawana z zacisku B/6 pompki centralnego przy otwieraniu i otwartych drzwiach. Na stronie 375 masz krańcówki i kabel b/b tam też jest podpięty kabel od alarm przez "warsztat specjalistyczny" . Sam przekaźnik ma zadanie opóźniać i łagodnie gasić światło.
  • Poziom 14  
    Dziękuję badyl666.W tygodniu jeżdżę,dopiero w sobotę zrobię pomiary.Krótki dzień, garaż bez prądu.Jak napisałem wyżej,problem pojawia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pierwsze położenie.Bez odpalania auta.Twoja sugestia wyjątkowo cenna.Odpowiem po sobocie.
  • Poziom 14  
    Witam .Wyjąłem moduł "pompki",stan płytki czysty,bez nalotów .Piny złącz także czyste.W dwóch miejscach między ścieżkami druku były dwa włosowe fragmenty cyny.Oczyścilem,wyprowadziłem na zewnątrz przewodem pin B/6 do kontroli stanu tego wyjścia.Napiecia na B/6 to 14V lub 0V.Bez połączenia z masą w stanie 0V.Prąd z akumulatora w stanie czuwania nie przekracza 60mA.Prawdopodobnie,szkoda że nie pewność,oczyszczenie płytki drukowanej wpłynęło na wyłączanie się przekażnika nr.382.Wypięcie i włożenie wtyczek modułu pompki mogło mieć wpływ na uzyskanie właściwego prądu "czuwania".Jutro sprawdzę powtórnie i dam znać na forum.Dołączam zdjecie modułu pompki.Zwiększony pobór prądu Audi A4 B5 1,9 TDI AJM 2000r
  • Poziom 14  
    Witam.Prąd z akumulatora w stanie "spoczynku" auta jest właściwy,tzn.60 mA.Jak to mówią:trafiony -zatopiony.Dzięki badyl666-diagnoza właściwa.Temat zamykam.