Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fiat ducato nie swieci sie lampka fiat code i nie kreci rozrusznik

bartt01 20 Nov 2011 14:06 11853 12
  • #1
    bartt01
    Level 10  
    Witam, nadal mam problem z odpaleniem Fiata Ducato 2.5d 97r.
    Włożyłem dobry akumulator i sprawdziłem rozrusznik i jest dobry. Kręci po zetknięciu na krótko, ale samochód nie odpala. Wydaje mi się że to wina immobilisera, bo nie świeci lampka Fiat Code lub może bezpiecznik, który jest w innym miejscu niż schowek i jest on od immobilisera?
    Może ktoś miał taki przypadek lub wie jak to naprawić?

    Poprawiłem pisownię. Mod.[CameR]
  • #2
    leonek4
    Level 29  
    A wcześniej świeciła ta lampka? Masz może dodatkowe zabezpieczenie założone przy np. alarmie, centralnym zamku. Masz w ogóle jakiś alarm lub centralny zamek na pilota? Sprawdź wszystkie bezpieczniki oraz stacyjkę może jest uszkodzona i też rozrusznik nie będzie kręcił.
  • #3
    bartt01
    Level 10  
    Tak świeciła mi ta lampka i gasła kilka sekund po włożeniu kluczyka.Samochód nie posiada alarmu ani centralnego zamka.Kupiłem nową stacyjkę i nie działa kluczyk z kodem dołożyłem do anteny do immobilizera.A nie wie pan czy jest jakiś bezpiecznik na immobilizer oprócz tych w schowku.
  • #4
    leonek4
    Level 29  
    Czyli stało się to po wymianie stacyjki? Wcześniej wszystko było ok? Sprawdź dokładnie pętle od immo. i jak najbliżej przyłóż stary kluczyk. Musisz próbować w różnych odległościach i miejscach umieścić stary kluczyk. Dobrze było by go podłączyć pod jakiś komputer.
  • #5
    bartt01
    Level 10  
    Ten problem był przed wymiana stacyjki pierwsze objawy to przy odpalaniu nie gasło ładowanie i samochód gasł po kilku sekundach i raz było dobrze a raz gasł . ja ten samochód niedawno kupiłem i ten były właściciel twierdził ze to wina stacyjki kluczyk był mocno wytarty wiec myślałem ze pewnie w środku też jest w nie najlepszym stanie użyłem tez drugiego kluczyka ale to nie pomogło . ta kontrolka od immobilizera siadła gdy akumulator wyjąłem naładowałem i włożyłem go raz odpalił i od tej pory przestał kręcić i lampka immobiliser nie działa.pewnie będzie potrzebny włoski inżynier :?
  • #6
    Pavlo 69
    Level 2  
    Masz zwór kodowy na pompie???
  • Helpful post
    #7
    msepl
    Level 25  
    Immobilizer fabryczny prawdopodobnie Ci się wysypał.
    Najprostsza metoda to zablokowanie go i po kłopocie.
    Niestety wiąże się to z wizytą u elektronika.
  • #8
    bartt01
    Level 10  
    Dzięki, teraz nie kończę tematu. Sprawdzę czy to będzie dobra podpowiedź.
  • Helpful post
    #9
    GRafal
    Level 20  
    Jak by to był fabryczny immobiliser to nie odpalałby, ale rozrusznik kręciłby normalnie, to raczej kwestia kablologii, przegnita jakaś kostka, brak jakiejś masy, itp.
  • Helpful post
    #10
    msepl
    Level 25  
    Niestety nie.
    Być może coś komuś przegniło ale myślę, że te możliwości zostały już sprawdzone, dla wprawnego elektryka elektronika to 10 minut pracy.

    W większości przypadków na uszkodzonym immobilizerze samochód odpala i zaraz gaśnie.
    W wielu samochodach nie pamiętam czy akurat w tym modelu tak jest ( musiał bym odpalić program a jestem poza firmą ) blokowany jest też rozrusznik.
    Usuwanie immo polega na zmianie oprogramowania w sterowniku, praca z emulatorem lub bez i w wielu samochodach odblokowanie przekaźnika rozrusznika.
  • Helpful post
    #11
    GRafal
    Level 20  
    A ja jestem przekonany że brak jest zasilania w całej gałęzi(przyczyn może być wiele, od stacyjki po wilgoć w kostkach), spróbowałbym podać plusa z zewnętrznego źródła na ten zawór i wtedy sprawdzić, zapewne kontrolka normalnie zapali się i zgaśnie...
    Miejmy nadzieje że autor nas poinformuje.
  • #12
    bartt01
    Level 10  
    Poinformuje was w sobotę.
  • #13
    bartt01
    Level 10  
    witam dziś próbowałem dojść do przyczyny co możne powodować to iż nie chce kręcić i nie świeci immobilizer . pierwsze wymieniłem jeden z przekaźników na nowy ponieważ jedna strona była zgrzana ale to tez nic nie dało przeciągałem kabek tak jak pisaliście na ten zawór i tez nie pomogło w końcu zacząłem sprawdzać kable od rozrusznika i też były dobre gdy zacząłem ciąć te czarne koszulki w których idą grube kable z napięciem okazało się na przejściu od komory silnika a wnętrza samochodu jeden kabel był całkowicie zjedzony i dużo było w nim kwasu taki jak się osadza na klemach a drugi obok widać było ze ktoś go lutował i tez był bez koszulki ale złączony i to była ta przyczyna pewnie podczas wymiany akumulatora kabel się zerwał .dziękuje za rady przydały się i myślę ze fiacik pociągnie jeszcze parę tys kilometrów.:)