Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Brava 1,6 16V Nierówna praca silnika na biegu jałowym

12 Gru 2011 20:06 6687 6
  • Poziom 9  
    Witam

    Mam problem z Fiatem Brava 1,6 16V. Silnik nierówno pracuje na biegu jałowym. Gdy jest zimny działa równo(możne dlatego ze silnik krokowy daje wyższe obroty), gdy się chwile nagrzeje silnik delikatnie się trzęsie, czasami lubi zgasnąć(najczęściej jak dojeżdża się do krzyżówki). Auto posiada instalacje LPG, ale jak i na benzynie czy na gazie problem jest ten sam. Ostatnio miałem przebicie na jednym z przewodów wysokiego, z czego auto nierówno szło i strzelało, ciężko było go zapalić rano, gdyż nie mogło "załapać". Kabel wymieniałem na inny i automatycznie pojawiła się poprawa. Teraz pozostał problem równej pracy, nie wiem czy to jest wina przewodów wysokiego napięcia, cewki, czy tez może zatkanej przepustnicy czy kanału silniczka krokowego. Zauważyłem ze auto nie tak jak zawsze wchodzi na obroty, jakby miał zła mieszankę paliwa... Proszę o pomoc
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Poziom 17  
    Jakie te wolne obroty ma i na którym paliwie? Bywa, że źle wyregulowany skład mieszanki daje takie objawy. Wówczas nie pozostaje nic innego jak jechać do mechanika na analizator spalin.
  • Poziom 9  
    Obroty ok 1000, paliwo Pb 95 oraz na LPG.
  • Moderator Samochody
    mattivoyager napisał:
    Obroty ok 1000
    Jak na ciepły silnik - za wysokie, nieszczelność w dolocie lub ECU podniósł obroty bo "coś" jest nie tak. Przewody w. n. się wymienia jako komplet, pierwsze słyszę, żeby ktoś wymieniał tylko jeden... to już szczyt skąpstwa i druciarstwa.
  • Poziom 9  
    Podczas sprawdzania świec guma przy kablu była tak mocno zaklinowana w silniku, że podczas wyciągania naderwała się. Przez to kabel miał przebicie i wymieniłem go. Szczerze wątpię czy wymiana wszystkich kabli rozwiązała by problem. Dodam że świece były czarne, co by wskazywało na złe spalanie.
  • Poziom 12  
    A może masz coś nie tak z komputerem pokładowym!
    wjedz na diagnostykę komputerową!!!
  • Poziom 10  
    Witam mam ten sam problem z moim autkiem. Wymieniłem sondę lambda która reguluje dawką i dalej to samo. Niekiedy na zimnym silnik palił za drugim razem więc dodatkowo wymieniłem czujnik temp. Przeczyściłem przepustnice, kolektor dolotowy, silniczek krokowy i nic. Lewego powietrza też nie ciągnie. Czasem jak odpalę na ciepłym to obroty są niby normalne ale po dodaniu gazu spowrotem utrzymują się na poziomie 1000obr/min. Świece jak sprawdzałem były bielutkie z lekkim białym nagarem. Brakuje mi pomysłów co może być podejrzewam zatkany katalizator ale nie jestem pewien czy może być on powodem. Ma ktoś jakiś pomysł lub sugestie??

    Dodano po 27 [minuty]:

    Aha dodam że zauważyłem jeszcze dziwną przypadłość że czasem jak jadę autem autostradą ze stałą prędkością wskazówka od obrotów potrafi opaść do zera i po chwili wrócić na swoje miejsce. Jest to nieodczuwalne podczas jazdy ale bardzo dziwne i z początku myślałem że mi się przewidziało.