Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel VEctra B czujnik wałka rozrządu

14 Lip 2016 20:55 1257 17
  • Poziom 3  
    Witam serdecznie, mam pewien problem z Moją vectrą b z 96r 1.8 z lpg.
    Otóż wygląda to tak jakieś 2 miesiące temu Autem jeździłem tylko na lpg, potem auto stało 2 miesiące aż do teraz, nie było jeżdzone tylko odpalane co jakis czas, po postoju zaczełem robić trasy po 200 Km dziennie tylko na benzynie i okazało sie ze jest problem po przejechaniu 100 km zaświecił sie check auto straciło moc, nie jest to znaczna utrata ale da sie ją odczuć, przy gwałtownym wciśnięciu gazu bardzo delikatnie czuć przerywanie. JEDNYMI z największych anomalii to były straszne wahania obrotów 2tys -5tys-4 tys-6tys (pedał gazu był cały czas w jednym położeniu, wyglądało to tak jak by wskazówka żyła własnym życiem!) i po zatrzymaniu sie zgasł, po przekręceniu kluczyka odpalił odrazu i jechał normalnie. Następną anomalią było to ze przy 120 KM/h auto zgasło, po zatrzymaniu sie znowu odpalił odrazu i jechał normalnie, oczywiscie poza delikatą utratą mocy i przerywaniu. CZy ktoś możę mi pomóc o co chodzi? ktoś z Was spotkał sie z takim zachowaniem auta? Bardzo prosze o pomoc bo nie wiem czego sie dalej moge spodziewac. BArdzo dziękuje za odpowiedzi, Damian :)
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Zacznij od resetu i samoadaptacji ECU jeśli nie pomoże pomyślimy co dalej.Samoadaptację rób oczywiście na PB
  • Poziom 3  
    A czy mógłbys mi wytłumaczyć jak mam to zrobić? bardzo byłbym ! : )

    Dodano po 34 [sekundy]:

    wdzięczyny *
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Silnik powinien być chłodny.Odłączasz klemę na ok pół godziny.Zakładasz.Odpalasz auto i ma chodzić aż załączy się wentylator.Do tego czasu niczego nie dotykasz.Jak się wentylator wyłączy gasisz silnik.Ponownie uruchamiasz i jedziesz pojeździć ok 10-20km z różnymi prędkościami i już.To wszystko oczywiście na PB.
    Teraz możesz sprawdzić czy są jakieś zmiany.
  • Poziom 3  
    OKej ! dziękuje bardzo jutro z rana bedę próbował i napisze jakie są rezultaty, bardzo dziękuje !
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Odczytaj po prostu błąd. Mogę się założyć że będzie dotyczył czujnika położenia wału. Prawdopodobnie przestaje prawidłowo działać po nagrzaniu.
  • Poziom 3  
    Ile czasu da sie jeździć z taką awarią?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Aż w końcu wróci z trasy na lawecie. Za to wtedy diagnoza usterki już będzie łatwa. :)
  • Poziom 3  
    Witam serdecznie, pisze z zapytaniem jakie konsekwencje są jazdy z uszkodzonym czujnikiem wałka rozrządu?
    Moderowany przez ociz:

    Scaliłem z poprzednim tematem.

  • Poziom 3  
    Czy jest mozliwe ze stanie mi w drodze i dalej nie pojedzie? ( mam do przejechania trasę z pracy do domu ok 300 km)
  • Moderator Samochody
    Skąd pomysł z czujnikiem wałka rozrządu? Błąd odczytany?
    Tego jeszcze idzie w miarę łatwo sprawdzić mierząc jego rezystancję jednocześnie podgrzewając.
  • Poziom 3  
    Falowanie obrotów, utrata mocy, odcina zapłon przy 4,5 tyś
  • Moderator Samochody
    Falowanie nie od tego, utrata mocy nie jest aż tak odczuwalna jak wszystko inne sprawne. Z odpiętym da się prawie normalnie jeździć, gorzej na gazie jak wtryskiwacze są wolne.
    A to:
    mehu84 napisał:
    JEDNYMI z największych anomalii to były straszne wahania obrotów 2tys -5tys-4 tys-6tys (pedał gazu był cały czas w jednym położeniu, wyglądało to tak jak by wskazówka żyła własnym życiem!)

    Bardziej wskazuje na czujnik wału.
  • Poziom 3  
    tak, była taka sytuacja jednorazowo. Myslisz ze jest to mozliwe gdy auto odpala normalnie?

    Dodano po 48 [sekundy]:

    Utrata mocy jest minimalna, ale no nie jest tak asamo jak wczesniej jezei chodzi o moc ;)