Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel vectra B 2.0 16v szarpie, traci moc !

robert230389 20 Lis 2011 21:48 13223 9
  • #1 20 Lis 2011 21:48
    robert230389
    Poziom 2  

    Mam opel vectra B 2.0 16v 1997r, w benzynie. Na wolnych obrotach podczas jazdy zaczyna szarpać , traci moc ( nie zawsze ) od kilku dni, odcina paliwo na jedynce przy 40km/h , na dwójce przy 70km/h a normalnie na dwójce szedł 90km/h. Może ktoś miał podobny przypadek? Dodam , że kable i świece były wymienione ! Robert ! Proszę o komentarze .

    0 9
  • #2 20 Lis 2011 23:52
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Ciśnienie paliwa siada. Pompa, nieszczelność albo regulator.

    0
  • #3 03 Gru 2011 01:36
    kamil099
    Poziom 1  

    U mnie było podobnie tyle że szarpanie nawet było na jałowym biegu tak jakby chodził na 3 gary. Wymieniłem palec, kopułkę, kable, świece, cewkę i dalej to samo strasznie szarpało nie wyglądało żeby uszczelkę pod głowicą wydmuchało(umyłem silnik i chodził przez pewien czas ale nic na zewnątrz nie wyciekało, a jednak okazało się że przedmuch był pomiędzy dwoma zaworami i tylko tam i to był właśnie mój problem. Mój samochód to co prawda nie vectra ale kadett 1.6(C16NZ), ty być może problem swój rozwiązałeś ale tak na wszelki wypadek piszę o tym tutaj bo może komuś się to przyda.

    Pozdrawiam Kamil. Jeśli ktoś będzie miał pytania jeszcze odnośnie kadetta z tym silnikiem to proszę o wiadomości na priv. Wiele już z tym samochodem przeszedłem więc mam o nim trochę pojęcia:)

    0
  • #4 10 Gru 2011 20:03
    robert230389
    Poziom 2  

    wymieniłem dodatkowo cewkę i jeszcze pompę paliwa, problem ten sam.. Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ?

    0
  • #5 19 Gru 2011 21:55
    poplawa
    Poziom 9  

    Też mam chyba podobny problem: jak się rozpędzam na dwójce, to ok 2 tys szarpie (Raz na 20 minut powiedzmy, na ułamek sekundy silnik jakby przestaje działać, ale nie gaśnie (obroty gwałtownie spadają do 0 i wracają). Takie uczucie, jakbym na moment gwałtownie puścił gaz. Świece i kable chyba są ok, cewki nie sprawdzałem.
    Problem zaczął się zimą, jednocześnie zaczął też szwankować IMMOBILISER (obecnie mój główny podejrzany, bo już kiedyś się sam rozkodował). Nie łapie kluczyka przy włączonym nawiewie i ogrzewaniu, muszę wszystko powyłączać i dopiero wtedy rozpoznaje kluczyk. Dziwne, bo akumulator jest nowy, alternator sprawny, napięcie 12,4 V trzyma, zaciski dokręcone... Problem zaczął się jak przywalił porządny mróz w nocy.
    Napisz jeśli znajdziesz rozwiązanie

    0
  • #6 20 Gru 2011 11:57
    Failed13
    Poziom 9  

    mój brat ma takiego opla 2.0 16V 1999 wersja na 100lecie opla,
    tez ma coś z obrotami tyle ze w jego przypadku przy 4500 obrotów staje się mułowaty,
    po długim szukaniu doszlismy do wniosku że odpowiedzialny za to jest czujnik położenia wałka rozrządu, koszt 50zł nowego, może pomoże wam taka wymiana?
    nam pomogło

    pozdrawiam

    2
  • #7 20 Gru 2011 14:44
    poplawa
    Poziom 9  

    Ja mam starego Swifta, ale to chyba nie ma znaczenia. Przed chwilą przeczyściłem śrubokrętem i papierem ściernym bolce rozdzielacza zapłonu i palec rozdzielacza. Pojeżdżę wieczorem trochę, zobaczę czy pomogło.

    [/url] opel vectra B 2.0 16v szarpie, traci moc ! opel vectra B 2.0 16v szarpie, traci moc ! opel vectra B 2.0 16v szarpie, traci moc ! opel vectra B 2.0 16v szarpie, traci moc !

    0
  • #8 21 Gru 2011 08:11
    poplawa
    Poziom 9  

    Pojeździłem trochę, okazuje się, że problem stanowią..... KIERUNKOWSKAZY :D Szarpanie pojawia się tylko czasami jak skręcam z migaczem (lewo albo prawo, nie ma reguły) i zazwyczaj pod górkę. Prawdopodobnie przekaźnik do wymiany, albo jakiś kabel styka się z karoserią. Robi się krótkie zwarcie (bezpiecznik nie zdąża się przepalić), alternator obciąża się mocniej i hamuje na krótko silnik.

    1
  • #9 30 Gru 2011 09:31
    robert230389
    Poziom 2  

    No więc rozwiązany problem przyczyną odcinania paliwa był czujnik położenia wału rozrządu, i na komputerze wykazało jeszcze przepustnicę , okazało się , że brakowało jednego wężyka i łapało lewe powietrze , to było przyczyną szarpania !!

    Dzięki za komentarze ! Pozdrawiam .

    0
  • #10 02 Sty 2012 18:45
    poplawa
    Poziom 9  

    U mnie problem rozwiązał się dopiero dzisiaj. Ku przestrodze:

    - Najpierw szarpało bez reguły. Sprawdziłem świece i kable wysokiego napięcia, wszystko ok.
    - Po jakimś czasie zauważyłem, że przy zwiększonym odbiorze prądu (włączony nawiew i ogrzewanie tylnej szyby) silnik szarpie w rytm kierunkowskazów. Myślałem, że może przekaźnik albo zwarcie gdzieś na kablu, ale nic z tego.
    - Wyciągnąłem alternator, rozebrałem, poprawiłem luty, również bez skutku (zresztą akumulator się nie rozładowywał). Na wszelki wypadek kupiłem nowy alternator, ale jeszcze nie doszedł.

    W takim stanie pojechałem w góry. Póki silnik był zimny, a ja jechałem na światłach dziennych (diodowych), to nie było problemu. Dopiero pod koniec zaczęło tak szarpać, że przy przekraczaniu 2000 obr/min nie dało się praktycznie jechać.

    W DRODZE POWROTNEJ zauważyłem, że szarpanie ustępuje, jeśli chociaż lekko dotknę pedału sprzęgła. OKAZAŁO SIĘ, że śruba dociskająca kabel ujemny z akumulatora do karoserii jest zardzewiała i przymocowana w miejscu gdzie jest lakier. Naciśnięcie pedału sprzęgła powodowało, że linka była mocniej dociśnięta do dźwigni sprzęgła i prąd mógł wrócić do akumulatora minusem z silnika :)

    Poprawiłem mocowanie kabla i wszystko ustało. Radzę Wam nie brnąć w moją ślepą ścieżkę i najpierw sprawdzić wszystko miernikiem w takich sytuacjach :]

    2
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo