Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W124 Rezystor licznik

16 Gru 2011 15:38 4617 10
  • Poziom 9  
    Cześć!

    U mnie w mercedesie w124 z 1995 roku (diesel) spalił się jeden rezystor w liczniku. Wie ktoś z Was może jaka jest jego rezystancja? Zdjęcie zamieszczam poniżej.

    Mercedes W124 Rezystor licznik
  • Poziom 33  
    Dziarski Hank napisał:
    To dioda prostownicza. Zobacz na oznaczenie na płytce. Po lewej masz takie same, jak ta spalona.
    Nie opowiadaj bzdur, przyjrzyj się obrazkowi...
    mercmaniak, sprawdzałeś go omomierzem? Nie wygląda na całkiem spalony, jedynie ma przegrzaną powłokę ceramiczną.
    V.
  • Moderator
    vorlog napisał:
    Nie wygląda na całkiem spalony, jedynie ma przegrzaną powłokę ceramiczną.
    V.
    Oj... pomiar nic nie da, zresztą chyba wskaże przerwę.
    Ważne jest też znalezienie przyczyny.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Wiesz jak to jest, Mirek Z., często tak wyglądający rezystor okazuje się "jeszcze na chodzie" :)

    Ustalenie przyczyny to rzecz jasna podstawa, w tych autach jest to dość proste- łatwo prześledzić drogę przepływu prądu, tu nie ma miniaturyzacji. Dobranie rezystora na podstawie porównania z innym licznikiem może być kłopotliwe, te liczniki występują w różnych wersjach zależnie od wyposażenia, nie wspominając o modelu i roczniku auta.
    Jest stary, dość prymitywny i nie precyzyjny, ale skuteczny sposób dobrania rezystora w miejsce spalonego, który ma przerwę w ścieżce metalizowanej, ale nie jest ona wypalona całkowicie.
    Często da się pomierzyć rezystancję między końcem/końcami a środkiem długości części oporowej- można wydedukować wtedy, ile wynosiła rezystancja całego opornika. Porównując z typoszeregiem rezystorów można dośpiewać sobie resztę. Nie rewelacja, ale jest od czego zacząć, jak inne metody zawodzą. Jak rezystor siedzi w układzie jakiegoś wskaźnika, to potem można dopasować dokładniej wartość na podstawie ew. błędów wskazań.
    Niestety, schemat samego licznika ciężko będzie uświadczyć.
    V.
  • Moderator
    vorlog napisał:
    Często da się pomierzyć rezystancję między końcem/końcami a środkiem długości części oporowej- można wydedukować wtedy, ile wynosiła rezystancja całego opornika. Porównując z typoszeregiem rezystorów można dośpiewać sobie resztę. Nie rewelacja, ale jest od czego zacząć, jak inne metody zawodzą. Jak rezystor siedzi w układzie jakiegoś wskaźnika, to potem można dopasować dokładniej wartość na podstawie ew. błędów wskazań.
    Zgadza się, często tak robiłem. :)
  • Poziom 9  
    Dziękuję wszystkim za pomoc! Doszedłem do wniosku, że nie ma sensu bawić się w lutowanie, ponieważ tak jak piszecie jakaś przyczyna musi być, że się upalił.
    Myślałem, że ten rezystor może mieć związek z wadliwym pokazywaniem stanu paliwa.
    W kombi źle mi pokazuje stan paliwa. Po wyciągnięciu pływaka i wyczyszczenia z tego całego syfu nadal nie działa tak jak powinien. Dobrze pokazuje od maksimum do 1/4 baku. Poniżej nie chce zejść. Ale po odpięciu wtyczki na pływaku opada niżej.
    Wymieniłem pływak i niestety dalej to samo.
    Może mieć to związek z brakiem masy? Ponieważ świeci mi kontrolka, że jakaś żarówka spalona, a wszystkie są w porządku. Jedynie kierunki mrugają 3 razy szybciej niż zwykle. Kontrolka rezerwy nie świeci na obydwu pływakach.
    Już mi powoli nerwy siadają :lol: Niby taka mała pierdółka, a potrafi życie uprzykrzyć.
    A jak myślicie, może być coś poknocone w tej 15 pinowej kostce. Widać, że ktoś się już do niej dobierał. Ale jak patrzyłem pobieżnie według schematu jest wszytko ok.
    Odnośnie kierunków to posprawdzałem wszystkie żarówki i bezpieczniki, jednak dalej mrugają za szybko. Ale jak włączam awaryjne to jest ok, mrugają tak jak powinno być. Również po przypięciu przyczepki kierunki nie świrują.
    Zamontowałem tą cześć z upalonym rezystorem z innego licznika i dalej to samo. Po montażu nowego wyszedł niezły kwiatek. Mianowicie poprzedni właściciel pod sprzedaż zlutował kabelek na płytce, żeby kontrolka się nie świeciła.

    Mercedes W124 Rezystor licznik

    PS. Pozdrowienia dla kolegi z DT, moje miasto rodzinne :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Twój problem leży w potencjometrze od wskaźnika paliwa. Często należy go po prostu wyczyścić a czasem jednak wymienić.
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Przecież stoi:
    mercmaniak napisał:
    Wymieniłem pływak i niestety dalej to samo.

    Można spróbować coś takiego:
    Przy bolcach czujnika są oznaczenia "T" odwrócone, "G" oraz "W"
    T to masa, G to potencjometr czujnika, W to kontrolka rezerwy. Ściągamy wtyczkę z czujnika, bierzemy kawałek kabelka, uruchamiamy silnik i robimy zworki. Zwarcie we wtyczce dziurek które na czujniku są oznaczone T oraz W powinno nam rozświecić kontrolkę rezerwy na liczniku. Zwarcie T oraz G powinno spowodować przemieszczenie się strzałki pokazującej stan paliwa z jednego skrajnego położenia w drugie. Jeżeli test przejdzie pomyślnie to mamy zwalony czujnik. Jeżeli niepomyślnie - to winny jest licznik lub instalacja. Zresztą wnioski są oczywiście proste.
  • Poziom 9  
    Gerri napisał:
    Zwarcie we wtyczce dziurek które na czujniku są oznaczone T oraz W powinno nam rozświecić kontrolkę rezerwy na liczniku.

    Tak zrobiłem i jest ok
    Gerri napisał:
    Zwarcie we wtyczce dziurek które na czujniku są oznaczone T oraz W powinno nam rozświecić kontrolkę rezerwy na liczniku.

    Tutaj niestety nic się nie dzieje.

    Odpuszczam sobie zabawy i daję elektrykowi w środę do naprawienia.
    Wszystkim bardzo DZIĘKUJĘ za pomoc! Pozdrawiam i życzę wesołych świąt!